![]() |
Preciesheid van de pers: het is een echt meisje of het is echt een vrouwtje
In De Standaard las ik net een aantal uitspraken in het hoogstaand Nederlands, van onze toekomstige onverkozen staatsleider.
Het gaat me over deze zin: Citaat:
Dus even gecheckt of ik niet begon seniel te worden. En ja hoor: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...8402/1.1139686 Hij zei: "Het is echt een vrouwtje". Punt van discussie: Als je een artikel in de krant leest met als titel: "memorabele quotes", dan mag je toch verwachten dat die quotes letterlijk juist zijn. Is dat slordigheid van De Standaard, of zijn ze iets van een taai imago aan het oppoetsen ? |
Hoe ridicuul van De Standaard om net die quote te gaan vervalsen. In heel Vlaanderen is "het is een echt vrouwtje" in het collectief geheugen gegraveerd!
Ge moet het maar kunnen: negen maanden oefenen op twee zinnetjes: - het is een jongen - het is een meisje en er dan in slagen om er "het is een echt vrouwtje" van te maken! Die quote laten we ons toch niet meer afnemen zeker? Hoe was die andere nu weer over de wereldbevolking van driehonderd miljard en driehondervijftig miljoen? "onthoud dat goed hé"..... |
Komkommertijd valt vroeg dit jaar...
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe was dat mogelijk ??? :| |
Grappig met dergelijke onjuistheden in de media is dat dit hier meestal door verschillende groepen op dit forum afwisselend niet relevant en schandalig bevonden wordt afhankelijk van wie fout geciteerd wordt.
Anderzijds heb ik toch het vermoeden dat het door de standaard bewust is opgesmukt (omwille van onbekende redenen ;-) ) ipv gewoon een slordigheid. Ik vraag me eigenlijk af welke van de twee het ergste is voor de kwaliteitskrant? |
Citaat:
Ik wil gerust geloven dat u een uitgebreide verhandeling kan schrijven, met relevante links, om aan te tonen dat de Standaard geen objectieve krant is en bepaalde strekkingen vertegenwoordigd, maar om achter zoiets onnozels al direct een Belgicistische en monarchistische samenzwering te gaan zoeken? Als u ernstig genomen wil worden, lijkt het mij toch beter u niet bezig te houden met het buiten alle proportie opblazen van zoiets triviaals als een slordig citaat. |
Citaat:
15 jaar geleden misschien en daarvoor. |
Citaat:
Het citaat is even bekend in Vlaanderen als "I had a dream" van King of "I am a Berliner" van Kennedy. Je gaat toch ook niet zeggen dat het over een slordigheidje gaat als ze daarvan maken "i had a Berliner" of "I am a dream". |
Citaat:
|
Citaat:
Het is immers van belang dat je het citaat van Kennedy weergeeft in de taal waarin hij het uitsprak !! Dat hij het, voor dat Duitse publiek, op die plaats en in die omstandigheden zei, maakt deel uit van de kracht; maakt deel uit van de reden waarom de mensen in de 'vrije wereld' zoveel kracht gegeven hebben aan die woorden. Maar jij bent dan ook geen journalist, en je bent ook niet betaald door een krant die zich een kwaliteitslabel wilt aanmeten. http://www.youtube.com/watch?v=hH6nQhss4Yc http://nl.wikipedia.org/wiki/Ich_bin_ein_Berliner Oké, je moet oud zijn om echt te weten wat dat voor iets was, die Koude Oorlog. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat toen pasgeboren kind was 1 seconde oud, en reeds uw tweede troonopvolger. En afhankelijk van de resultaten van de nva in oktober, misschien binnenkort reeds de eerste opvolger. Kroonprinses. Ga voor straf naar de bollenwinkel om drie koekendozen te kopen. |
Citaat:
Zou ik nu worden aangeworven bij De Standaard? Of enkel indien ik een schele zwarte afrikaanse lesbische blondine met één been ben? |
Citaat:
|
Waar het hart van vol is...
|
Citaat:
|
Het is een klassieker zoals 'de schaam van België'. Je zou denken dat ze eerst opzoeken of het wel juist is voor ze een gigantisch spandoek fabriceren.
|
Citaat:
Ik kende het citaat niet en eerlijk gezegd zal het mij worst wezen, laat staan dat ik een Belgicistische samenzwering ga zoeken achter het verkeerd weergeven van een onbenullig citaat van één van de grootste onbenullen die dit land rijk (?) is. Dat het niet zou mogen gebeuren in een kwaliteitskrant als de Standaard, daar kan ik het nog mee eens zijn. Stuur uw gazet dan naar de uitgever met de eis om uw geld terug te krijgen, onverminderd schadevergoeding voor het u aangedane leed. Anderzijds en bij nader inzien, ik heb natuurlijk makkelijk spreken, mij raakt het mijn kouwe kleren niet. Maar een dutske als de draadstarter die in het diepst van zijn ziel geraakt werd en helemaal over zijn toeren werd gebracht door dit grove onrecht en het in de waan brengen dat er een bloedige Belgicistische revolutie aankomt, waarbij de lijken van de Flaminganten, met sporen van gruwelijke martelingen, in stapels op de straten zullen liggen, heeft natuurlijk recht op een astronomisch hoge schadevergoeding. Of zijn nabestaanden, mocht hij intussen bezweken zijn aan de diepe psychologische wonden hem veroorzaakt door de vermaledijde journalist van het Belgicistische propagandablad de Standaard. |
Foutje!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be