Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Treincontroleur neergeslagen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169799)

Cynara Cardunculus 9 april 2012 19:08

Treincontroleur neergeslagen

Allez ....

Op een trein van Antwerpen naar Charleroi-Zuid is maandagmiddag omstreeks 13 uur een treinbegeleidster aangevallen door een passagier. De feiten deden zich voor bij het binnenrijden van het station van Mechelen. Het slachtoffer raakte lichtgewond, de agressieveling is opgepakt. Dat meldt Het Nieuws van vtm en is bevestigd door de federale politie.

De trein in kwestie werd afgeschaft, de overige reizigers moesten volgens de NMBS overstappen op een lokale trein en konden met enige vertraging hun weg verderzetten.

De agressieve passagier zou niet over een geldig vervoersbewijs hebben beschikt. Meer dan waarschijnlijk was dat de aanleiding voor de schermutseling. De treinbegeleidster raakte gewond aan de pols en moest voor verzorging naar het ziekenhuis worden gebracht.

De spoorwegpolitie en veiligheidsagenten van Securail konden de passagier inrekenen en overdragen aan de lokale politie.

Belga
-----------------

Vast een witte zwartrijder zekers?

Boduo 9 april 2012 19:16

Is het zó moeilijk om op een aantal treinen één of meer mannen v.d. spoorwegpolitie te laten een en ander bewaken en beveiligen ?

Raf 9 april 2012 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6070526)
Allez ....

Op een trein van Antwerpen naar Charleroi-Zuid is maandagmiddag omstreeks 13 uur een treinbegeleidster aangevallen door een passagier. De feiten deden zich voor bij het binnenrijden van het station van Mechelen. Het slachtoffer raakte lichtgewond, de agressieveling is opgepakt. Dat meldt Het Nieuws van vtm en is bevestigd door de federale politie.

De trein in kwestie werd afgeschaft, de overige reizigers moesten volgens de NMBS overstappen op een lokale trein en konden met enige vertraging hun weg verderzetten.

De agressieve passagier zou niet over een geldig vervoersbewijs hebben beschikt. Meer dan waarschijnlijk was dat de aanleiding voor de schermutseling. De treinbegeleidster raakte gewond aan de pols en moest voor verzorging naar het ziekenhuis worden gebracht.

De spoorwegpolitie en veiligheidsagenten van Securail konden de passagier inrekenen en overdragen aan de lokale politie.

Belga
-----------------

Vast een witte zwartrijder zekers?

En nu maar hopen dat het deze keer wèl een allochtoon is, hé circe? Liefst een moslim...

Mosasaurus 9 april 2012 19:20

Verrijkend zonder twijfel

Karel Martel B 9 april 2012 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6070542)
En nu maar hopen dat het deze keer wèl een allochtoon is, hé circe? Liefst een moslim...

Om een of andere reden rijden die niet vaak met de trein. Enfin, ik zie ze toch bijna nooit op mijn trein.

Misschien is pendelen ook vreemd aan hun cultuur? :-D

Dajjal 9 april 2012 19:22

Alle treincontroleurs uitrusten met Tasers. Zap the fcukers.

artisjok 9 april 2012 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6070548)
Om een of andere reden rijden die niet vaak met de trein. Enfin, ik zie ze toch bijna nooit op mijn trein.

Ik "mijn" trein zie ik ze wel vaak.

Carnivore 9 april 2012 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6070539)
Is het zó moeilijk om op een aantal treinen één of meer mannen v.d. spoorwegpolitie te laten een en ander bewaken en beveiligen ?

Weet je wat dat kost? Di Rupo moet nog wel zijn caviaar op 't paleis kunnen eten he!?

En btw, als iedereen zich wat zou gedragen en niet egoistisch zou rondlopen... 't zou niet eens nodig zijn om overal bewakers te zetten.

quercus 9 april 2012 20:23

Citaat:

Die rijden liever, uitdagend veel lawaai makend en roepend naar iedereen, rond met een BMW of gelijkaardige kar. Des vrais mècs quoi ...

TaAlveriFikateuR 9 april 2012 20:24

Citaat:

Kijk, de volgende keer dat je opstapt, eens naar het dak van de trein. Hoogstwaarschijnlijk zitten ze daar!
Soms geeft dit wat vuurwerk maar dat nemen we er graag bij:
http://www.youtube.com/watch?v=gW1gvGAnp8g

artisjok 9 april 2012 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore (Bericht 6070668)
Weet je wat dat kost? Di Rupo moet nog wel zijn caviaar op 't paleis kunnen eten he!?

Meer bewaking is inderdaad een kwestie van geld.
In dit geval was er dispuut over het ticket.
Je kan gemakkelijk de trein op zonder ticket, en ik (er) word(t) in dik meer dan de helft gevallen niet gecontroleerd. En een treinticket is duur.
Dit alles stimuleert zwartrijden.

