![]() |
BHV-akkoord zet Nederlandstalige rechters voor schut
Zie hier, Dankzij Di Rupo en zijn nederige vlaamse traditio vriendjes zal het er alleen maar op vooruitgaan in Vlaanderen.
Dank u CD&V, Spa Groen en O-Vld Citaat:
|
Amateuristische prutsers !!
|
Citaat:
Niet meer dan juist met nog 7% Vlamingen in Brussel. |
Citaat:
Probeer het volgende keer nog eens. |
Citaat:
Citaat:
|
dus als ik het goed begrijp, komt de luiheid bij de franstaligen weer naar boven?
|
Citaat:
|
Citaat:
alstublieft... http://www.knack.be/nieuws/belgie/bh...0077840238.htm |
1 woord: DISCRIMINATIE!!!!!!
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet de schuld echter van "de" Vlamingen. Daarnaast lijkt het mij normaal dat het aantal rechters in een tweetalig gebied in de eerste plaats bepaald wordt door de hoeveelheid rechtszaken die in die taal worden behandeld en niet zomaar op een hypothetisch percentage van de bevolking. |
Citaat:
Ge moet er maar opkomen. |
Het is toch overduidelijk: de Vlaamse minderheidspartijen die de meerderheid vormen, hebben iets ondertekend waarvan ze de juiste basis, de juiste cijfers niet kenden.
Dat ze zoiets ondertekenden, is een zeer grote fout. Dat ze die cijfers nu nog niet kennen, ligt ook al aan hen. De problemen van de gerechtelijke achterstand zijn al ouder dan vandaag. Alle partijen die deel uitmaakten van de federale regeringen van de laatste 20 jaar hadden alle kansen om dat probleem (de werklastmeting enz.) eens deftig aan te pakken. Jullie mogen twee keer raden wie telkens dwars lag. |
Hadden diegenen die voor de Vlaamse volksverraders iets anders verwacht?
Ik ben benieuwd naar de uitleg van onze Vlaamse volksverraders. De ontkenning, minimalisering en andere politieke lege verklaringen omtrent deze historische splitsing zullen wederom de pan uit swingen. Op 1 punt hebben ze inderdaad gelijk gehad: het is historisch, want de Waals overheersing kan ongebreideld en (grond)wettelijk verder gaan. Was ook te verwachten, want als een Waal tevreden is -bij de onderhandelingen-, is de Vlaming opgelicht. Dit zal zich -hopelijk !- uiten in de verkiezingen dit jaar. Maar als dit nog zal bijblijven wanneer het nog belangrijker is in 2014, is de grote vraag. En inderdaad: het is de fout van de NVA die dit zag aankomen, en zich in de onderhandelingen tegen heeft verzet. Zéér juist... :roll: |
Als de Vlamingen het er niet mee eens zijn, dat ze dan naar Brussel marcheren en daar orde op zaken stellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het enige wat gesplitst wordt, is het parket. Halle-Vilvoorde krijgt een "eigen" parket, hoewel er in dat parket ook nog steeds Franstalige parketmagistraten uit Brussel zullen zitten. |
Citaat:
|
Citaat:
Mag ik vragen waar en wanneer, en van wie zo ongeveer, dat je dat altijd hoort ? Kwestie van te weten wie reeds overtuigd is, en wie ik nog moet overtuigen om er eens korte metten mee te maken. |
Citaat:
Doe zelf gerust eens de proef. De eerste de beste kaakslagflamingant die hier komt zagen over wat een onrecht den Vlaeminck wordt aangedaan moet je gewoon eens vragen wat er concreet zou gedaan moeten worden tegen dat onrecht. Uiteindelijk komt het altijd neer op 'stem voor mijn partij'. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be