Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   nu beginnen ze al met een petitie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=16999)

Philips Inc. 25 juni 2004 15:49

http://www.petitiononline.com/13062004/

To: De gehele Vlaamse bevolking, de pers en politieke wereld in het bijzonder.

Op zondag 13 juli 2004 haalde het extreem-rechtse Vlaams Blok bij de verkiezingen voor de Vlaamse Raad zo'n miljoen stemmen binnen. De ondertekenaars van deze petitie zijn hierdoor zondermeer geschokt en willen hun misprijzen voor het a-democratische én anti-democratische Vlaams Blok nogmaals in de verf zetten.

Het wordt tijd dat aan alle burgers van goede inborst wordt duidelijk gemaakt dat het Blok geen partij is als een ander, maar een partij die pertinent kiest voor ongelijkheid. Dit is een taak voor de politieke wereld, de media en eigenlijk voor elk van ons. Mensen moeten weten dat het simplistisch is te denken dat er simpele oplossingen bestaan voor complexe problemen. Wij roepen de pers op hun taak hierin te definiëren. Zij zijn bij machte om iets te doen aan de heersende verzuurdheid.

Het wordt tijd dat iedereen verder kijkt dan het eigenbelang, dat we samen met politieke wereld en pers nadenken over hoe om te gaan met extreem-rechts en samen het op de dool zijnde gedeelte van Vlaanderen overtuigen!

Wij scharen ons dan ook achter de uitspraken van Professor Etienne Vermeersch, die zich luidop afvraagt hoe het kan dat een partij met duidelijke wortels in het neonazisme, zulk een hoog aantal stemmen kan halen.

Ik heb persoonlijk niet getekend, omdat ik vind dat het extreem gedachtengoed, van welke kant ook, door een stevig beleid die streeft naar directe democratie en sociale rechtvaardigheid moet worden ondergraven.

Een petitie organiseren lijkt me in dit opzicht belachelijk.

1handclapping 25 juni 2004 15:59

Waarom geen tegenpetitie lanceren ?
Bv. Het vlaamse volk vindt dat de huidige wetten en conventies ivm mensenrechten, vrijheid van godsdienst, vrijheid van mening
aan herziening toe zijn en wel hierom :
...

Dat maakt de diskussie duidelijker
of zoals een limburgs gemeenteraadslid zei :
ik vind dat een werkloze belg meer rechten moet hebben dan een buitenlander alhoewel ze misschien beiden evenlang in België gewerkt hebben. Dat is tenminste een duideliujk standpunt - het is niet mijn standpunt & ik zou me zelfs schamen voor dit standpunt. Maar het is moedig dit te zeggen & de mensen die er hun stem aan geven mogen dit
gerust weten en volgens mij mogen ze zich niet verwonderen dat een meerderheid hier niet voor is.

sebby 25 juni 2004 16:02

Ik heb alvast wel een krabbel gezet :)

Philips Inc. 25 juni 2004 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebby

't is ook altijd hetzelfde met u 8)

ancapa 25 juni 2004 16:04

nog niet met een X :evil:

Luddo 25 juni 2004 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.

Op zondag 13 juli 2004 haalde het extreem-rechtse Vlaams Blok bij de verkiezingen voor de Vlaamse Raad zo'n miljoen stemmen binnen. De ondertekenaars van deze petitie zijn hierdoor zondermeer geschokt en willen hun misprijzen voor het a-democratische én anti-democratische Vlaams Blok nogmaals in de verf zetten.

Het wordt tijd dat aan alle burgers van goede inborst wordt duidelijk gemaakt dat het Blok geen partij is als een ander, maar een partij die pertinent kiest voor ongelijkheid. Dit is een taak voor de politieke wereld, de media en eigenlijk voor elk van ons. Mensen moeten weten dat het simplistisch is te denken dat er simpele oplossingen bestaan voor complexe problemen. Wij roepen de pers op hun taak hierin te definiëren. Zij zijn bij machte om iets te doen aan de heersende verzuurdheid.

Het wordt tijd dat iedereen verder kijkt dan het eigenbelang, dat we samen met politieke wereld en pers nadenken over hoe om te gaan met extreem-rechts en samen het op de dool zijnde gedeelte van Vlaanderen overtuigen!

