![]() |
Leonard ook boter op het pedofiele hoofd, zegt Laagste Nieuws
Maar vooral Danneels krijgt van de lat:
http://www.hln.be/hln/nl/6916/Kinder...-doofpot.dhtml titel: "Danneels stopte zeker 40 meldingen van seksueel misbruik in kerk in doofpot" Dat Danneels liever bad voor de slachtoffers, en schrik had voor de financiële gevolgen van naar het gerecht te stappen - dus de zaken liefst in de doofpot zag verdwijnen - dat wisten we al. Maar nu zou blijken dat Leonard in hetzelfde kinderbedje ziek is. Zo wordt het beschreven: Citaat:
Citaat:
geloven jullie dat ? Als er sprake zou zijn van schuldig verzuim, gaan de hoge kerkelijke piefen een (voorwaardelijke) celstraf krijgen ? |
ik zou het graag geloven, dat het gerecht het zou aandurven om een bischop effektieve gevangenisstraf te geven. Maar ik vrees ervoor... Hoge leeftijd zal als excuus gebruikt worden, een voorwaardelijke straf, probatiemaatregelen, een enkelband, opschorting van straf, of zelfs een effektieve straf maar die kleinder is dan 3 jaar en dus toch wellicht geen uitvoering kent. Mogelijkheden genoeg om ze uit de doos te houden.
Toch is dat het enige signaal dat de maatschappij verwacht : een gevangenisstraf voor pedofiele priesters. Ik vrees ervoor. |
Zijn die zaken niet al verjaard?
|
Is er ook een verbod op een meldpunt voor illegale praktijken van pastoors? Of mag dat wel gemeld worden?
|
Was heel dat onderzoek niet gebaseerd op een 'illegale' huiszoeking?
|
Belgie is een maffiastaat in de kerk ,bij de banken en in de politiek.
citaat Volkskrant: De Belgische kardinaal Godfried Danneels is de voorbije tientallen jaren zeker veertig keer op de hoogte gebracht van seksueel misbruik in de rooms-katholieke kerk in België. Danneels is met die kennis nooit naar de politie gestapt en heeft altijd gezegd verrast te zijn door de omvang van het misbruik. Dat meldt de krant Het Laatste Nieuws vandaag op basis van het gerechtelijk dossier van de zogeheten Operatie Kelk. Daarin staat onder meer dat de gevallen waarover Danneels werd ingelicht, niet alleen betrekking hadden op zijn eigen bisdom, maar op heel Vlaanderen. 'In de meeste gevallen is er sprake van teruggevonden briefwisseling tussen Danneels en de slachtoffers, hun families of nabestaanden', schrijft de krant. Bidden voor slachtoffers De brieven werden geschreven door families die gehoord wilden worden. Soms schreef Danneels een brief terug, waarin hij verklaarde dat hij voor de slachtoffers zou bidden. In een enkel geval plaatste de voormalige aartsbisschop een geestelijke naar een naburige gemeente. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Je zou toch niet verwachten dat een Belgisch kardinaal zijn Franse collega beschaamt? |
Citaat:
Het zal wel eindigen zoals alle onderzoekscommissies en neprechtszaken van de laatste 30 jaar : * procedurefouten, criminelen gaan vrijuit * "We moeten nu naar de toekomst kijken", lees : onze bevriende criminelen moeten de hand boven het hoofd gehouden worden. |
Citaat:
|
Citaat:
In België? Daar heb ik zéér mijn twijfels over. |
Citaat:
Zo werkt dat in Belgie, voor wat hoort wat. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be