![]() |
3.000 auto's minder rond Utrecht dankzij 30 euro per maand voor spitsmijders
http://www.hln.be/hln/nl/2764/milieu...smijders.dhtml
Of hoe men met een systeem van financiële stimuli / bestraffing nagenoeg alles kan sturen. Rekeningrijden lijkt dus de oplossing voor de files. |
Tja, ze willen 40 euro uitsparen door van energieleverancier te veranderen, maar ze gaan dan wel voor de minste verplaatsing met de wagen....
|
Citaat:
|
Waw, het verkeersinfarct rond Utrecht... en toch 3000 auto's minder.
Dan zou ik dat eerder toeschrijven aan de verloren gegane jobs die verkeersgewijs langs Utrecht passeerden. |
Citaat:
En wat betreft dat argument van stimuli etc. Je kan natuurlijk ook iedereen in de bak gooien als hij zijn auto nog buiten haalt. Heel effectief. |
Citaat:
|
Ontneem de arbeider de wagen en weg zijn de files.
Wat is er mis met een Berini of Frandria bromfiets. |
Citaat:
|
Citaat:
En zoals wellicht algemeen bekend: een organisatie krijgt altijd wat ze beloont (maar nooit wat ze wil). En belonen is niet hetzelfde als niet straffen. Verder staat er weer de klassieke denkfout in het artikel namelijk dat: "Vastgesteld is dat enkele auto's minder op drukke wegen tijdens de spits al zorgen voor het oplossen van een file." Dat is klinkklare onzin natuurlijk zoals iedereen weet die al langer dan een jaar of 5 op de baan zit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Objectief gezien is de fiets zelfs een geniale uitvinding die uitblinkt in zijn eenvoud en efficiëntie. Het is licht, wendbaar, je verplaatst je stil en milieuvriendelijk. Bovendien is het gebruik ervan goed voor je gezondheid, je conditie én is het goedkoop. Nee, het is eerder de auto die een achterhaald vervoersmiddel is – zeker in zijn huidige vorm en in stedelijk gebied. Met een gemiddelde bezettingsgraad van 1 persoon van +- 75 kg moet je met de auto een balast van 1500 kg verplaatsen, m.a.w. je verplaatst hier zo maar eventjes 20 keer je eigen gewicht. Bovendien is het ding log, neemt het veel plaats in en zorgt het voor lawaai en vervuiling. Het gebruik ervan is bovendien duur en het onderhoud van de infrastructuur kost handvol geld. Nee, ik denk dat de conclusie van de vergelijking hier wel overduidelijk is... |
Citaat:
Of de snelwegdriehoek Utrecht - Amersfoort - Hilversum (A1-A27-A28) met afstanden van ~ 22 �* 28 km. Citaat:
|
Citaat:
Maar dat niet niet weg dat de auto - in zijn huidige vorm - een achterhaald vervoersmiddel is. |
![]() |
Citaat:
Zoals je ziet auto´s kan men zo smal en kort maken (en voor 2-3 personen) dat ze minder plaats innemen als 2 fietsers die langs mekaar rijden. Daarbij met de fiets mag men niet op hoofdwegen, autowegen en autosnelwegen, die autootjes (zelfs electrisch) rijden ook nog vlot 100-120 kmh op de auto- en snelweg (als ze er desnoods op willen voor langere afstanden) vb. http://www.youtube.com/watch?v=lOTAv5QBp_k of : Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Dat lost meteen ook een deel van de werkloosheid op. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be