Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Respect voor Vlamingen, in Brussel en in federale ministeries (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169291)

De schoofzak 28 maart 2012 08:53

Respect voor Vlamingen, in Brussel en in federale ministeries

Ik kan er niet tegen !

Na het lezen van de volgende passage, moet het me van het hart: wij moeten dringend twee onafhankelijke landen worden.

Hier gaan we:

Citaat:

'De problemen beginnen al bij de opname in de gevangenis. Elke gedetineerde krijgt een brochure 'Reglement en Informatie'. De Nederlandstalige versie staat vol tegenstrijdigheden, bijvoorbeeld over de bezoekuren, of is onbegrijpelijk. De informatie in de Franstalige brochure is nog eens anders.'
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=F13NURHE

titel: Vier weken dezelfde kleren in de cel
LEEFOMSTANDIGHEDEN VORST DRAMATISCH

Cynara Cardunculus 28 maart 2012 09:01

Over hoeveel Nederlandstaligen zou het gaan in Vorst?

job 28 maart 2012 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6050239)
Over hoeveel Nederlandstaligen zou het gaan in Vorst?

Al was het maar eentje, dan nog dient de brochure in een correcte taal opgesteld te zijn.

ViveLaBelgique 28 maart 2012 09:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6050228)
Ik kan er niet tegen !

Na het lezen van de volgende passage, moet het me van het hart: wij moeten dringend twee onafhankelijke landen worden.

Hier gaan we:

Ik snap je argumentatie niet. Als je pleit voor 2 landen dan spreek je ook over 2 bevolkingen en die zullen niet gelijk worden behandeld. Je zou in je argumentatie eerder dit moeten toejuichen.

Txiki 28 maart 2012 09:19

Citaat:

Ik kan er niet tegen !

Hier gaan we:

Ik begrijp uw keuze van topictitel niet in dit verband.

De schoofzak 28 maart 2012 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6050265)
Ik snap je argumentatie niet. Als je pleit voor 2 landen dan spreek je ook over 2 bevolkingen en die zullen niet gelijk worden behandeld. Je zou in je argumentatie eerder dit moeten toejuichen.

Ben jij nu aan het argumenteren om wie dan ook een brochure te bezorgen die onjuist is en intern tegenstellingen bevat ? Betaal jij belastingen opdat de overheid dergelijke zaken opmaakt ?

Ik minacht je voor jouw minachting van de rechten van Vlamingen.

De schoofzak 28 maart 2012 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6050271)
Ik begrijp uw keuze van topictitel niet in dit verband.

Neen ?

Wel, ik dacht dat het duidelijk was: de directie van die gevangenis minacht de Vlamingen; de inspectie van de fod Justitie die niet ingrijpt, minacht de Vlamingen.

Ik dacht dat zoiets overduidelijk was.

Of begrijp ik jou verkeerd ?

Txiki 28 maart 2012 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6050277)
Neen ?

Wel, ik dacht dat het duidelijk was: de directie van die gevangenis minacht de Vlamingen; de inspectie van de fod Justitie die niet ingrijpt, minacht de Vlamingen.

Ah zo bedoel je dat. Ok, nu ben ik mee.

Ik deel je mening, hoor, maar ik hoef die dwazen hun respect al lang niet meer. Het wordt effectief tijd om deze onstaat te verwijzen naar de vergeetput en naar geschiedenisboeken.

ViveLaBelgique 28 maart 2012 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6050273)
Ben jij nu aan het argumenteren om wie dan ook een brochure te bezorgen die onjuist is en intern tegenstellingen bevat ? Betaal jij belastingen opdat de overheid dergelijke zaken opmaakt ?

Ik minacht je voor jouw minachting van de rechten van Vlamingen.

Je pleit voor 2 landen. Dan moet je met je klachten terecht bij de Vlaamse minister van buitenlandse zaken als je droom waarheid wordt.

SDG 28 maart 2012 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6050277)
Neen ?

Dan moeten de Vlamingen eindelijk maar eens wat meer op hun strepen staan en gelijkwaardige vertalingen eisen. Anders gaan De Schoofzakskes van deze wereld zich ook verongelijkt voelen wanneer Europa later in het onafhankelijke Vlaanderen een meertalige brochure uitgeeft met fouten tegen het Nederlands in. Los daarvan is dit uiteraard geen pleidooi pro-België, integendeel zelfs.

