Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Peeters zal niet naar de federale regering overstappen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169446)

De schoofzak 31 maart 2012 13:56

Peeters zal niet naar de federale regering overstappen

Peeters laat in zijn kaarten (blijven de tsjeven de grootste partij?) en in zijn politieke ziel (zal niet overstappen want Vlaanderen en confederalist ...) kijken.

Dat gebeurt niet zo vaak in de politiek.

Ik vrees dat dit hem geen windeieren gaat leggen. Alhoewel, hoeveel kiezers lezen dit artikel en onthouden het ?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120331_026

Kris Peeters wil na 2014 niet in federale regering

Mocht links niet meer werken:

Citaat:

Vlaams minister-president Kris Peeters sluit niet uit dat hij na 2014 uit de politiek stapt. Een overstap naar de federale regering, zoals Patrick Dewael en Yves Leterme voor hem deden, is wel uitgesloten.

In Het Laatste Nieuws kijkt Vlaams minister-president Kris Peeters vooruit naar de verkiezingen van 2014. Dan vallen de federale en de Vlaamse verkiezingen samen.

Nu al zeggen dat hij na 2014 Vlaams minister-president blijft, vindt hij hoogmoedig. 'Als je ervan uitgaat dat de grootste partij de regeringsleider levert, dan is enige bescheidenheid op zijn plaats.' Waarmee Kris Peeters lijkt aan te geven dat N-VA een geduchte concurrent wordt bij die verkiezingen.

Een plaatsje als vakminister in een regering geleid door een andere partij, ziet hij niet zitten. Hij vertelt dat hij de Nederlandse ex-premier Balkenende heeft ontmoet en dat die hem verteld heeft hoe tevreden hij was om een post in de regering-Rutte geweigerd te hebben. 'Ik hoop dat ik even wijs zal zijn,' zegt Peeters.

De federale regering dan maar? Peeters is duidelijk in Het Laatste Nieuws.

'Ik sta voor Vlaanderen, voor de Copernicaanse omwenteling. Ik ben een overtuigde confederalist. Ik ga mijn gedachtegoed niet verloochenen voor een postje in de federale regering. Dan gooi ik mijn geloofwaardigheid te grabbel.'

Kortom: als Peeters na 2014 geen minister-president kan blijven, dan laat hij de politiek achter zich. 'De politiek is voor mij iets tijdelijks. Let wel, ik oefen dit vak met overtuiging uit. Maar die overgave zou ik ook elders kwijt kunnen.'

Herr Oberst 31 maart 2012 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6055129)
Peeters laat in zijn kaarten (blijven de tsjeven de grootste partij?) en in zijn politieke ziel (zal niet overstappen want Vlaanderen en confederalist ...) kijken.

Ik vrees dat dit hem geen windeieren gaat leggen. Alhoewel, hoeveel kiezers lezen dit artikel en onthouden het ?

Mensen die geloven in de beloftes van een CD&V'er zijn gewoonweg achterlijk.

fantoom 31 maart 2012 14:19

Citaat:

Nu al zeggen dat hij na 2014 Vlaams minister-president blijft, vindt hij hoogmoedig. 'Als je ervan uitgaat dat de grootste partij de regeringsleider levert, dan is enige bescheidenheid op zijn plaats.' Waarmee Kris Peeters lijkt aan te geven dat N-VA een geduchte concurrent wordt bij die verkiezingen.
En als de VD&V, Sp.a, O-VLD (plus eventueel Groen) eens in 2014 als een kartel naar de kiezer zouden gaan? :-D

Amon_Re 31 maart 2012 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fantoom (Bericht 6055169)
En als de VD&V, Sp.a, O-VLD (plus eventueel Groen) eens in 2014 als een kartel naar de kiezer zouden gaan? :-D

Zouden? Da's bijna een zekerheid :P

ViveLaBelgique 31 maart 2012 14:45

Kris Peeters is zich de boel aan het warm maken voor zijn overstap naar de N-VA. Deze overstap is reeds lang geleden voorspeld.

mkb 31 maart 2012 14:50

Citaat:

'Ik sta voor Vlaanderen, voor de Copernicaanse omwenteling. Ik ben een overtuigde confederalist. Ik ga mijn gedachtegoed niet verloochenen voor een postje in de federale regering. Dan gooi ik mijn geloofwaardigheid te grabbel.'
Hoe kan je dan in alle eer en geweten lid blijven van een partij als CD&V?

vlijmscherp 31 maart 2012 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6055205)
Kris Peeters is zich de boel aan het warm maken voor zijn overstap naar de N-VA. Deze overstap is reeds lang geleden voorspeld.

maar ik denk niet dat die gaat uitkomen. hij gaat dat nooit verkocht krijgen.

ViveLaBelgique 31 maart 2012 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6055222)
maar ik denk niet dat die gaat uitkomen. hij gaat dat nooit verkocht krijgen.

