![]() |
Niets aan de hand zegt Di Rupo, maar Br Airlines dreigt te verhuizen
Och, eigenlijk is het simpel Charleroi gaat voor op Zaventem.
Maar allez, de liberalen zitten in de regering, en hebben alles uit de regeerverklaring zeer grondig uitgevlooid: ons land gaat goed bestuurd worden door deze regering, we gaan er op vooruit gaan .... De sossen zitten ook in de regering, en die zeggen dat de arbaaiders en bedienden, ook in Zaventem, op rozen zitten. Ze zijn gerust in de toekomst. Mijn teelballen ja. (of zou die ceo van Brussels Airlines een nva'er zijn ???) link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120328_009 titel: Brussels Airlines dreigt met verhuis naar buitenland tekst voor als links niet zou werken (hebdem?) Citaat:
|
*Charleroi vindt dit leuk*
|
Ik denk dat ze alleen hun hoofdzetel willen verplaatsen om gunstigere lasten en sociale bijdragen te hebben (want vliegtuigpersoneel mag overal in Europa betaald en getaxeerd worden zoals in het "thuisland") Maar de diensten zelf blijven gewoon doorgaan in Zaventem.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat kan Di Rupo dat schelen??
|
Citaat:
Nu wat BrA vraagt is dat de regering de sociale lasten aanpast naar een regime vergelijkbaar met bijv. Ierland, hoeveel dat scheelt voor de staatskas tov een verhuis van BrA naar Ierland is zomaar moeilijk in te schatten. Men zou dus beter onderhandelen om een compromis te vinden, maar dat wil de regering niet. Waarschijnlijk vrezen ze voor een lawine van bedrijven die daarna ook voor henzelf een gelijkaardige regeling willen. Enige manier lijkt dus structureel de kosten op arbeid en diensten te verlagen. Dat zal nog niet voor vandaag zijn en 't is moeilijk in te schatten hoeveel bedrijven uiteindelijk weg zullen gaan voor dat dat gebeurt. |
Lang leve Bolkenstein ! Alles naar de kloten !
|
Joepie, onze grootste luchthaven van het land gaat verhuizen naar het buitenland!! Dank u Di Rupo en Co voor deze zegen, we zullen in 2014 erg hard aan jullie denken.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, dat de luchthaven van Zaventem al lang een doorn in het oog van de franstaligen is, is vrij duidelijk. Ze hebben die luchthaven al lang geleden de oorlog verklaard toen ze geprobeert hebben om DHL naar bierset te krijgen. Daar hebben ze naast gegrepen en DHL is naar Leipzig vertrokken, maar dat vonden ze niet zo erg. Zolang Brussel Airport op lange termijn maar kapotgaat, komt dat de Waalse overgesubsidieerde luchthavens ten goede. Lang leve Belgie. |
Citaat:
Wat het verschil zal zijn: de belastingen op het niveau van het bedrijf, en op het niveau van gemakkelijk verplaatsbaar personeel (crew ..) zullen niet meer in onze staatskas rollen ... Hoe lang zegt zowat iedereen met 5 gr hersenen in dit tweeland dat er een probleem is ?? Goe bezig, Di Rupo !! Nog veel beter bezig, kleine Croo !!! |
Citaat:
Leve €uropa. Vlaanderen krijgt gewoon het beleid dat het verdient, door al jaren als een bende achterlijke schapen achter de star-spangled blue te lopen. |
Citaat:
|
Citaat:
Fysiek verandert er niks. BA wil gewoon haar zetel onderbrengen in een fiscaal gunstiger regime. |
Ah dipoepo trek het zich niet aan als ineens 1500 man geen belastingen meer betalen hier in belgie maar naar bv Ierland vertrekt. Ik denk dat hij de rekensom maar eens maakt.
En wat houd dan in de toekomst Jetairfly en Thomas Cook nog tegen om dat ook te doen. Waarom vliegt Brussels Airlines al met toestellen die gewetleasd zijn van bv Tyrolean, Brittisch european en BMI regional in plaats van eigen toestellen en eigen vliegend personeel? Omdat dat goedkoper is. Waarom zijn er zoveel rederijen die onder buitenlandse vlag varen, hetzelfde probleem. |
|
Citaat:
Slecht nieuws is zuurstof voor oppositiestemmers. |
Dan moet davignon maar terug rond gaan met de pet want op dit moment zit Brussels Airlines bijna op droog zaad.
En anders moet de federale of de Vlaamse overheid ook maar 15-18 € steun geven per passagier net zoals de Waalse regering dat met Charleroi doet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be