Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Prijzen kunnen stijgen vanaf juli (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169239)

Txiki 27 maart 2012 08:33

Prijzen kunnen stijgen vanaf juli

Ze zijn weer bezig, zenne :roll:

Citaat:

De tijdelijke bevriezing van de energieprijzen die minister van Energie Johan Vande Lanotte (SP.A) heeft afgekondigd, is nog maar van kracht of de Creg, de federale regulator van energieprijzen, voorziet al dat prijzen kunnen stijgen vanaf 1 juli. Dat staat in een tekst van de Creg, bedoeld voor de leveranciers.
En vooral dit:

Citaat:

Woordvoerster Sara Vandecruys wijst erop dat een bevriezing van de prijzen hoe dan ook ‘nooit een doel op zich' is geweest.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=K23O024U

Wanneer stopt die poppenkast? Oppakken dat gespuis en opsluiten in een gesloten instelling of in een vergeetput :evil:

Vlaamse Leeuwin 27 maart 2012 08:37

De energieprijzen zouden toch bevriezen vanaf april tot december? Of heb ik dit nu zo verkeerd gelezen onlangs ?

Txiki 27 maart 2012 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin (Bericht 6048472)
De energieprijzen zouden toch bevriezen vanaf april tot december? Of heb ik dit nu zo verkeerd gelezen onlangs ?

Dat heb jij heel goed gelezen.

pegasus6869 27 maart 2012 08:57

De GIEREN en GELDSCHEPPERS aan de top moeten hun bonussen toch kunnen betalen ???,Of niet !!!

HRobin 27 maart 2012 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 6048500)
De GIEREN en GELDSCHEPPERS aan de top moeten hun bonussen toch kunnen betalen ???,Of niet !!!

Sinds wanneer moeten die bonzen betalen voor hun bonussen ???

Vlaamse Leeuwin 27 maart 2012 09:10

Het is een droom van mijn man om later hier uit dit land te vertrekken, en ik fantaseerde altijd lachend mee. Of het elders zoveel beter is weet ik niet , maar droom en fantasie beginnen verdomd heel hard te roepen naar werkelijkheid.

Stefanie 27 maart 2012 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 (Bericht 6048500)

Heb mij al afgevraagd wat Electrabel doet met al dat geld. Elektriciteit is hier duurder dan in de buurlanden. Maar hoe wordt dat geld besteed? Waar gaat dat geld uiteindelijk naartoe?

Bokkenreyder 27 maart 2012 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6048470)

En vooral dit:

Wanneer stopt die poppenkast? Oppakken dat gespuis en opsluiten in een gesloten instelling of in een vergeetput :evil:

De Baard weer in zijn blootje! (opgedragen aan Born2bewild) :-D

Boduo 28 maart 2012 08:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6048470)

En vooral dit:

In Oostende zeggen ze "Wait and see"...

;-)

metten 28 maart 2012 11:09

Als de energieprijzen niet mogen stijgen zullen de prijzen van de zgn "onbeheersbare kosten" wel stijgen.

Nar 28 maart 2012 11:15

De energieprijs is tijdelijk begrensd. Maar misschien de gemeentebelastpardon distributiekost niet ?

Boduo 28 maart 2012 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nar (Bericht 6050463)
De energieprijs is tijdelijk begrensd. Maar misschien de gemeentebelastpardon distributiekost niet ?

De andere prijzen stijgen lustig verder: sedert maandag is de prijs van een (onnozel) ei VERDUBBELD...

:x

Bolleke Wol 28 maart 2012 13:04

Zou men misschien beter eens de vraag stellen waarom de energieprijzen stijgen? Dit is voor een groot deel een gevolg van het monetair beleid dat de EU al tien jaar voert, sinds de euro er is gekomen. Dit is voor een groot deel het gevolg van het blijven geld pompen in banken die een schuldenberg hebben groter dan het BNP van heel wat landen.
Maar als ik wijs op de kwalijkheden van dat beleid, haalt iedereen de schouders op.

Wel, Vlaanderen krijgt de energieprijzen dat het verdient. Simpel.

Liederik 28 maart 2012 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6050522)
De andere prijzen stijgen lustig verder: sedert maandag is de prijs van een (onnozel) ei VERDUBBELD...

