Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Diegenen met eigendom op een bankrekening: time is running out (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169238)

Erw 27 maart 2012 08:31

Diegenen met eigendom op een bankrekening: time is running out

Historische trends wijzen op een tijdsbestek van 1.5-2 jaar.
Inflatie is iets dat 'uitbreekt'.
Het is het overschrijden van een consumptieniveau, van producten die essentieel zijn, en waarbij de keuze 'ik bespaar door het niet te kopen' dus wegvalt.
Een plotse golf van prijsstijgingen van zulke producten, die zich kort daarna snel propageert.door de andere markten. Een snelle run van enkele percenten naar enkele tientallen percenten.
De centrale banken zullen het pogen te stoppen door intrest op bankrekeningen te verhogen. Het is niet het absolute percent dat telt. Het is het relatieve, het verschil tussen het % van de prijsstijgingen en het % van bankrekeningen. En dat neemt exponentieel toe.

Eenmaal het proces gestart is, ontstaat er een snelle terugkoppeling doordat financiele planning steeds moeilijker wordt door de snel oplopende prijzen, waardoor de economische activiteit sterk afneemt. Dat is het punt waarop de tientallen percenten op jaarbasis er honderden worden.
Weigert de centrale planning nog geld bij te maken? Dan gaan hun banksysteem en henzelf failliet. In beide gevallen is het koopkrachtsverlies (daar gaat het om, niet om het cijfer), het maakt niet uit direct (door faillissement) of na verloop van tijd (inflatie), uiteindelijk 100%.

Door nu op voorhand reddingsmaatregelen te nemen zult u meehelpen het proces te versterken.
Door over 2 jaar reddingsmaatregelen te nemen zult u eveneens meehelpen het proces te versterken.
Het verschil tussen nu en dan, mag u raden.

morte-vivante 27 maart 2012 08:38

que?

patrickve 27 maart 2012 09:15

't is de moment om schulden (met vaste interestvoet) te maken :-)

kameleon 27 maart 2012 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 6048530)

Als uw inkomen nul is maakt die intrestvoet niet uit.

Bolleke Wol 28 maart 2012 13:17

't is vooral het moment om wat bankiers op de guillotine te zetten :mrgreen:

patrickve 28 maart 2012 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6050618)

Ik ben het met U eens, want zij zijn de handlangers van de frauderende staten, he.

CyberpunX 28 maart 2012 18:59

Citaat:

morgen contract tekenen. :lol:

Nar 28 maart 2012 19:27

De inflatie volgens historische trends binnen een tijdsbestek van twee jaar na de kapitaalsinjecties in banken en economie na de kredietcrisis in 2008 was inderdaad niet van de poes. Hopelijk is deze na de reddingsoperaties tijdens de eurocrisis niet van dien aard. Of was de inflatie niet op z'n hoogst voor de kredietcrisis. Vangeujh. Moeahaha.

Zwitser 29 maart 2012 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6050618)

En welk probleem los je daarmee op?

Zwitser 29 maart 2012 09:37

Citaat:

Ik kan momenteel op 12 jaar vast lenen aan minder dan 2%. Het lijkt me dat de banken er wel vertrouwen in hebben wat de stabiliteit van de Zwitserse Frank betreft...

Steben 29 maart 2012 09:43

binnenkort ga ik leningen aan om terras te leggen en waarschijnlijk nieuwe wagen
:cheer:

+

ik wordt bediende in hoofdberoep
en blijf ook bijberoep uitoefenen

mastermove!

patrickve 29 maart 2012 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser (Bericht 6051674)

Job opportunities :-)

vrijevlaming 29 maart 2012 10:15

leve de inflatie!
mijn lening heeft een vast percentage
mijn overheidsloon wordt geindexeerd
brandstofprijzen raken mij niet: treinabbo is gratis
eten kan ik goedkoop op het werk

hoe meer inflatie, hoe beter voor mij :lol:

MIS 29 maart 2012 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 6048468)
Historische trends wijzen op een tijdsbestek van 1.5-2 jaar.
Inflatie is iets dat 'uitbreekt'.
Het is het overschrijden van een consumptieniveau, van producten die essentieel zijn, en waarbij de keuze 'ik bespaar door het niet te kopen' dus wegvalt.
Een plotse golf van prijsstijgingen van zulke producten, die zich kort daarna snel propageert.door de andere markten. Een snelle run van enkele percenten naar enkele tientallen percenten.
De centrale banken zullen het pogen te stoppen door intrest op bankrekeningen te verhogen. Het is niet het absolute percent dat telt. Het is het relatieve, het verschil tussen het % van de prijsstijgingen en het % van bankrekeningen. En dat neemt exponentieel toe.

Eenmaal het proces gestart is, ontstaat er een snelle terugkoppeling doordat financiele planning steeds moeilijker wordt door de snel oplopende prijzen, waardoor de economische activiteit sterk afneemt. Dat is het punt waarop de tientallen percenten op jaarbasis er honderden worden.
Weigert de centrale planning nog geld bij te maken? Dan gaan hun banksysteem en henzelf failliet. In beide gevallen is het koopkrachtsverlies (daar gaat het om, niet om het cijfer), het maakt niet uit direct (door faillissement) of na verloop van tijd (inflatie), uiteindelijk 100%.

Door nu op voorhand reddingsmaatregelen te nemen zult u meehelpen het proces te versterken.
Door over 2 jaar reddingsmaatregelen te nemen zult u eveneens meehelpen het proces te versterken.
Het verschil tussen nu en dan, mag u raden.

Het is inderdaad allemaal wat, in een groeiende economie zou deflatie in plaats van inflatie de normale gang van zaken moeten zijn.

Bolleke Wol 29 maart 2012 11:16

Citaat:

Dat is maar de eerste stap eh.

Stingray 29 maart 2012 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6051719)
leve de inflatie!

Idd en de belastingbetaler mag dat allemaal betalen. Waarom denk je dat de mensen in de privé zo tegen ambtenaren zijn en de ambtenaren zo achter niet-zo-progressief-links staan ?

MIS 29 maart 2012 11:31

Citaat:

Het geeft een vlottere doorgang van economische kennis, bankiers vertroebelen dat beeld omdat ze zich daar niet mee bezighouden. Zij hebben namelijk een andere doelstelling.

patrickve 29 maart 2012 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6051719)
leve de inflatie!

Joepie :lol:

Zwitser 29 maart 2012 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 6051828)
Het geeft een vlottere doorgang van economische kennis, bankiers vertroebelen dat beeld omdat ze zich daar niet mee bezighouden. Zij hebben namelijk een andere doelstelling.

Hoofden afhakken geeft een vlottere doorgang van economische kennis? Leg me dat eens uit...

Zwitser 29 maart 2012 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 6051684)
Job opportunities :-)

Voor Dr. Guillotin misschien, ja...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be