![]() |
Afrikaner Blood
![]() http://www.egyptsearch.com/forums/ul...533;p=1#000000 Documentaire die toont hoe racisme in Zuid Afrika nog steeds heel erg levend is. http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-17434187 Afrikaner Blood documentary http://www.telegraph.co.uk/culture/c...eme-views.html http://mg.co.za/article/2012-03-15-k...photo-contest/ |
Citaat:
|
Citaat:
Zoals gewoonlijk. |
Citaat:
Horen we echter ooit iets over de talrijke "plaasmoorde" in Zuid-Afrika in onze media? |
Citaat:
Nu ook niet dat ik het racisme van die Afrikaners ga verdedigen anderzijds... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met de Britten was dat echter heel wat anders. Zij introduceerden op basis van wat ze in India gezien en meegemaakt hadden, een systeem van gescheiden samenleven. Dat de Boeren of Afrikaners of Afrikaanstaligen het stigma van apartheid dragen, is volkomen onterecht. |
Citaat:
De blanken per se zijn niet slecht, de Afrikaners zijn dat. Een interessante en opvallende analogie met de situatie in Belgie waar de witte Vlaming altijd met veel succes als racist wordt weggezet. Zowel Vlamingen als Afrikaners lenen zich daar dan ook uitermate goed voor daar een fiks gedeelte van deze groepen altijd gaarne bereid is 'in de val te trappen'. Iemand racisme in de schoenen schuiven is een buitengewoon effectieve tool binnen twee landen die over een snel uitdijende niet-blankebevolkingsmassa beschikken en waar een taalstrijd woedt. De 'racisten' zijn deze trouwens in beide landen aan het verliezen. Niet dat dat de meute al aan het denken heeft gezet... Citaat:
In andere media kun je over de plaasmoorden tot in de details bericht krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
Perceptie is natuurlijk één ding, de werkelijkheid een andere. |
Citaat:
En ik heb je uitgelegd waarom dat politiek functioneel is om de Afrikaanse taal kapot te maken. |
Citaat:
Of de Afrikaanse taal daarmee kapot zal worden gemaakt, betwijfel ik sterk. Er spreekt immers een groot deel van niet-bantoe zwarten die taal als moedertaal. |
Citaat:
Misschien net zo racistisch als de Afrikaners. Maar véél intelligenter. Ze zullen dat nooit openlijk uiten. Zie de Franstalige witte Belgen. Logisch. Er valt namelijk eerst een taalstrijd te winnen, in beide gevallen. Citaat:
Wat precies de werkelijkheid is doet minder terzake. Dat is leuk straks voor de reconstructie door historici. Verkiezingen en taalkeuzes worden niet bepaald door de werkelijkheid, maar door het beeld van de werkelijkheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Er zij wel initiativen van witte Afrikaners en uit de kleurlingen gemeenschap zelf, maar ik vrees dat het too little, too late is. Zelfs de witte Afrikaners sturen hun kinderen sinds begin deze eeuw massaal naar Engelse scholen. De kleurlingen deden dat al sinds de jaren '70 toen men er achter kwam dat die Afrikaans sprekenden witten géén vrienden waren. Alleen op het platteland van Zuid Afrika (én Namibie) (zonder Natal) is de positie van het Afrikaans nog zeer sterk. Zie hier alweer een analogie met Vlaanderen , waar het eigenvolk vooral op het platteland nog sterk is. Het lijkt me niet een winnende propositie. |
Citaat:
|
Citaat:
Dit is dan ook wat ik zei over het platteland. Citaat:
Citaat:
Het verschil is dat vooral de laatste hoek vooral zorgt voor etnocentrische projecten, waarmee de bekende perceptie weer wordt versterkt. Ik kijk gewoon op de eerste plaats naar de cijfers, en dan zie je dat het aantal witte Afrikaners afneemt (er is nog wel een klein geboortenoverschotje, maar de emigratie is zéér hoog), de kleurlingen in de grote steden het Afrikaans aan het verlaten zijn (Kaapstad, Oos Londen, Port Elisabeth) en alleen in Kimberley nog het Afrikaans trouw blijven. Verder zijn de Afrikaanstalige tvzenders vooral héél erg wit. Een aantal programma´s op Kyknet (7de Laan) daargelaten. Ook hier weer de analogie met Vlaanderen. Niet zo handig als je met 2,8 miljoen witte en 7 miljoen ´gekleurde´ potentiele kijkers zit. Citaat:
|
Wow, dit aandeel echt Terrific ah ~ Ik ben op zoek naar een lange tijd.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be