![]() |
Begraven of cremeren
Nou las ik net een ranzige opmerking en dat bracht me op het idee een draad te openen. De vraag is heel duidelijk: wilt u gecremeerd of begraven worden?
Waar precies zou je dan begraven willen worden? En waar zouden ze je as mogen uitstrooien? |
De fik erin, dat is goedkoper en ze moeten mijne zerk niet onderhouden.
Uitstrooien langs de E19 door het rommeke, en anders in ne voorlader afschieten. |
Dat kan mij geen zak schelen wat ze met mijn lijk doen als ik dood ben. Cremeren is goedkoper, maar als eventuele nabestaanden liever hebben dat ik langzaam wegrot in een doos gun ik ze dat pleziertje. Ik heb er geen last meer van.
|
Ikzelf wil begraven worden in het land waar mijn grootouders vandaan komen. Liefst netjes naast mijn ouders, andere gezinsleden en grootouders.
|
Ik weet het nog niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
(1)Waarschijnlijk zal ik gecremeerd worden en zal de urne bijgezet worden in de crypte, omdat urnen veel minder plaats inneemt dan lijkkisten, en in de crypte liggen al zoveel lijkkisten. We kunnen er zeker niet meer allemaal in, daarom is al overgegaan op cremeren. |
Citaat:
|
Citaat:
Hier een uitgesproken voorkeur voor de islamitische begrafenis natuurlijk. ;-) |
Dus Mam is geen dubbelnick van suqar :?
|
Het kan me geen sikkepit schelen. Wat is 't goedkoopste voor mijn erfgenamen?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Cremeren. As uit te strooien op de Nordschleife.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar zou je graag willen dat salat al djanazah wordt verricht? Wie mag jou wassen en inwikkelen? |
ik wil begraven worden.
die voorkeur is heel sterk. nu ik terug in m'n geboortestad woon bezoek ik regelmatig de graven van m'n grootouders. Er is hier ook familie die gecremeerd is, maar ik vind daar dus geen bezoeken aan :/ Ik sta daar dan maar wat beteuterd te kijken eigenlijk. Dus, aangezien ik mezelf later wil bezoeken, en niet op beteuterde wijze, wil ik begraven worden. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be