Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VUB-studenten bezetten het verkeerde partijbureau (https://forum.politics.be/showthread.php?t=169956)

Effect 13 april 2012 12:24

VUB-studenten bezetten het verkeerde partijbureau

Staatssecretaris van Asiel en Migratie, de enige bevoegde persoon over deze zaak, is een VLD'er. Wat die mensen bij de PS doen is me niet duidelijk daar De Block als Vlaams politicus tweetalig is.

http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20120413_060

De schoofzak 13 april 2012 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6077335)
Staatssecretaris van Asiel en Migratie, de enige bevoegde persoon over deze zaak, is een VLD'er. Wat die mensen bij de PS doen is me niet duidelijk daar De Block als Vlaams politicus tweetalig is.

Studenten behoren schrik te hebben van de Blok-periode ...

Maar de keuze van de partij was juist. PS kamerleden en senatoren verzekeren een 24-u permanentiedienst om hier en daar met spoed sommige wetten te kunnen laten overtreden. Zij zijn na oproep binnen de twee uren aanwezig, overal in het land .... en in de lucht.

Fieseler 13 april 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6077342)
Studenten behoren schrik te hebben van de Blok-periode ...

Maar de keuze van de partij was juist. PS kamerleden en senatoren verzekeren een 24-u permanentiedienst om hier en daar met spoed sommige wetten te kunnen laten overtreden. Zij zijn na oproep binnen de twee uren aanwezig, overal in het land .... en in de lucht.

....en ter zee....

Raf 13 april 2012 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6077335)

Uw titel klopt niet. Als ik het artikel lees, bezetten deze studenten wel degelijk het juiste partijbureau:

Citaat:

De actievoerders eisen een ontmoeting met premier Elio Di Rupo.
Als ze een onderhoud willen met premier Di Rupo, zie ik niet goed in waarom ze het kantoor van Maggie De Block zouden moeten gaan bezetten... :?

Effect 13 april 2012 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6077451)
Uw titel klopt niet. Als ik het artikel lees, bezetten deze studenten wel degelijk het juiste partijbureau:

Als ze een onderhoud willen met premier Di Rupo, zie ik niet goed in waarom ze het kantoor van Maggie De Block zouden moeten gaan bezetten... :?

Wat heeft de premier daarmee van doen? Die heeft echt wel betere dingen te doen zoals een land redden. Die vluchtelingen dienen bij de bevoegde instanties te melden, zonder chantage. Met alle respect voor de lange en harde legaliseringsperiode in België, maar wie met dergelijke hongerstakingen begint maakt zichzelf overbodig.

Stel u voor dat een handvol takkers een hongerstaking begint tot Vlaanderen onafhankelijk is. Men zou eens hard lachen. Ik lach niet, ik vind het triestig dat deze asielzoekers denken op deze manier aan hun plichten te kunnen ontkomen. Respect voor De Block.

Raf 13 april 2012 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6077459)
Wat heeft de premier daarmee van doen? Die heeft echt wel betere dingen te doen zoals een land redden. Die vluchtelingen dienen bij de bevoegde instanties te melden, zonder chantage. Met alle respect voor de lange en harde legaliseringsperiode in België, maar wie met dergelijke hongerstakingen begint maakt zichzelf overbodig.

Stel u voor dat een handvol takkers een hongerstaking begint tot Vlaanderen onafhankelijk is. Men zou eens hard lachen. Ik lach niet, ik vind het triestig dat deze asielzoekers denken op deze manier aan hun plichten te kunnen ontkomen. Respect voor De Block.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Wat deze hongerstakers doen, is pure chantage en het zou volstrekt verkeerd zijn om daar op in te gaan. Mijn respect gaat dan inderdaad ook uit naar mevrouw De Block, die tot nu toe voet bij stuk hield.

Maar daarover ging mijn opmerking niet. Deze studenten wilden een onderhoud met premier Di Rupo en om dat te bereiken bezetten ze het partijkantoor van de PS (wat ik op zich ook al verkeerd vind, maar ook daar gaat het niet over). Nee, mijn opmerking ging over uw titel, die verkeerde informatie geeft. Het klopt immers niet dat deze studenten het verkeerde partijbureau bezetten; ze bezetten - voor het doel dat zij voor ogen hadden - wel degelijk het juiste partijbureau.

vlijmscherp 13 april 2012 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6077471)
Daar ben ik het helemaal mee eens. Wat deze hongerstakers doen, is pure chantage en het zou volstrekt verkeerd zijn om daar op in te gaan. Mijn respect gaat dan inderdaad ook uit naar mevrouw De Block, die tot nu toe voet bij stuk hield.

Maar daarover ging mijn opmerking niet. Deze studenten wilden een onderhoud met premier Di Rupo en om dat te bereiken bezetten ze het partijkantoor van de PS (wat ik op zich ook al verkeerd vind, maar ook daar gaat het niet over). Nee, mijn opmerking ging over uw titel, die verkeerde informatie geeft. Het klopt immers niet dat deze studenten het verkeerde partijbureau bezetten; ze bezetten - voor het doel dat zij voor ogen hadden - wel degelijk het juiste partijbureau.

oei, raf, je weet toch dat je nu bij de Franstaligen als VB'er geboekt staat?

Raf 13 april 2012 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6077489)
oei, raf, je weet toch dat je nu bij de Franstaligen als VB'er geboekt staat?

Ach, er werd me in de loop der jaren al zoveel toegeschreven wat eigenlijk kant noch wal raakte. Dit kan er ook nog wel bij. ;-)

vlijmscherp 13 april 2012 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6077494)
Ach, er werd me in de loop der jaren al zoveel toegeschreven wat eigenlijk kant noch wal raakte. Dit kan er ook nog wel bij. ;-)

dat is ook weer waar ;-)

maar on topic: ze zijn wel degelijk op de juiste plaats, de PS is de partij die moet aangesproken worden.

De schoofzak 13 april 2012 14:38

Citaat:

Nondedju.

Een staatsgeheim van de nva verklapt.

Het Weverke volgt een dieet tot Vlaanderen onafhankelijk is. Maar dat moest geheim blijven.

Fieseler 13 april 2012 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6077578)
Nondedju.

Het Weverke volgt een dieet tot Vlaanderen onafhankelijk is. Maar dat moest geheim blijven.

:lol:

Illuminatus 13 april 2012 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 6077347)
....en ter zee....

Starten de kaderleden van het Vlaams Belang net als vorige keer de verkiezingscampagne met een boottochtje op 't Scheld? ;-)

Cyrano 13 april 2012 18:23

Citaat:

Nondedju.

Wat heb ik gemist ? :-D

Nog 100 kg te gaan.

Illuminatus 13 april 2012 18:25

Citaat:

Nondedju.

Dan is 'em al lang verdampt en zijn partij ook:twisted:

peter1962 13 april 2012 18:56

Citaat:

Zeer juist.

Henri1 13 april 2012 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus (Bericht 6078029)
Starten de kaderleden van het Vlaams Belang net als vorige keer de verkiezingscampagne met een boottochtje op 't Scheld? ;-)

Die doen en zeggen zoveel.
Dewinter vertelde ooit dat hij naar Africa zou verhuizen, hij is er nog steeds.

Henri1 13 april 2012 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus (Bericht 6078041)
Dan is 'em al lang verdampt en zijn partij ook:twisted:

Hij is al serieus verdampt.

De schoofzak 14 april 2012 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6078116)
Hij is al serieus verdampt.

Hoeveel gemeenteraadsleden zal hij minder hebben, over gans Vlaanderen, dan jullie ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be