Amon_Re 28 maart 2012 09:39

Zwijgen en belastingen betalen Schoof, of je krijgt die folder ook!
Zoiets is schering & inslag.

vlijmscherp 28 maart 2012 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6050301)
Dan moeten de Vlamingen eindelijk maar eens wat meer op hun strepen staan en gelijkwaardige vertalingen eisen. Anders gaan De Schoofzakskes van deze wereld zich ook verongelijkt voelen wanneer Europa later in het onafhankelijke Vlaanderen een meertalige brochure uitgeeft met fouten tegen het Nederlands in. Los daarvan is dit uiteraard geen pleidooi pro-België, integendeel zelfs.

het bewijst gewoon dat de Franstaligen helemaal niet pro-België zijn.

De schoofzak 28 maart 2012 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6050282)
Je pleit voor 2 landen. Dan moet je met je klachten terecht bij de Vlaamse minister van buitenlandse zaken als je droom waarheid wordt.

En maar verder gaan met sprookjes ...

als ik in Frankrijk een misdrijf zou plegen, dan reken ik niet op een Nederlandstalige brochure met 'rechten en plichten in la prison'.

Eens na de onafhankelijkheid van Vlaanderen, zal ik wel pleiten voor meertalige brochures in Vlaamse gevangenissen. (uit respect voor de mens, dus niet alleen voor de info in het hoofdstuk "repatriëring")

De schoofzak 28 maart 2012 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6050301)

Ik zal zelf wel beslissen voor mezelf, wat ik maar eens wat ga eisen op politiek of ander vlak.
En dat is simpelweg het recht op zelfbestuur voor Vlaanderen.

Want het gaat niet anders in dit onland.

de Wakkere burger 2 juni 2012 23:42

19 burgemeesters En een parlement

E. Gidius 3 juni 2012 07:25

Citaat:

Ik kan er niet tegen !

Hier gaan we:

We zijn met bijna twee keer zoveel als zij.

Onze economie is performant, die van hen is een ruïne.

Onze attitude is modern en maakt een kans in de wereld van morgen, die van hen is statisch en een ramp.

Waarom, waarom in godsnaam, concludeer jij uit dit brochuurtje dat we moeten scheiden en niet dat we hen asap een toontje lager zullen doen zingen...?8O

Ik zal het je vertellen: omdat wij nog steeds onnozele schapen willen zijn en zij doortrapte slimmeriken.

En dat zal helemaal niet veranderen als je je van hen afscheidt. Zij zullen je nog steeds te slim af blijven.

vlijmscherp 3 juni 2012 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6050282)

dus jij pleit ervoor dat allochtonen anders behandeld worden dan autochtonen? maw, je bent het niet eens met de universele verklaring voor de rechten van de mens?

welke delen daarin steun jij nog niet?

djimi 3 juni 2012 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6050279)
Ah zo bedoel je dat. Ok, nu ben ik mee.

Ik deel je mening, hoor, maar ik hoef die dwazen hun respect al lang niet meer. Het wordt effectief tijd om deze onstaat te verwijzen naar de vergeetput en naar geschiedenisboeken.

2, en een dikke!

djimi 3 juni 2012 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6151194)
We zijn met bijna twee keer zoveel als zij.

Onze economie is performant, die van hen is een ruïne.

Onze attitude is modern en maakt een kans in de wereld van morgen, die van hen is statisch en een ramp.

Waarom, waarom in godsnaam, concludeer jij uit dit brochuurtje dat we moeten scheiden en niet dat we hen asap een toontje lager zullen doen zingen...?8O

Ik zal het je vertellen: omdat wij nog steeds onnozele schapen willen zijn en zij doortrapte slimmeriken.

En dat zal helemaal niet veranderen als je je van hen afscheidt. Zij zullen je nog steeds te slim af blijven.

En nog een 2, en alweer een dikke.

stropke 3 juni 2012 17:13

Citaat:

Ik kan er niet tegen !

Hier gaan we:

Belziek is gewoon op de meeste punten een 3de wereldland. :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be