Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Halal schoolmaaltijden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169197)

Cynara Cardunculus 26 maart 2012 12:36

Halal schoolmaaltijden

Voor de ouders die menen dat ze niks "proeven" aan halalvlees en dat het "even lekker" is als dieren onverdoofd gemarteld worden door hen de strot over te snijden, even volgende informatie tot U nemen aub.:

http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...alvlees-video/

Citaat:

Ieder jaar overlijden in Frankrijk honderden kinderen aan bacteriële infecties, die veroorzaakt worden door besmet vlees. De wet, die de vervuiling van vlees tot nu toe door simpele hygiënische maatregelen had verhinderd, hoeft niet te worden toegepast als het vlees religieus wordt geslacht. Dit hoeft echter niet op de vleesverpakking te worden geschreven. Daarom wisten veel ouders zelfs niet eens dat ze halalvlees hadden bereid.

Door de weigering halalvlees te kenmerken en door de uitzonderingsregelingen voor rituele slachtingen, ondanks de strenge Europese slachthygiëne standaard, is de Franse regering medeverantwoordelijk voor de sterfgevallen, die op zich gemakkelijk voorkomen zouden hebben kunnen worden als de verantwoordelijken naar de wetenschappers in plaats van naar de islamisten zouden hebben geluisterd. Hieronder de op 11-03-2012 op de televisiezender France 5 uitgezonden documentaire “La vérité si je mangé” (“Wat ik in werkelijkheid eet”):

Gedeeltes uit de documentaire:

Overeenkomstig de wettelijke voorschriften van de EU dient de slachting plaats te vinden na de verdoving van het dier. Daarbij moet het hoofd van het dier naar beneden gericht te zijn, waarbij de slokdarm correct afgebonden moet worden om te verhinderen, dat de darminhoud op het vlees terechtkomt. Er bestaat echter één uitzondering op deze EU-voorschriften voor rituele slachtingen. Een rapport van deskundigen, waarin de gezondheidsrisico´s in verband met rituele slachtingen werden genoemd, had onlangs al veel aandacht gekregen. Er wordt benadrukt, dat “het feit, dat men bij deze slachtmethode in feite niet in staat is de slokdarm van het dier af te binden zeer schadelijk voor de gezondheid van het slachtproduct is, omdat dit tot een enorme verkleuring aan de onderzijde van de kop leidt, die wordt veroorzaakt door de sterke stroom van materiaal uit de maag door de gapende wond van de doorgesneden slokdarm.”

In de documentaire geeft de toxicoloog Jean-Louis Thillier het volgende commentaar:

Deze toename van de besmetting van gehakt door Escherichia coli (bacteriën, die dodelijk kunnen zijn) houdt volgens mij verband met de toenemende consumptie van halal- respectievelijk koosjer vlees […], omdat dit zoveel bacteriën bevat, die voor de mens dodelijk kunnen zijn.

Dit heeft gevolgen voor kinderen, of in de vorm van blijvende schade en van levensbedreigende infecties, of in de vorm van niertransplantaties – in ieder geval is dit onacceptabel. We hadden hier bij ons in Frankrijk 26 doden door BSE respectievelijk door een variant van de Creutszeldt-Jakob-ziekte. En ieder jaar sterven er meer dan 100 kinderen aan de gevolgen van vergiftigingen door gehakt.

In de documentaire wordt de vraag gesteld hoe het mogelijk is, dat ondanks de vaststelling van zulke risico´s bij halalvlees dit tot nog verkocht wordt, zonder dat dit aangegeven wordt of dat het in gehakt wordt verwerkt. De reden ligt voor de hand: De Franse politiek, met voorop de regeringspartij UMP, heeft zich volledig aan de islamisten onderworpen. Hun leiding eiste zelfs, dat men afgevaardigden, die zich hadden ingezet voor de aanduiding van halalvlees, zou moeten afzetten.

De Europese Federatie van dierenartsen zei echter heel duidelijk: “Het slachten van dieren zonder voortijdige verdoving is onder geen enkele omstandigheid acceptabel”.

Bron:

http://www.unzensuriert.at/content/0...-Halal-Fleisch

Vertaald uit het Duits door:

E.J. Bron (www.ejbron.wordpress.com)
de video:

http://www.youtube.com/watch?v=bLUsn...layer_embedded

Schelfie 26 maart 2012 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6046867)
Voor de ouders die menen dat ze niks "proeven" aan halalvlees en dat het "even lekker" is als dieren onverdoofd gemarteld worden door hen de strot over te snijden, even volgende informatie tot U nemen aub.:

http://ejbron.wordpress.com/2012/03/...alvlees-video/

de video:

http://www.youtube.com/watch?v=bLUsn...layer_embedded

[sjok - mode on]

Rascist!

Hebt u daar een link voor? Waar zeg ik dat? Heb ik dat ooit beweerd? De katholieke kerk is ook zo...

[sjok - mode off]

Viola, sjokkie. Ik heb al het topic verkloot in uw plek, zodat u uw tijd niet moet verdoen met deze ijzersterke "argumenten".

Dit geldt trouwens ook voor die mislukte F1 piloot.

Rudy 26 maart 2012 17:16

Cynara. Lig je echt wakker van halal of haram vlees , Je eet wat je wilt. Wil je door het leven gaan als een gefrustreerd oud wijf ?

Schelfie 26 maart 2012 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6047479)
Cynara. Lig je echt wakker van halal of haram vlees , Je eet wat je wilt. Wil je door het leven gaan als een gefrustreerd oud wijf ?