Hoeveel kost een ei dan? is dat een bio-ei of een gewoon scharrelkipei? En welke categorie? Ik ben gewoon nieuwsgierig, want ik dacht dat er niet zoeits als een eenheids-ei was.

metten 28 maart 2012 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nar (Bericht 6050463)

Dat valt onder de "onbeheersbare kosten" oa: onderhoud en uitbreiding van de distributienetten, onderhoud opslag en machineparken, investering in technische vernieuwing en ga zo maar door. Een reden om de factuur op te krikken zal de energiesector altijd wel vinden.

Txiki 28 maart 2012 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6050597)
Zou men misschien beter eens de vraag stellen waarom de energieprijzen stijgen? Dit is voor een groot deel een gevolg van het monetair beleid dat de EU al tien jaar voert, sinds de euro er is gekomen. Dit is voor een groot deel het gevolg van het blijven geld pompen in banken die een schuldenberg hebben groter dan het BNP van heel wat landen.
Maar als ik wijs op de kwalijkheden van dat beleid, haalt iedereen de schouders op.

Wel, Vlaanderen krijgt de energieprijzen dat het verdient. Simpel.

Jep. En zoals Gerry Adams heeft gezegd gisteren in het Ierse parlement:

"The 'golden circles' of big business and speculators, of bankers and financiers and developers, allied to a corrupt political elite, grew rich on the exploitation of others.
(...)
There are the many homeowners in mortgage distress because some politicians chose to facilitate developers and bankers and pursued an economic strategy which brought the state to its knees."

1207 28 maart 2012 14:49

Citaat:

Mja electrabel mag niet stijgen maar niemand heeft gezegd dat al die tussenpersonen niet mogen verhogen hé? distributie, intercommunales, gemeentes en wie nog allemaal aan de vetpotten zit

Boduo 28 maart 2012 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Liederik (Bericht 6050662)
Hoeveel kost een ei dan? is dat een bio-ei of een gewoon scharrelkipei? En welke categorie? Ik ben gewoon nieuwsgierig, want ik dacht dat er niet zoeits als een eenheids-ei was.

Mijn vrouw betaalde vorige week 1 € voor een doosje van 4 grote scharreleieren aan een landbouwer die op de markt staat met z'n produkten.
Vandaag was dat 2 € voor een zelfde doosje.
Er is inderdaad géén standaard-ei.
Er bestaan scharreleieren, vrije-loopeieren, bio-eieren en kooi-eieren.
De grootwarenhuizen maken (opzettelijk) de boel ingewikkeld door verschillende systemen te gebruiken. Vb small, medium, large... Wat dat juist betekent, daar heeft de verbruiker het raden naar. Op hun verpakkingen staat allelei lulkoek in zo'n danig kleine lettertjes dat een normaal mens een vergrootglas moet (kopen) gebruiken om het te kunnen lezen.

fonne 5 april 2012 12:24

Citaat:

Natuurlijk heb je dat niet verkeerd gelezen, je bent gewoon zo naïef om er in te geloven.
De prijzen stijgen gewoon verder. Ze zoeken alleen een manier om ze nog sneller te laten stijgen.

C’était prévu dans l’accord

Het was voorzien dat ze in April nog snel de prijzen zouden verhogen, en dat ze in Juli een andere methode zullen gevonden hebben om ze te verhogen. Maar verhogen zullen ze. De rest is plat populisme �* la Vandelanotte!

Liederik 5 april 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6051203)
Mijn vrouw betaalde vorige week 1 € voor een doosje van 4 grote scharreleieren aan een landbouwer die op de markt staat met z'n produkten.
Vandaag was dat 2 € voor een zelfde doosje.
Er is inderdaad géén standaard-ei.
Er bestaan scharreleieren, vrije-loopeieren, bio-eieren en kooi-eieren.
De grootwarenhuizen maken (opzettelijk) de boel ingewikkeld door verschillende systemen te gebruiken. Vb small, medium, large... Wat dat juist betekent, daar heeft de verbruiker het raden naar. Op hun verpakkingen staat allelei lulkoek in zo'n danig kleine lettertjes dat een normaal mens een vergrootglas moet (kopen) gebruiken om het te kunnen lezen.

Ik zal er eens op letten. 25 cent voor een ei, en nu 50? dat lijkt serieus overdreven. Die landbouwer zal ze goed verdienen zo.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be