Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Niets aan de hand zegt Di Rupo, maar Br Airlines dreigt te verhuizen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169295)

De schoofzak 28 maart 2012 10:15

Niets aan de hand zegt Di Rupo, maar Br Airlines dreigt te verhuizen
 
Och, eigenlijk is het simpel Charleroi gaat voor op Zaventem.

Maar allez, de liberalen zitten in de regering, en hebben alles uit de regeerverklaring zeer grondig uitgevlooid: ons land gaat goed bestuurd worden door deze regering, we gaan er op vooruit gaan ....

De sossen zitten ook in de regering, en die zeggen dat de arbaaiders en bedienden, ook in Zaventem, op rozen zitten. Ze zijn gerust in de toekomst.


Mijn teelballen ja.
(of zou die ceo van Brussels Airlines een nva'er zijn ???)

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120328_009

titel: Brussels Airlines dreigt met verhuis naar buitenland

tekst voor als links niet zou werken (hebdem?)


Citaat:

Als de regering niet heel snel bijzondere fiscale maatregelen uitwerkt voor Brussels Airlines, moet de luchtvaartmaatschappij het land verlaten. Dat zei CEO Bernard Gustin in een vergadering met de coalitiepartijen, zo bericht De Morgen woensdag. Premier Di Rupo lijkt niet te plooien voor de dreigende taal.

De verstoring van de concurrentie met onder meer Ryanair moet gestopt worden, zo vindt de top van Brussels Airlines. 'Het liefst zouden we in België blijven', zo zei Gustin. 'Maar dat kan niet lang meer duren. Als jullie niet bereid zijn om iets te doen tegen de concurrentieverstoring tussen ons en Ryanair, dan zullen we een nieuwe sociale zetel moeten zoeken. Er zijn genoeg voorbeelden van andere vliegtuigmaatschappijen die met verschillende zetels functioneren.'

Luxemburg of Ierland

In de nota die de vicepremiers over de situatie bij Brussels Airlines hebben gekregen, zijn twee mogelijke landen van delokalisering genoemd: Luxemburg en Ierland. In die landen zou Brussels Airlines andere fiscale maatregelen kunnen krijgen voor zijn piloten en bedienden.

Voor de regering-Di Rupo is het onverdedigbaar om nieuwe fiscale maatregelen uit te werken voor één maatschappij, enkele dagen na een pijnlijke budgetcontrole. Zelfs al gaat het om een symbolisch bedrijf als Brussels Airlines. 'Dat zullen we niet aanvaarden', zegt een regeringsbron.

Amon_Re 28 maart 2012 10:19

*Charleroi vindt dit leuk*

Zucht 28 maart 2012 10:35

Ik denk dat ze alleen hun hoofdzetel willen verplaatsen om gunstigere lasten en sociale bijdragen te hebben (want vliegtuigpersoneel mag overal in Europa betaald en getaxeerd worden zoals in het "thuisland") Maar de diensten zelf blijven gewoon doorgaan in Zaventem.

De schoofzak 28 maart 2012 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6050386)
Ik denk dat ze alleen hun hoofdzetel willen verplaatsen om gunstigere lasten en sociale bijdragen te hebben (want vliegtuigpersoneel mag overal in Europa betaald en getaxeerd worden zoals in het "thuisland") Maar de diensten zelf blijven gewoon doorgaan in Zaventem.

En wat denkt gij dat de gevolgen zijn voor onze kas van 'lasten en sociale bijdragen' ?

Fieseler 28 maart 2012 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6050373)
*Charleroi vindt dit leuk*

:lol:

vlijmscherp 28 maart 2012 10:55

wat kan Di Rupo dat schelen??

Zucht 28 maart 2012 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6050392)
En wat denkt gij dat de gevolgen zijn voor onze kas van 'lasten en sociale bijdragen' ?

Volgens Di Rupo kan dat blijkbaar niet erg zijn.
Nu wat BrA vraagt is dat de regering de sociale lasten aanpast naar een regime vergelijkbaar met bijv. Ierland, hoeveel dat scheelt voor de staatskas tov een verhuis van BrA naar Ierland is zomaar moeilijk in te schatten.
Men zou dus beter onderhandelen om een compromis te vinden, maar dat wil de regering niet. Waarschijnlijk vrezen ze voor een lawine van bedrijven die daarna ook voor henzelf een gelijkaardige regeling willen.

Enige manier lijkt dus structureel de kosten op arbeid en diensten te verlagen. Dat zal nog niet voor vandaag zijn en 't is moeilijk in te schatten hoeveel bedrijven uiteindelijk weg zullen gaan voor dat dat gebeurt.

Nar 28 maart 2012 11:09

Lang leve Bolkenstein ! Alles naar de kloten !

matthias999 28 maart 2012 11:15

Joepie, onze grootste luchthaven van het land gaat verhuizen naar het buitenland!! Dank u Di Rupo en Co voor deze zegen, we zullen in 2014 erg hard aan jullie denken.

vrijevlaming 28 maart 2012 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6050461)
Joepie, onze grootste luchthaven van het land gaat verhuizen naar het buitenland .

dat staat er helemaal niet.

matthias999 28 maart 2012 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6050470)
dat staat er helemaal niet.

