![]() |
Criminele illegalen krijgen vanuit de gevangenis papieren (en leefloon)
't Is gisterenavond ook op het VTM-nieuws geweest.
Sarah Smeyers, volksvertegenwoordigster N-VA, heeft het weer ontdekt: Maggie De Block regulariseert een Marokkaan die illegaal was en is, die drugsdelicten pleegde en er voor in de gevangenis zat. Vorige week riepen alle leden van de minderheidse meerderheid, Di Rupo op kop, in het parlement "dat er geen plaats is in B. voor criminele vreemdelingen". Een dikke leugen dus. Uitleg van De Block: dossier behandeld volgens vorige criteria. Laat me niet lachen. Gevolg: die man gaat eerstdaags vrij komen, en de sociale aksidenten van de gevangenis gaan het al op voorhand geregeld hebben: een afspraak met het ocmw om zijn eerste leefloon te gaan cashen. Ik roep de pers en de meerderheidse oppositie ook op om te trachten te achterhalen wat en hoe de vorige regering uitspookte: hoeveel dergelijke sujets werden geregulariseerd ? http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-dg titel: 'De Block geeft wél papieren aan criminele illegalen' tekst want straks werkt links niet meer: Citaat:
|
'Ernstige drugsfeiten' wat heeft die jongen gedaan? Iemand verkracht met ne cannabisplant?
|
arm belgie. De enige feiten waar je in dit land als echte crimineel word voor aanzien is bij een snelheidsovertreding of het niet betalen van belastingen :roll:
|
Verder liggen nog 20 gelijkaardige dossiers voor onderzoek bij de dienst vreemdelingenzaken. Kan iemand mij uitleggen wat daar eigenlijk onderzocht moet worden?
De regering zegt: Geen plaats voor criminele illegalen. Ambtenaar A krijgt een dossier en ziet: 1. Illegaal, 2. Crimineel. Wat moet je daar dan eigenlijk nog verder aan onderzoeken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sliepen ze dat ze niet weten wat de criteria zijn? |
Citaat:
4. Geen kansen gekregen. 5. ... |
Citaat:
Ik begrijp het, het is weeral de schuld van de N-VA. |
Citaat:
|
Citaat:
De N-VA mag toch wel eens verantwoordlijkheid opnemen voor wat ze zelf doen. De N-VA zit in de commissie die de nieuwe criteria vastlegde. De N-VA zit in het parlement en stemde VOOR die nieuwe wetgeving met nieuwe criteria! Dan moet de N-VA nu niet doen alsof ze er voor niets tussen zitten. |
Uit Het Nieuwsblad :
Volgens de informatie waar Smeyers over beschikt, gaat het om een Marokkaanse man die in 2009 illegaal in ons land verbleef. 'Hij is toen opgepakt door de politie en kreeg het bevel het land te verlaten, maar hij legde dat naast zich neer. Vervolgens is hij in de gevangenis beland voor ernstige drugsfeiten omdat hij toch een jaar effectieve gevangenisstraf kreeg opgelegd.'Uit Het Laatste Nieuws : Volgens het kabinet-De Block gaat het om een Marokkaanse man die in 2009 veroordeeld is tot een voorwaardelijke straf en dus nooit in de gevangenis heeft gezeten.Sommigen hebben toch wel nood aan een studiedienst die naam waardig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dat zou altijd en per definitie een njet moeten opleveren. zelfs als er geen criteria zijn. zoiets geeft ge geen leefloon en papieren. straks importeert hij zijn broer en 2 neven en zit ge direct met een bende :) |
Citaat:
Dan moet je ook criminaliteit definiëren. Is fraude crimineel? Is dronken achter het stuur kruipen crimineel? Of alleen als je iemand van de weg maait? |
Citaat:
Diegenen die de truukjes van Edinasjok kennen weten wat er nu volgt...maar ga gerust verder hoor... Wij verwachten binnenkort dus: "waar heb ik gezegd dat een illegale criminelen in België moet blijven?" ....en " wat is de definitie van illegaal?"....en "heb ik gezegd dat hij niet is gestraft?"..."waar heb ik gezegd dat hij niet in aanraking is gekomen met het gerecht?"....'t is een bizarre hobby...maar 't is een hobby hé Edinasjok?.... |
Citaat:
Er is alweer eens in de openbaarheid gekomen dat deze minderheidsregering er dik met de pet naar gooit. De bevolking heeft nog eens mogen horen dat een illegaal die drugsfeiten pleegde, zomaar een win-for-life gekregen heeft. En belangrijkst van al: al de vld-kiezers hebben kunnen vernemen dat Maggie De Block daar haar handtekening onder gezet heeft. Ik voorspel dat een aantal van die vld-kiezers dat nog zullen herinneren, ergens midden oktober ... |
Citaat:
geen lid zijn van de nva, en er zeker niet op stemmen, maar wel weten wat ze allemaal moeten doen, ondertussen niets zeggen over wat de eigen voorkeurpartij dan wel moet doen of laten .... En post met vijf zinnen, waar in elke zin de nva genoemd wordt. Bedankt voor die publiciteit. |
Citaat:
da's krijgde niet voor te rap rijden dus zefls de oude criteria laten toe dat gevangenen asiel krijgen en heel hun familie kunnen importeren. tsja, en dan is men verbaast dat men om de 5j massaal moet reguleren omdat er teveel aanvragen zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be