![]() |
Hoe zit Vlaanderen in mekaar ?
Ik ben al langer voorstander om het provinciaal niveau als politiek beleidsniveau af te schaffen.
Een artikel in de Zorgen bevestigt me nu 't een en 't ander. Heel raar dat de interactie met Walenland niet mee in kaart getracht (getracht) werd te brengen. Interessant !! link: http://www.demorgen.be/dm/nl/2461/De...io-s-wel.dhtml titel: Provincies bestaan niet, sociale regio's wel tekst voor als links straks niet meer zou werken: Citaat:
|
"Standaard Hoe zit Vlaanderen in mekaar ?" -- Slecht.
Maar goed, terug serieus. Een hertekening van de provinciekaart, ja, daar zit wat in. Een definitieve breuk met het verleden, liefst dan ook nog voor namen opteren in de stijl van de departementen, dus vernoemen naar rivieren etc. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uit puur Vlaams-nationalistisch oogpunt zou dit misschien geen goed idee zijn. Uit Belgisch-nationalistisch oogpunt zou men de macht willen overhevelen naar de huidige provincies. De enige die echt gediend zijn met hertekening én overheveling zijn republikeinen die zich niet gebonden voelen aan traditie of symboliek, Europeanisten die liever België zijn verdampen in een Europese unie en soortgelijke idealisten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat het regelen van bepaalde zaken gewoon beter gaat op een kleiner niveau. |
Citaat:
Bepaalde zaken worden nu al door de Vlaamse overheid gedecentraliseerd of geregionaliseerd of bij mandaat beheerd. Eigenlijk hebben we daar dus geen hertekening van institutioneel landschap voor nodig: het gebeurt al. |
Citaat:
Uw gevoel als vlaming is trouwens niet belangrijker dan mijn afwezigheid van dat gevoel. |
Citaat:
U voelt zich geen Vlaming, dus zou de boel hertekend moeten worden...? Rare redenering, als u het mij vraagt. |
Citaat:
|
Citaat:
In Somalië is er geen staat. Wel, ga daar eens een maand wonen (als het je als westerling ten minste lukt om het daar zolang uit te houden tenminste) en wil ons dan eens te vertellen of "geen enkele staat" nut heeft. |
Citaat:
En sorry voor de schrijfstijl, ik gebruik een smartphone. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be