De schoofzak |
3 april 2012 07:30 |
Luie ambtenaren? Of valse politiekers?
Ambtenaren worden op dit forum nogal gemakkelijk als schietschijf gebruikt voor de zwaktes van de staatsorganisatie.
Lees even het volgende artikel, om te begrijpen dat het nodig is dat in ons statuut toch iets moet voorzien zijn dat ons beschermt tegen de wisselvalligheden van de politiek.
Je zal even gemakkelijk willen begrijpen dat, als de politiekers weigeren om de administratie van de staat fors te vereenvoudigen, de ambtenaar wel verplicht is om een overbodige, vaak redundante en nog manueel uitgevoerde taken moet doen.
Je zal even gemakkelijk begrijpen dat een ambtenaar gemakkelijk misbruik kan maken van zijn partijkaart (vooral als hij zich wat ten dienste stelt buiten zijn werk, voor die partij; bijvoorbeeld voor de burgemeester ....), maar dan is de vraag:
als jouw partij aan de macht komt, zal zij de verantwoordelijkheid hebben om op te treden tegen luie ambtenaren, ook als hij/zij de juiste politieke lidkaart op zak heeft ?
Hier is het artikel, en het gaat over een ambtenaar die anderhalf jaar "opgesloten" werd in zijn/haar kantoortje, een klein lokaaltje met enkel een stoel en een tafel, maar verder geen "opdrachten".
(Ik weet verder niets van die gemeente. Op de website heb ik kunnen zien dat de burgemeester zijn beroep vermeld is, niet als "bediende", maar wel als "ACV-bediende". Dat lijkt me zelfs misbruik van de neutrale website om politieke reclame te maken.)
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120403_012
Titel: Schepenen Wielsbeke veroordeeld voor pesten op het werk
Ik geef graag een stukje tekst weer, wat soms werken links niet meer. (hebdem ?)
Citaat:
WIELSBEKE - Het schepencollege van het West-Vlaamse Wielsbeke is door de arbeidsrechtbank veroordeeld voor pesterijen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws dinsdag.
Slachtoffer was een stedenbouwkundig medewerkster die aan de kant werd geschoven nadat de oppositie in 2009 aan de macht was gekomen. De gemeente gaat in beroep.
De vrouw werd weggestopt in een piepklein kantoortje, waar ze anderhalf jaar lang geïsoleerd zat. Ze beschikte enkel over een tafel en een stoel, en had aanvankelijk zelfs geen telefoon en e-mailadres. De rechter veroordeelde het voltallige college en de gemeentesecretaris, en legde een schadevergoeding van 23.000 euro op.
|
|