Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Servaiske gelooft nog in Sinterklaas!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169350)

matthias999 29 maart 2012 11:04

Servaiske gelooft nog in Sinterklaas!!

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ak...0074019118.htm

Citaat:

"Ik hoop dat dit een stap is naar een meer vreedzaam samenleven tussen Franstaligen en Vlamingen in de streek", reageert staatssecretaris Servais Verherstraeten op het akkoord over de BHV-voorstellen.

Denken ze nu echt dat dit misbaksel de vlamingen en walen gaat dichterbij brengen??8O

Man man, ze zijn nog "geschifter" dan dat ik voordien dacht... :roll:

Maarja, blijkbaar moeten we er ons maar bij neerleggen dat de walen nu meer rechten krijgen op ons vlaams grondgebied en dat wij hun maar op hun wenken moeten bedienen!! Want dat is toch normaal in dit onland? De vlaming die beminacht wordt op zijn eigen grondgebied door die arrogante fancophonen die weigeren om ook maar één woord nederlands te leren/spreken. Awel ze krijgen van mij een dikke middelvinger in de plaats!!!:evil:

Servais = Supertfjeef.

Den Duisteren Duikboot 29 maart 2012 11:08

Wat voegt dit topic toe aan al die andere die je dagelijks opstart?

Amon_Re 29 maart 2012 11:09

Dit akkoord zal de Franstalige dichter bij de Vlaming brengen. Enfin, toch bij die laatste zijn portemonnee.

TaAlveriFikateuR 29 maart 2012 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6051790)

Heel veel. Mensen mogen toch geïnformeerd zijn?

De schoofzak 29 maart 2012 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6051790)

Het is de belichting van een deelaspect.

Net zoals jouw opmerking ook een deelaspect belicht.
Er heerst hier dus een redelijke vrijheid om zijn mening te kunnen neerzetten.

Den Duisteren Duikboot 29 maart 2012 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TaAlveriFikateuR (Bericht 6051841)
Heel veel. Mensen mogen toch geïnformeerd zijn?

Dit is een discussieforum, geen krant. En eerlijk gezegd zie ik hier geen aanzet tot een nieuwe discussie. Als iedereen een apart topic gaat wijden aan zijn of haar emotionele reactie op een krantenbericht - met wat boos kijkende emoticons - dan wordt het hier een soep.

matthias999 29 maart 2012 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6051865)
Dit is een discussieforum, geen krant. En eerlijk gezegd zie ik hier geen aanzet tot een nieuwe discussie. Als iedereen een apart topic gaat wijden aan zijn of haar emotionele reactie op een krantenbericht - met wat boos kijkende emoticons - dan wordt het hier een soep.

mensen mogen toch weten dat we alweer dik in het zak zijn gezet dankzij onze moedige vlaamse politiekers.;-)

vlijmscherp 29 maart 2012 12:30

Het zal integendeel de kloof tussen Nederlandstaligen en Franstaligen in de rand verbreden, nu mogen Franstaligen zelf kiezen voor welke rechter ze komen.

speurneus 29 maart 2012 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6051783)
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ak...0074019118.htm

Denken ze nu echt dat dit misbaksel de vlamingen en walen gaat dichterbij brengen??8O

Man man, ze zijn nog "geschifter" dan dat ik voordien dacht... :roll:

Maarja, blijkbaar moeten we er ons maar bij neerleggen dat de walen nu meer rechten krijgen op ons vlaams grondgebied en dat wij hun maar op hun wenken moeten bedienen!! Want dat is toch normaal in dit onland? De vlaming die beminacht wordt op zijn eigen grondgebied door die arrogante fancophonen die weigeren om ook maar één woord nederlands te leren/spreken. Awel ze krijgen van mij een dikke middelvinger in de plaats!!!:evil:

Servais = Supertfjeef.