Ik denk dat zij eerder tegen het gedwongen "halal eten" is bij schoolmaaltijden om de moslims te plezieren...

maddox 26 maart 2012 18:28

Citaat:

Daar gaat het nu net over. Er zijn nu eenmaal instellingen die nu nog alleem maar halal eten serveren. Keuze, hoezo keuze?

Mag ik eisen dat mijn kinderen op school alleen maar varkens en derivaten als vlees op hun bord krijgen, naast de groenten en aardappen? Omdat IK GELOOF dat mijn kinderen daardoor slimmer gaan worden.

Xenophon 26 maart 2012 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6047481)
Ik denk dat zij eerder tegen het gedwongen "halal eten" is bij schoolmaaltijden om de moslims te plezieren...

Dat is racisme! :D

Schelfie 26 maart 2012 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6047616)
Dat is racisme! :D

* op een coole manier*

Does it look like I care? :p

Racisme moet, samen met fascist, tegenwoordig wel het meest uitgeholde woord in de Nederlandse taal zijn :)

Rudy 26 maart 2012 18:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 6047600)
Omdat IK GELOOF dat mijn kinderen daardoor slimmer gaan worden.

Je bent echt van dat wereldvreemd typeke dat er van alles en nog wat bijsleurt. Je snap er gewoonweg niets van. Je wilt er niets van snappen. Je bent een van die overbange kortzichtige vlammingskes van rond de kerktoren, die schrik hebben van de donkere mens die z'n dochter zou kunnen komen verleiden. En die op de koop toe zo dwaas en lomp is anderen te overtuigen dat eten en geloof iets met intelligentie hebben te maken. Of hoe de dwaas de dwarere probeert te overtuigen.

Schelfie 26 maart 2012 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6047640)
Je bent echt van dat wereldvreemd typeke dat er van alles en nog wat bijsleurt. Je snap er gewoonweg niets van. Je wilt er niets van snappen. Je bent een van die overbange kortzichtige vlammingskes van rond de kerktoren, die schrik hebben van de donkere mens die z'n dochter zou kunnen komen verleiden. En die op de koop toe zo dwaas en lomp is anderen te overtuigen dat eten en geloof iets met intelligentie hebben te maken. Of hoe de dwaas de dwarere probeert te overtuigen.

Hebt u geen betere argumenten dan tegen de man te spelen?

Bobke 26 maart 2012 19:02

Citaat:

Blijkbaar liggen daar nogal wat mensen wakker van.
Waarom zou men anders anderen verplichten om het ook te eten ?

Dixie 26 maart 2012 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6047651)
Hebt u geen betere argumenten dan tegen de man te spelen?

gewoon A & A niveau :-D

Schelfie 26 maart 2012 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 6047660)
gewoon A & A niveau :-D

Neen. sjokkie zou eerder rond de pot draaien, links vragen en compleet van de pot gerukte quotes van anderen gebruiken om de draden om zeep te helpen. Ze zal echter nooit zo laag tegen de man spelen...

Bobke 26 maart 2012 19:06

Citaat:

Hoezo, is het Maddox die eist om halal eten te serveren ?

Xenophon 26 maart 2012 19:14

Citaat:

Ik begrijp het Rudy, de Vlaming heeft niks te kiezen.
En dat is normaal.

Schelfie 26 maart 2012 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6047689)
Ik begrijp het Rudy, de Vlaming heeft niks te kiezen.
En dat is normaal.

Zelfs met verkiezingen wordt met de keuzes van de meerderheid van de Vlamingen geen rekening gehouden...

bf62 26 maart 2012 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6047693)
Zelfs met verkiezingen wordt met de keuzes van de meerderheid van de Vlamingen geen rekening gehouden...

Blijkbaar is de Vlaming niet belangrijk.

daiwa 26 maart 2012 19:43

Citaat:

Citaat:

Ieder jaar overlijden in Frankrijk honderden kinderen aan bacteriële infecties,
die veroorzaakt worden door besmet vlees. De wet, die de vervuiling van vlees tot nu toe door simpele hygiënische maatregelen had verhinderd, hoeft niet te worden toegepast als het vlees religieus wordt geslacht.
En die honderden dode kinderen moet de gemeenschap er maar bij pakken om die barbaarse islam ter wille te zijn?

Schelfie 26 maart 2012 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bf62 (Bericht 6047743)
Blijkbaar is de Vlaming niet belangrijk.

De Vlaming is voor 1 ding uitermate belangrijk:

Betalen.

CyberpunX 26 maart 2012 19:56

Wij hebben nochtans ook al redelijk wat schandalen opgestapeld qua voedselveiligheid.

maddox 26 maart 2012 20:03

Citaat:

Je bent echt van dat wereldvreemd typeke dat er van alles en nog wat bijsleurt. Je snap er gewoonweg niets van. Je wilt er niets van snappen.

Ocharme, kan U me het dan duidelijk uitleggen, U als man van de wereld die het wel doorheeft.

Citaat:

Je bent een van die overbange kortzichtige vlammingskes van rond de kerktoren, die schrik hebben van de donkere mens die z'n dochter zou kunnen komen verleiden.
Ik ben geen Vlaming van origine, en heb geen dochter.
Citaat:

En die op de koop toe zo dwaas en lomp is anderen te overtuigen dat eten en geloof iets met intelligentie hebben te maken. Of hoe de dwaas de dwarere probeert te overtuigen.
Tja, waarom mogen anderen dan geloven dat het eten van haram voedsel een enkeltje naar de hel opleverd. En anderen die niet in dat flauw gelul geloven ook dwingen niet haram voedsel te nuttigen.

Ik weet maar al te goed dat het eten van varkensvlees niks te maken heeft met intelligentie...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be