Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect
(Bericht 6077459)
Wat heeft de premier daarmee van doen? Die heeft echt wel betere dingen te doen zoals een land redden. Die vluchtelingen dienen bij de bevoegde instanties te melden, zonder chantage. Met alle respect voor de lange en harde legaliseringsperiode in België, maar wie met dergelijke hongerstakingen begint maakt zichzelf overbodig.
Stel u voor dat een handvol takkers een hongerstaking begint tot Vlaanderen onafhankelijk is. Men zou eens hard lachen. Ik lach niet, ik vind het triestig dat deze asielzoekers denken op deze manier aan hun plichten te kunnen ontkomen. Respect voor De Block.
|
Daar ben ik het helemaal mee eens. Wat deze hongerstakers doen, is pure chantage en het zou volstrekt verkeerd zijn om daar op in te gaan. Mijn respect gaat dan inderdaad ook uit naar mevrouw De Block, die tot nu toe voet bij stuk hield.
Maar daarover ging mijn opmerking niet. Deze studenten wilden een onderhoud met premier Di Rupo en om dat te bereiken bezetten ze het partijkantoor van de PS (wat ik op zich ook al verkeerd vind, maar ook daar gaat het niet over). Nee, mijn opmerking ging over uw titel, die verkeerde informatie geeft. Het klopt immers niet dat deze studenten het verkeerde partijbureau bezetten; ze bezetten - voor het doel dat zij voor ogen hadden - wel degelijk het juiste partijbureau.
|