![]() |
Wie bestrijdt eigenlijk de criminaliteit? En wie orchestreert dat?
Criminaliteit zou moeten bestreden worden door de politie en het gerecht.
En het zou de politiek moeten zijn die dat orchestreert. In een normaal land. En in een normaal land, als de meerderheid niet actief genoeg doet wat de bevolking vindt, dan pookt de oppositie de zaak wat aan; eventueel wijzigen de machtsverhoudingen na verkiezingen. Niet bij ons zo. De zetelende politiekers kunnen het bolwerken dat ze rustig blijven zitten. Gerecht en politie blijven maar wat aanmodderen, al dan niet via procedureregeltjes gehinderd en gedemotiveerd enz. enz. Gelukkig hebben we de vakbonden!! Zojuist gehoord op het tv-nieuws: de Brusselse mivb-personeelsleden zullen blijven staken, want het geweld blijft al zo lang duren en beloftes van politiekers blijven loze kreten. Vorige keer beloofde Piqué 't een en 't ander, maar de vakbonden hebben er niets van gemerkt nadien. Nu eisen ze van de politiek heel duidelijke en concrete maatregelen, of ze blijven staken. Een grote blamage voor de politieke machtspartijen. Een allergrootste blamage voor die partijen die een vakbondsvleugel hebben. Blindheid alom: dat zijn toestanden die niet in een democratie kunnen thuishoren. Wij zijn geen democratie. |
Een reactie van zaterdagnamiddag
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Walgelijk en wraakroepend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zijzelf moeten geen voorstellen doen; de politiekers moeten de voorstellen doen. Zijzelf moeten die voorstellen beoordelen; hun leden zullen die voorstellen beoordelen. En ik had de indruk dat ' 1) beloven dat er 300 man komt, 2) zonder garantie dat het gerecht de opvolging aan kan", twee keren onvoldoende zou zijn. |
Citaat:
en ook niet dat de bus- en tramchauffeurs/controleurs .. dit zochten. Dus vraag ik me af waar jij dit begrip ineens vandaan haalt om het in deze discussie te ploffen. Kan je daar wat uitleg bij geven ? |
Citaat:
Maar dan moet je wel willen luisteren. (van september 2011) http://www.pvda.be/nieuws/artikel/st...reizigers.html |
Nog een concreet voorstel i.v.m. MIVB (1 maart 2011)
Investeren in mensenhttp://www.pvda.be/nieuws/artikel/wa...sprobleem.html |
Citaat:
|
hier en daar een schermutseling met uitgehongerde kinderen of NAVO bondgenoten niet te na gesproken
|
Citaat:
Daarbij, het gaat niet om deze of gene, goede of slechte maatregel. Het gaat er om dat onze democratie niet werkt; en dat sommige zaken, zoals onze veiligheid, met veel geluk gedepanneerd worden door de vakbonden. Dat kan alleen maar als de verkozenen des volks schaakmat gezet worden door het perverse in hun eigen opgezet spel. Het uitschakelen van de oppositie, via officiële cordons sanitaires, of via officiëuze cordons (zoals minderheidsregeringen die eigenlijk bestreden moeten worden van De Panne tot in Opgrimbie ...), is de reële oorzaak. |
Citaat:
Ik meende hier iets gelezen te hebben over democratie; maar jij wenst a priori een deel van het volk uit te sluiten. Mooie democratie streef jij na. Citaat:
Citaat:
Je moet eens "Hoe durven ze?" lezen over lobby-werk. De rest van het boek mag je uiteraard ook lezen. Citaat:
Degenen die op de PVDA stemmen krijgen niet eens hun rechtmatige vertegenwoordiging in het parlement. (en dotatie) Die stemmen gaan de vuilbak in. |
OT : het hangt er maar van af over welke vorm van criminaliteit het gaat. De rooms-pedofilie bijvoorbeeld wordt niet bestreden maar gesubsidieerd.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De politieke macht ligt, en dat weet ik al lang, vooral bij de PS, in dit tweeland. Recent hebben we ondervonden dat die ook ligt bij het ACW, die er in lukken om hun faillissement af te wentelen op de belastingbetaler. |
Citaat:
Citaat:
Neem nu het drugsbeleid. Uitvoerende macht na uitvoerende macht voert een drugsbeleid dat de criminaliteit verhoogt en subsidieert. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog eens een bewijs dat de macht bij de banken en de multinationals ligt. |
Citaat:
|
Citaat:
2+ brooddoos! Tijd dat de mensen eens wakker worden en eens anders gaan stemmen. Ècht anders he. En masse. D�*n gaan we pas zien in hoeverre we nog in een democratie leven. D�*n zal er misschien geaggeerd worden door de massa. Nu zijn we een meute schapen, die blij zijn om nog niet naar de slachtbank te moeten en we hopen er gewoon op, dat die toestand zo zal blijven. Wat natuurlijk niet zal zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het degoutant om zulke situaties aan te grijpen om jullie afgezaagde mantra's weer boven te halen. |
Citaat:
Ik begrijp dus, met de beste wil van de wereld, jouw bezorgdheid niet, als we hier in deze draad spreken over hoe onze politieke overheid haar verantwoordelijkheid opneemt (of niet opneemt) bij haar veiligheidszorg voor haar inwoners. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be