Wij scharen ons dan ook achter de uitspraken van Professor Etienne Vermeersch, die zich luidop afvraagt hoe het kan dat een partij met duidelijke wortels in het neonazisme, zulk een hoog aantal stemmen kan halen.

Ik heb persoonlijk niet getekend, omdat ik vind dat het extreem gedachtengoed, van welke kant ook, door een stevig beleid die streeft naar directe democratie en sociale rechtvaardigheid moet worden ondergraven.

Moet dat niet zijn: "Gesyphiliseerd Vlaanderen..." protesteert? :mrgreen:

ancapa 25 juni 2004 16:05

nog niet onder dwang :x

ancapa 25 juni 2004 16:06

nog niet voor een gratis vat :twisted:

Dinosaurus 25 juni 2004 16:15

Als een deel van de vlamingen 'op de dool is',
en dat al dertien verkiezingen lang,
en het worden er altijd maar meer,
... :roll:

Tja, dan zal een petitie wel helpen... :wink:

Dat ze daar nog niet eerder aan gadacht hebben... :mrgreen:

neruda 25 juni 2004 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.

Hey bedankt voor de tip ! ;-) Puur symbolisch , niet slecht.

neruda 25 juni 2004 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
nog niet onder dwang :x

Komaan Ancapa...ik vraag het u lief...pleeeeeaaaaaase...doe het voor mij ? ok ? :lilangel:

psychodad 25 juni 2004 16:35

Citaat:

En als ik beloof dat ik vanavond een turk in elkaar sla als je tekent ? :?

psychodad 25 juni 2004 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Waarom geen tegenpetitie lanceren ?
Bv. Het vlaamse volk vindt dat de huidige wetten en conventies ivm mensenrechten, vrijheid van godsdienst, vrijheid van mening
aan herziening toe zijn en wel hierom :
...

Dat maakt de diskussie duidelijker
of zoals een limburgs gemeenteraadslid zei :
ik vind dat een werkloze belg meer rechten moet hebben dan een buitenlander alhoewel ze misschien beiden evenlang in België gewerkt hebben. Dat is tenminste een duideliujk standpunt - het is niet mijn standpunt & ik zou me zelfs schamen voor dit standpunt. Maar het is moedig dit te zeggen & de mensen die er hun stem aan geven mogen dit
gerust weten en volgens mij mogen ze zich niet verwonderen dat een meerderheid hier niet voor is.

:mrgreen: Uitstekend idee ! Nog eens onderstrepen dat het Vlaams Blok het verdrag van de rechten van de mens niet aanvaarden, kan alleen maar nuttig zijn. DOEN !

solidarnosc 25 juni 2004 16:47

Ik heb nog niet veel de kans gehad om zo veel zever in zo'n korte tekst te kunnen lezen. Ik teken die petitie dan ook niet. :wink: Nog zo'n petitie en ik stem de volgende keer voor het Blok. :mrgreen: :wink:

Hingis 25 juni 2004 19:30

Citaat:

Zatlap :mrgreen:

Jonas Elossov 25 juni 2004 20:02

Citaat:

Het wordt tijd dat aan alle burgers van goede inborst wordt duidelijk gemaakt dat het Blok geen partij is als een ander, maar een partij die pertinent kiest voor ongelijkheid.
Haha, die zin zegt genoeg, typisch klein-burgerlijk zo'n petitie! Kan het meer bourgeois?, Als je extreem-rechts wil bestrijden, moet je dat niet doen door een paar mensen te laten een petitie ondertekenen achter hunne computer!!!
Het blok is voor alle duidelijkheid wel een partij als een ander, even corrupt, onbetrouwbaar, burgerlijk... :evil:

CONTRA 25 juni 2004 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebby

Ik ook, Lang leven het Vlaams blok :lol:

Bobke 26 juni 2004 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
Citaat:

Zatlap :mrgreen:

Er is nog niemand zat geworden van een vat. :lol:

luc broes 26 juni 2004 18:24

Wat zouden onze linkse broeders ervan denken om gewoon de democratische verkiezingen af te schaffen, en het volk te laten besturen door Ayatolla's zoals onze moraaldemagoog?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be