Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   Goed economisch voorstel van franstalig groen. Het kan! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169554)

Effect 3 april 2012 13:39

Goed economisch voorstel van franstalig groen. Het kan!

http://trendstop.knack.be/nl/ontop/o...21-198172.aspx

100% voor. En laat garantie bepaald zijn door die levensduur, en niet langer een forfetaire tijd.

MIS 3 april 2012 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6059298)
http://trendstop.knack.be/nl/ontop/o...21-198172.aspx

100% voor. En laat garantie bepaald zijn door die levensduur, en niet langer een forfetaire tijd.

Goed voorstel, wat gaat men doen met de spin off?

Nunt 3 april 2012 14:16

Ik ben niet tegen.

MIS 3 april 2012 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nunt (Bericht 6059355)
Ik ben niet tegen.

Ja, maar wat doe je met de spin off in dit verhaal? Hebben ze daar ook aan gedacht?

Effect 3 april 2012 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 6059363)
Ja, maar wat doe je met de spin off in dit verhaal? Hebben ze daar ook aan gedacht?

Spin off? Ik ben niet helemaal mee blijkbaar.

MIS 3 april 2012 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6059548)
Spin off? Ik ben niet helemaal mee blijkbaar.

Wat doe je met alle werklozen als je een duurzame economie installeert?

Robinus V 3 april 2012 16:41

Ik stem in 2014 op Ecolo! Ow, wacht, ik mag niet.

In ieder geval, zeer goed idee.

Dat er meer werkloosheid ontstaat, dat is eigenlijk een luxeprobleem. Evenveel bereiken met minder moeite moet aangemoedigd worden, en hopelijk zorgt dat ervoor dat er minder gewerkt moet worden, niet dat werknemers zich nog goedkoper moeten aanbieden voor de lusten van enkelingen. Er moeten dus inderdaad bijkomende maatregelen genomen worden, maar dat moet ons niet tegenhouden om hier al mee te starten.

MIS 3 april 2012 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6059632)

In ieder geval, zeer goed idee.

Dat er meer werkloosheid ontstaat, dat is eigenlijk een luxeprobleem. Evenveel bereiken met minder moeite moet aangemoedigd worden, en hopelijk zorgt dat ervoor dat er minder gewerkt moet worden, niet dat werknemers zich nog goedkoper moeten aanbieden voor de lusten van enkelingen. Er moeten dus inderdaad bijkomende maatregelen genomen worden, maar dat moet ons niet tegenhouden om hier al mee te starten.

Absoluut niet, het zal snel duidelijk worden

Robinus V 4 april 2012 02:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MIS (Bericht 6059647)
Absoluut niet, het zal snel duidelijk worden

Waar heb je het over?

MIS 4 april 2012 06:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6060494)
Waar heb je het over?

Dat is eenvoudig, vandaag mompelen we in de marge wat over een duurzame economie, een idee dat zich hoe dan ook evolutionair zal doorzetten. Als we dat daadwerkelijk zouden doen dan zal ook de gigantische verkwisting steeds duidelijker worden. Nu, deze bewustwording kan echter wel ook nare gevolgen hebben.

AdrianHealey 5 april 2012 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6059632)

Dat is een leugen: jij mag perfect op Ecolo stemmen.

Wrslk is het echter zo dat jij in een kieskring woont waar Ecolo weigert op te komen. Dus ook al wil jij op Ecolo stemmen, Ecolo wilt uw stem niet.

Effect 5 april 2012 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 6062747)

Wrslk is het echter zo dat jij in een kieskring woont waar Ecolo weigert op te komen. Dus ook al wil jij op Ecolo stemmen, Ecolo wilt uw stem niet.

Ze wilt onze stem zeker wel, maar het is gewoonweg niet opportuun om op te komen waar men geen 5% van de stemmen gaat halen. Daarnaast is het ook dom om te stemmen op partijen die geen 5% halen. Bijgevolg heeft een franstalige partij niets te zoeken in vlaanderen.

En als ze hier niet willen opkomen dienen ze ons beleid ook niet te bepalen. Opkrassen kan niet voor de helft.

Robinus V 5 april 2012 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 6062747)

Zoals Effect zegt, ik wil niet dat mijn stem verloren gaat (en uiteindelijk 30% N-VA, 10% VB, ... wordt). Dan stem ik liever op een tweede beste keuze, in dit afkooksel van democratie. (Niet dat er plaatsen op de wereld zijn met veel meer democratie dan in België, maar het kan nog steeds veel beter.)

Echte representatieve democratie bestaat pas als er slechts één kieskring voor heel België is (voor de federale verkiezingen, heel Vlaanderen voor de Vlaamse, ...) en ook kunstmatige kiesdrempels worden afgeschaft, en dat nog maar om te beginnen.

Koenraad Noël 5 april 2012 11:43

Democratie

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6062944)
Echte representatieve democratie bestaat pas als er slechts één kieskring voor heel België is (voor de federale verkiezingen, heel Vlaanderen voor de Vlaamse, ...) en ook kunstmatige kiesdrempels worden afgeschaft, en dat nog maar om te beginnen.

Helemaal akkoord met dit.

Bollywood 5 april 2012 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6062944)
Zoals Effect zegt, ik wil niet dat mijn stem verloren gaat (en uiteindelijk 30% N-VA, 10% VB, ... wordt). Dan stem ik liever op een tweede beste keuze, in dit afkooksel van democratie. (Niet dat er plaatsen op de wereld zijn met veel meer democratie dan in België, maar het kan nog steeds veel beter.)

Maar dan moet 1 stem ook 1 stem zijn of deze nu in wallonie of in vlaanderen gestemd geweest is, en dat zullen de walen nooit willen

Robinus V 5 april 2012 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 6063019)
Maar dan moet 1 stem ook 1 stem zijn of deze nu in wallonie of in vlaanderen gestemd geweest is, en dat zullen de walen nooit willen

Die complottheorieën beginnen stilaan op mijn zenuwen te werken, en hopelijk ook op de zenuwen van de meerderheid van de andere Vlamingen.

Ik ken meer Walen dan Vlamingen die er voorstander van zijn. Misschien heb je betrouwbare cijfers om uw bewering te staven dat 'de Walen' dat niet zouden willen?

MIS 5 april 2012 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6063366)
Die complottheorieën beginnen stilaan op mijn zenuwen te werken, en hopelijk ook op de zenuwen van de meerderheid van de andere Vlamingen. Ik ken meer Walen dan Vlamingen die er voorstander van zijn. Misschien heb je betrouwbare cijfers om uw bewering te staven dat 'de Walen' dat niet zouden willen?

Volledig mee eens, op den duur ga je nog hopen dat Bin laden nog eens met een creatief bommetje afkomt. Dat een mens zo verstard kan geraken is bijna te absurd om nog enig geloof aan te hechten, toch blijft men dat volhouden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be