![]() |
‘Mannen moeten minder werken, vrouwen meer'
Soms vraag ik me af waarom mensen kinderen wensen... en hoe de werkgevers dit allemaal gaan (moeten) regelen...
Het tijdskrediet zorgt ervoor dat vele vrouwen niet meer terugkeren naar hun job. Dat moet veranderen, vindt Minister van Werk De Coninck http://www.radio1.be/programmas/peet...w-aan-het-werk |
probleem is dat er niet zoveel mannen zijn die thuis willen blijven om fulltime luiers te verversen , flesjes te geven, te strijken, koken, wassen en plassen.
|
Als zowel man als vrouw dat niet willen, dan moet je in de eerste plaats niet aan kinderen beginnen lijkt me.
|
Citaat:
Trouwens tijdskrediet... is dat niet eerder iets dat in de openbare sector wordt gebezigd? Ik ben nog niet veel bedrijven tegengekomen waar dit in de praktijk wordt toegepast. |
Tijdskrediet, parttime werken = carriere killer voor mannen EN vrouwen.
|
Niet onlogisch, al zal de politiek correcte goegemeente wel vinden dat ook daar alle kansen en resultaten gelijk moeten zijn.
|
Ik heb gisteren voor elkaar gekregen dat ik wat extra mag werken. €200 netto per maand in de pocket. Het gaat wel wat tijd vragen gedurende de week, maar de weekends worden wel langer.
Bedenk het verschil maar eens tussen 4 dagen van 10 uur, of 4 dagen van 8 en 1 van 6... |
‘Mannen moeten minder werken, vrouwen meer', zegt Monica.
Dat haar man er dan maar eens aan begint. |
Is allemaal mooi op papier, maar we kunnen er niet aan uit dat gezien de socio-economische evolutie we enkel kunnen stellen dat iedereen minder en minder thuis blijft.
Zowel mannen als vrouwen moeten meer met de job bezig zijn ipv vrije tijd en gezin. Niemand wil dat maar inzien. In een boutade kan je stellen dat vroeger tenminste d evrouwen nog de kinderen opvoedden, nu zijn we op weg naar niemand. |
Citaat:
de was en plas is er ook vóór dat er kinderen zijn. |
Citaat:
Vooral veel geklaag en gezaag lijkt me. Mensen zijn luxebeestjes geworden voor wie elke moeite er eentje teveel is. |
Citaat:
|
Ik vraag me af waarom het een slechte evolutie is dat vrouwen tijd nemen voor het gezin?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zij willen hun carrière immers niet in het gedrang brengen en op elk gebied wedijveren met de mannen (behalve in het hoogspringen :-D )... |
Ik erger me rot aan dat soort discussies.
Laat mensen gewoon hun eigen leven invullen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be