Oh nee, wat staat er dan?

fox 28 maart 2012 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6050478)
Oh nee, wat staat er dan?

Dat er een luchtvaartmaatschappij wil verhuizen. Er is een wezenlijk verschil tussen een luchthaven en een luchtvaartmaatschappij. Je mag me trouwens eens uitleggen hoe je het ziet gebeuren dat Brussels Airport zijn boeltje pakt. Gaan ze hun landingsbanen en gebouw op het vliegtuig steken en ergens anders neerzetten of zo?

Trouwens, dat de luchthaven van Zaventem al lang een doorn in het oog van de franstaligen is, is vrij duidelijk. Ze hebben die luchthaven al lang geleden de oorlog verklaard toen ze geprobeert hebben om DHL naar bierset te krijgen. Daar hebben ze naast gegrepen en DHL is naar Leipzig vertrokken, maar dat vonden ze niet zo erg. Zolang Brussel Airport op lange termijn maar kapotgaat, komt dat de Waalse overgesubsidieerde luchthavens ten goede.

Lang leve Belgie.

De schoofzak 28 maart 2012 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 6050489)
Dat er een luchtvaartmaatschappij wil verhuizen. Er is een wezenlijk verschil tussen een luchthaven en een luchtvaartmaatschappij. Je mag me trouwens eens uitleggen hoe je het ziet gebeuren dat Brussels Airport zijn boeltje pakt. Gaan ze hun landingsbanen en gebouw op het vliegtuig steken en ergens anders neerzetten of zo?

Trouwens, dat de luchthaven van Zaventem al lang een doorn in het oog van de franstaligen is, is vrij duidelijk. Ze hebben die luchthaven al lang geleden de oorlog verklaard toen ze geprobeert hebben om DHL naar bierset te krijgen. Daar hebben ze naast gegrepen en DHL is naar Leipzig vertrokken, maar dat vonden ze niet zo erg. Zolang Brussel Airport op lange termijn maar kapotgaat, komt dat de Waalse overgesubsidieerde luchthavens ten goede.

Lang leve Belgie.

Eerst merkt ge het verschil op tussen een luchthaven en een luchtvaartmaatschappij ... en dan vergis je je omtrent het bezit van de landingsbanen ...

Wat het verschil zal zijn: de belastingen op het niveau van het bedrijf, en op het niveau van gemakkelijk verplaatsbaar personeel (crew ..) zullen niet meer in onze staatskas rollen ...


Hoe lang zegt zowat iedereen met 5 gr hersenen in dit tweeland dat er een probleem is ??

Goe bezig, Di Rupo !! Nog veel beter bezig, kleine Croo !!!

Bolleke Wol 28 maart 2012 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nar (Bericht 6050452)
Lang leve Bolkenstein ! Alles naar de kloten !

D�*t en dat alleen is de essentie van het verhaal.

Leve €uropa.

Vlaanderen krijgt gewoon het beleid dat het verdient, door al jaren als een bende achterlijke schapen achter de star-spangled blue te lopen.

Another Jack 28 maart 2012 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6050478)
Oh nee, wat staat er dan?

Volharden in de boosheid noemt men dat.

Tavek 28 maart 2012 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6050461)
Joepie, onze grootste luchthaven van het land gaat verhuizen naar het buitenland!! Dank u Di Rupo en Co voor deze zegen, we zullen in 2014 erg hard aan jullie denken.

Leert u lezen,

Fysiek verandert er niks. BA wil gewoon haar zetel onderbrengen in een fiscaal gunstiger regime.

tschoon verdiep 28 maart 2012 18:30

Ah dipoepo trek het zich niet aan als ineens 1500 man geen belastingen meer betalen hier in belgie maar naar bv Ierland vertrekt. Ik denk dat hij de rekensom maar eens maakt.
En wat houd dan in de toekomst Jetairfly en Thomas Cook nog tegen om dat ook te doen.
Waarom vliegt Brussels Airlines al met toestellen die gewetleasd zijn van bv Tyrolean, Brittisch european en BMI regional in plaats van eigen toestellen en eigen vliegend personeel? Omdat dat goedkoper is.
Waarom zijn er zoveel rederijen die onder buitenlandse vlag varen, hetzelfde probleem.

peter1962 28 maart 2012 18:38

http://www.destandaard.be/artikel/de...MF20120328_009

Een storm in een glas water dus...

Another Jack 28 maart 2012 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6051023)

Essentieel in de dagelijkse slecht-nieuws-show.

Slecht nieuws is zuurstof voor oppositiestemmers.

tschoon verdiep 28 maart 2012 18:51

Dan moet davignon maar terug rond gaan met de pet want op dit moment zit Brussels Airlines bijna op droog zaad.
En anders moet de federale of de Vlaamse overheid ook maar 15-18 € steun geven per passagier net zoals de Waalse regering dat met Charleroi doet.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be