In heel wat gemeenten zijn de Franstaligen in de meerderheid en de import zal gezien de bevolkingstoename in Brussel zeker niet stoppen. Het is nu aan de Vlamen aldaar om zich aan te passen en Frans te leren.

matthias999 29 maart 2012 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 6051924)
In heel wat gemeenten zijn de Franstaligen in de meerderheid en de import zal gezien de bevolkingstoename in Brussel zeker niet stoppen. Het is nu aan de Vlamen aldaar om zich aan te passen en Frans te leren.

dus wij moeten ons aanpassen omdat zij de taalwet aan hun laars lappen???:lol:

Dus eigenlijk zouden de walen zich ook moeten aanpassen moest de meerderheid van een waalse gemeente nederlandstalig zijn? Of blijven die gemeentens gewoon franstalig???:roll:

Jij leeft duidelijk nog in Belgique de papa!

vlijmscherp 29 maart 2012 12:56

Citaat:

non

SDG 29 maart 2012 13:04

Citaat:

Dat doen ze nu al. Het is zelfs de verplichte tweede taal in het Nederlandstalig Onderwijs. Iedere Vlaming is m.a.w. nu al aangepast om Franstalige nieuwkomers in zijn eigen gemeente in hun eigen taal te (be)dienen.

matthias999 29 maart 2012 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6051942)
Dat doen ze nu al. Het is zelfs de verplichte tweede taal in het Nederlandstalig Onderwijs. Iedere Vlaming is m.a.w. nu al aangepast om Franstalige nieuwkomers in zijn eigen gemeente in hun eigen taal te (be)dienen.

Maar dan toch wel zonder mij gerekend.

giserke 29 maart 2012 13:23

Petit Servaiske ontpopt zich als de grootste stand-up van het parlement.

Operación Revolutio 29 maart 2012 13:33

Servais = (zn.) [m - de] dialectisch gallicisme van "service"; met Limburgse tongval

Volgens mij heeft Servais last van premature ejaculatie en een klein pietje en kickt hij daarom vooral op masochistische serviliteit.

Wie kan mij anders die gecrispeerde smoel en de onmiskenbare frustratie verklaren?

Servais ziet eruit alsof hij heel de dag in de geur van een urinoir vertoeft.. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon z'n neus zijn die te dicht bij z'n bek staat.

SDG 29 maart 2012 13:36

Mij doet hij in die pose op die foto wat denken aan Mr. Bean.

gertc 29 maart 2012 13:49

Citaat:

Hmmm.. Als al die franstaligen zich hadden aangepast aan de Nederlandstalige meerderheid die er was toen zij er kwamen wonen, dan was er nu geen franstalige meerderheid. Maar ja, voor de sprekers van de taal van Molière gelden andere regels, n'est-ce pas?

... En dan zwijgen we nog even over gemeenten waar een meerderheid van de inwoners Turks of Arabisch spreekt...

Nyquist 29 maart 2012 14:01

Langs Franstalige kant leggen ze dit akkoord uit als de eerste stap in de uitbreiding van Brussel. Vrede en stabiliteit? Don't think so.

Den Duisteren Duikboot 29 maart 2012 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operación Revolutio (Bericht 6051974)
Servais = (zn.) [m - de] dialectisch gallicisme van "service"; met Limburgse tongval

Volgens mij heeft Servais last van premature ejaculatie en een klein pietje en kickt hij daarom vooral op masochistische serviliteit.

Wie kan mij anders die gecrispeerde smoel en de onmiskenbare frustratie verklaren?

Servais ziet eruit alsof hij heel de dag in de geur van een urinoir vertoeft.. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon z'n neus zijn die te dicht bij z'n bek staat.

Het niveau gaat er hier zienderogen op vooruit...

Operación Revolutio 29 maart 2012 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 6052020)
Het niveau gaat er hier zienderogen op vooruit...

Zelfkennis blijft het begin van alle wijsheid, vandaar ook de "duikboot" in je nick. Uw niveau ligt ergens ver beneden de zeespiegel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be