Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Is Asus een goed merk notebook ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169479)

Derk de Tweede 1 april 2012 13:30

Is Asus een goed merk notebook ?

Ik heb nog nooit van dat merk gehoord en heb ook weinig verstand van dat soort zaken.
Haar 3 jaar oude laptop moet nu al vervangen worden.
Maar is Asus beter of slechter dan bv HP of Samsung ?

mkb 1 april 2012 14:05

Ik heb zelf een ASUS K73S waar ik tot nu toe tevreden van ben. De kwaliteit van laptops van de grote merken is ongeveer gelijk.

Wat ik je zou aanraden is, als je niets kent van computers ga dan niet naar een winkel maar bestel er één online. Als je een winkel binnenstapt zullen ze je gegerandeerd dingen proberen aansmeren die je als doorsnee gebruiker niet nodig hebt zoals een SSD.

From_Vlaanderen 1 april 2012 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6056306)

Dat is toch niet zo extreem kort hoor, drie jaar. Natuurlijk zonde van het geld, maar die dingen worden (bij intensief gebruik) toch niet zo oud hoor.

Alboreto 1 april 2012 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6056357)
Ik heb zelf een ASUS K73S waar ik tot nu toe tevreden van ben. De kwaliteit van laptops van de grote merken is ongeveer gelijk.

Wat ik je zou aanraden is, als je niets kent van computers ga dan niet naar een winkel maar bestel er één online. Als je een winkel binnenstapt zullen ze je gegerandeerd dingen proberen aansmeren die je als doorsnee gebruiker niet nodig hebt zoals een SSD.

Het klopt wel wat ge zegt, maar als ge niets van computers ken zou ik toch aanraden naar een winkel te gaan. Als er dan iets aan scheelt kunt ge altijd terug naar de winkel.
Zorg dan wel bij aankoop dat ge iemand mee hebt die iets van computers kent, zodat die u wat raad kan geven wat ge al dan niet nodig hebt.

Visjnu 1 april 2012 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6056306)
Ik heb nog nooit van dat merk gehoord en heb ook weinig verstand van dat soort zaken.
Maar is Asus beter of slechter dan bv HP of Samsung ?

Ik ben van mijn Asus EEE en Asus UX21 zenbook zeer tevreden. De kwaliteit en afwerking zijn vergelijkbaar met Apple.

Persoonlijk vind ik ze toch beter dan HP (ook niet zo slecht), van Samsung heb ik echter nog nooit een laptop gebruikt.

Heb ook goede ervaring met het online aankopen van die dingen in Nederland. Via pricewatch op tweakers.nl zoek ik altijd de beste shop.

Derk de Tweede 1 april 2012 16:47

Dus uit de grafiek blijkt dat Asus juist erg goed is!

Zeno! 1 april 2012 16:48

MacBook > alle laptops ter wereld

Visjnu 1 april 2012 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6056357)
De kwaliteit van laptops van de grote merken is ongeveer gelijk.

Dat vind ik totaal niet. Niet enkel de afwerking van de hardware, maar vooral ook de kwaliteit van de meegeleverde software verschilt drastisch.

Citaat:

Als je een winkel binnenstapt zullen ze je gegerandeerd dingen proberen aansmeren die je als doorsnee gebruiker niet nodig hebt zoals een SSD.
Waarom zou een doornsee gebruikers iets anders willen dan een SSD? Een HDD is alleen nog goed voor zeer grote hoeveelheden data op te bewaren, over een paar jaar zie je dat waarschijnlijk al niet meer in de meeste systemen.

Visjnu 1 april 2012 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6056538)

Asus is extreem goed ;)

Maar de grafiek lijkt me nogal fishy. Gateway bestaat volgens mij al jaren niet meer.

Derk de Tweede 1 april 2012 17:50

Hartelijk dank voor de info ook namens mijn dochter! ;-)

mkb 1 april 2012 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 6056542)

Prima laptops maar veel te duur.

mkb 1 april 2012 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 6056552)
Waarom zou een doornsee gebruikers iets anders willen dan een SSD? Een HDD is alleen nog goed voor zeer grote hoeveelheden data op te bewaren, over een paar jaar zie je dat waarschijnlijk al niet meer in de meeste systemen.

SSD is nog steeds enorm duur. Tenzij dat je je bezighoud met toepassingen waar de read/write een zware bottleneck is is dat absoluut niet nodig. Weggegooid geld dus voor iemand die vermoedelijk haar laptop gebruikt om te feesboeken, e-mailen en wat documentjes te bewerken.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 6056555)
Asus is extreem goed ;)

Maar de grafiek lijkt me nogal fishy. Gateway bestaat volgens mij al jaren niet meer.

Het is een grafiek van 2009.

Mitgard 1 april 2012 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6056538)

Ik weet het toch niet, Derk.
Ik zou er eerst eens met de wagen over rijden en kijken of ie dan nog werkt.

fantoom 1 april 2012 19:22

Ik heb vroeger ook een Asus gehad en was daar tevreden over.

HP moet ik nooit meer hebben als notebook. Nooit meer.

Visjnu 1 april 2012 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6056650)
SSD is nog steeds enorm duur. Tenzij dat je je bezighoud met toepassingen waar de read/write een zware bottleneck is is dat absoluut niet nodig. Weggegooid geld dus voor iemand die vermoedelijk haar laptop gebruikt om te feesboeken, e-mailen en wat documentjes te bewerken.

- veel minder schadegevoelig
- snellere opstarttijd (en wake-up time!)
- minder stroomverbruik
- minder geluid

Dat zijn toch allemaal voordelen waar ook een 'gewone gebruiker' veel mee is. Zeker voor een laptop. Als 128 gig genoeg is, is dat het overdenken misschien wel waard.

Als het enkel voor facebook/e-mail en wat tekstverwerking is, dan is een laptop op zich weggegooid geld. Een 300 euro Asus EEEtje kan dat ook.

brother paul 1 april 2012 19:38

ik heb zo'n ultradun asus laptopke, kost ongeveer 700euro, en is heel stabiel dingske, het is een van mijn stabielste PC's die ik heb, en ik heb er een stuk of 12 staan.

mijn zoon zijn HP geeft gans de tijd blue screens, en een mini HP laptopke is dan effe gecrasht na eenjaartje gebruiken.D us ja ik zie meer graten in Asus

Derk de Tweede 1 april 2012 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6056858)
ik heb zo'n ultradun asus laptopke, kost ongeveer 700euro, en is heel stabiel dingske, het is een van mijn stabielste PC's die ik heb, en ik heb er een stuk of 12 staan.

mijn zoon zijn HP geeft gans de tijd blue screens, en een mini HP laptopke is dan effe gecrasht na eenjaartje gebruiken.D us ja ik zie meer graten in Asus

12 Stuks 8O

hurricane 1 april 2012 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 6056542)

Volledig mee eens...

fantoom 1 april 2012 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6056858)

Inderdaad... ik had 3 HP's notebooks... en allen hetzelfde probleem.

parcifal 1 april 2012 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 6056873)
Volledig mee eens...

Tja, productiekost van pakweg 200 dollar maar verlopen tegen de 2000 dollar, dat kan alleen maar als je een hype kan creeren, een pseudo-religieuze cult en een schare van toegewijde volgelingen.;-)

ik werk al 2 jaar met een asus eee-netbook van 399 euro, werkt perfect.
Voor huis tuin en keuken gebruik meer dan voldoende.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be