Ik zie niet in waarom Bart De Wever dit niet verkocht zou krijgen. Dat niet iedereen bij de N-VA er warm voor loopt weet ik ook wel.

vlijmscherp 31 maart 2012 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6055233)
Ik zie niet in waarom Bart De Wever dit niet verkocht zou krijgen. Dat niet iedereen bij de N-VA er warm voor loopt weet ik ook wel.

hij zal afgebrand worden als oppurtunist, en ik weet niet of De Wever wel iemand zo populair naast zich duldt.

ik zou hem trouwens welkom heten.

Xenophon 31 maart 2012 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6055129)

Peeters, de overtuigde confederalist. Belgicistsch CD&V confederalisme bedoelt hij dan wel, zodat alles blijft zoals het nu is.

En dat er echt mensen zijn die daar blijven intrappen, arm Vlaanderen.

vrijevlaming 31 maart 2012 16:32

Citaat:

ik zou niet liever hebben, maar het zal niet gebeuren denk ik.

dit zou nochtans super zijn, niet noodzakelijk omwille van de figuur van peeters, maar omwille van dat hij de laatste sterke man is bij cd&v. Als hij er weg loopt, dan zijn ze de kop volledig kwijt en zal alles dat nog enigszins centrum rechts is en voor cd&v stemt, weglopen dat het niet mooi is. Inclusief hun unizo-structuren die nog wat stand houden

matthias999 31 maart 2012 17:53

Deze is om in te kaderen, heeft zijn partij het laatste half jaar niet safe gespeeld en de postjes gegrepen tegen elke prijs?

fonne 31 maart 2012 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 6055137)

De beste quote uit het interview vond ik deze:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door krisclooney
Ja, het is niet zo - en het mag niet zo zijn - dat CD&V een partij is met twee smoelen... Wij hebben maar één smoel, één partijlijn. Een sterk Vlaanderen in een confederaal België. Duidelijker kan niet.

:rofl:
De CD&V heeft maar één smoel en dat is de zijne. Vanackere telt al niet meer mee.

Fieseler 31 maart 2012 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 6055137)

Mijn gedacht....Leterme deed identiek dezelfde beloftes; Dewael ook....Bourgois ging nooit in de Vlaamse regering als....enz enz....komt daar nog bij dat Peeters een tjef is...en iedereen weet wat tjeven het beste doen.....men heeft van hun verzamelnaam zelfs een werkwoord gemaakt...:roll:

Dus: waar gaat dit artikel over? Een beroepsleugenaar heeft een eerder gebruikte leugen gereproduceerd.....

De schoofzak 31 maart 2012 21:44

Ik ben een nva'er.

Ik kijk soms naar de mensen van het Belang, en zie daar mensen die enerzijds dicht bij mij staan, en anderzijds mensen die ver van mij staan.
Idem dito voor de andere partijen.

Die ver van mij staan, verdienen niet meer dan de (politieke !!) doodstraf; die dicht bij mij staan mogen blijven leven. Niet teveel eten natuurlijk en just maar genoeg drinken, maar toch blijven leven.

Ik bedoel maar: als je iedereen van de andere partijen systematisch afbrandt, dan behaal je best een absolute meerderheid. Tenzij je echt alleen in de woestijn graag staat te roepen.

Klarekijk 1 april 2012 00:09

Geloof nooit nen t'jeef ze draaien gelijk de wind .

Peeters is hem bezig met zeer populair te maken in Vlaanderen en daarna met zijn stemmen , zijn power , een blok vormen tegen meer vlaamse bevoegdheid binnen het fedrerale kader . De federale zal hem met andere woorden eerst stemmen laten ronselen in Vlaanderen en daarna de power wegnemen door hem binnen te halen in de federale . en met dergelijke trucjes proberen t'jeeven de power te bewaren . en dat Vlaanderen daarbij in de voet geschoten zal worden kan hun gewoon niet schelen .

Klarekijk 1 april 2012 00:11

Desnoods een premierschap als snoepje . politic spel a la t'jeeven

kelt 1 april 2012 06:51

Dit is een formele bevestiging van de politieke realiteit......

De Federale regering is geen plaats meer waar een politicus met echte ambitie,en de bedoeling een echt bestuursteam te vormen,nog thuishoort....
Enkel boekhouders hebben daar nog een plaats.

We hebben allemaal gezien hoe Yves Leterme van "halfgod" (Vlaams Minister-President) naar "loodgieter" (een soort Super Mario die een rottig pijpensysteem moest superviseren) vervallen is....

E. Gidius 1 april 2012 09:01

Citaat:

Hij is welkom.

matthias999 1 april 2012 09:04

Wie gelooft er nu nog een tjeef??

"We onderhandelen NIET zonder nva!!"
"Geen regering ZONDER nva!!"
"Ik zal een minderheidsregering bestrijden van Opgrimbie tot in De Panne"
"Er mogen geen franstalige magistraten in Vlaanderen komen, dat is gewoon een brug te ver!!"

:roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be