Citaat:

En btw, als iedereen zich wat zou gedragen en niet egoistisch zou rondlopen... 't zou niet eens nodig zijn om overal bewakers te zetten.
Als we nu eens beginnen met elkaar weer te begroeten, een goede dag te zeggen.
Het is onvoorstelbaar hoe weinig mensen de treinbegeleider (terug) groeten bij de controle van de vervoersbewijzen.

Vito 9 april 2012 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6070706)
Meer bewaking is inderdaad een kwestie van geld.
In dit geval was er dispuut over het ticket.
Je kan gemakkelijk de trein op zonder ticket, en ik (er) word(t) in dik meer dan de helft gevallen niet gecontroleerd. En een treinticket is duur.
Dit alles stimuleert zwartrijden.

Ik heb al heel lang niet meer de trein genomen, dat zal een dik jaar zijn, maar ik kan mij niet herinneren ooit niet gecontroleerd te zijn. Dat waren meestal lange ritten, misschien is het op de korte anders. Dus dat "dik meer dan de helft" niet gecontroleerd wordt, is niet mijn ervaring.

Maar ik ga wel akkoord met je stelling. Hier wordt te weinig aan preventie gedaan. Eigenlijk zou het niet mogelijk moeten zijn om zonder geldig vervoersbewijs de trein op te stappen. Want als er dan geen is, is er direct een inbreuk, dus een conflict en dat kan gewelddadig uitdraaien.

filosoof 9 april 2012 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6070542)

H�*, je kent ze~.

artisjok 9 april 2012 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6070725)
Ik heb al heel lang niet meer de trein genomen, dat zal een dik jaar zijn, maar ik kan mij niet herinneren ooit niet gecontroleerd te zijn. Dat waren meestal lange ritten, misschien is het op de korte anders. Dus dat "dik meer dan de helft" niet gecontroleerd wordt, is niet mijn ervaring.

Ik neem iedere werkdag de trein, en wordt meer niet dan wel gecontroleerd.

Citaat:

Maar ik ga wel akkoord met je stelling. Hier wordt te weinig aan preventie gedaan. Eigenlijk zou het niet mogelijk moeten zijn om zonder geldig vervoersbewijs de trein op te stappen. Want als er dan geen is, is er direct een inbreuk, dus een conflict en dat kan gewelddadig uitdraaien.
Er voor zorgen dat niemand de trein op kan zonder ticket kost ook weer geld.
En het is de bedoeling dat het op en afstappen vlot verloopt.

Cynara Cardunculus 9 april 2012 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 6070549)
Alle treincontroleurs uitrusten met Tasers. Zap the fcukers.

Ik vind tasers een zeer goed idee voor het personeel op het openbaar vervoer. Natuurlijk, als ze dan het mes op de keel zetten van een medepassagier - zoals ze ooit met mijn 14jarige dochter deden - dan is zo'n taser ook niet echt een oplossing.

artisjok 9 april 2012 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6070735)
Ik vind tasers een zeer goed idee voor het personeel op het openbaar vervoer. Natuurlijk, als ze dan het mes op de keel zetten van een medepassagier - zoals ze ooit met mijn 14jarige dochter deden - dan is zo'n taser ook niet echt een oplossing.

Een stroomstootwapen geven aan het personeel is geen goed idee.
Een bekend type van het stroomstootwapen is de taser. De producent hiervan stelt dat het een niet dodelijk wapen is. Sinds de taser bij diverse politiekorpsen in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk in gebruik is genomen zijn meer dan 200 verdachten na toediening van één of meerdere stroomstoten overleden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stroomstootwapen

Cynara Cardunculus 9 april 2012 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6070743)
Een stroomstootwapen geven aan het personeel is geen goed idee.
Een bekend type van het stroomstootwapen is de taser. De producent hiervan stelt dat het een niet dodelijk wapen is. Sinds de taser bij diverse politiekorpsen in de Verenigde Staten, Canada en het Verenigd Koninkrijk in gebruik is genomen zijn meer dan 200 verdachten na toediening van één of meerdere stroomstoten overleden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stroomstootwapen

als ge dus gewoon netjes op je stoel zit, en je hebt een geldig vervoersbewijs dan hoef je niks te vrezen.

Munglik 9 april 2012 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6070747)
als ge dus gewoon netjes op je stoel zit, en je hebt een geldig vervoersbewijs dan hoef je niks te vrezen.

Behalve als de controleur een allochtoon is zeker?

artisjok 9 april 2012 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6070747)

Als je een zitplaats vindt.
Jij neemt zelden of nooit de trein zeker?

filosoof 9 april 2012 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 6070725)

Ik neem sinds 10 jaar om bijna elke maand de trein en ik kan me niet herinneren ooit een rit zonder controle te hebben gereden. (Ook lange ritten)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be