![]() |
Emocultuur, stakingen betogingen en witte ballonnen
Zo te lezen zal nu dus het gevangeniswezen in gans het land binnen hier en enkele uren volledig platliggen.
Ik wens geen incidenten goed te praten, en begrijp dat deze soms erg ingrijpend kunnen zijn voor de betrokken partijen. Niettemin vraag ik mij toch af of we naar een cultuur evolueren waar bij elk incident het werk wordt neergelegd, eindeloze steunbetogingen/optochten en een veelvoud aan witte ballonnen en dergelijks stilaan obligaat wordt wil men niet als gevoelloze kikker bestempeld worden. Ik wil hier niet pleiten voor de onverschilligheid, maar dergelijke evolutie naar een cultuur waar we telkens massaal emotioneel gaan reageren om op het even welk incident lijkt me toch ook niet wenselijk, en dan heb ik het nog niet over de praktische kant van de zaak. |
De praktische kant van de zaak, de politiek...laat maar.
Hongerstaking en zelfverbranding zullen de volgende stappen zijn. |
Al deze situaties zijn gewoon het gevolg van de linkse politiek. Daarom nu, einde wet lejeune, criminele vreemdelingen, na veroordeling een C130 op, ergens instappen apart op tarmac in Melsbroek, geen hysterische franstalige senatrises erbij, opstijgen, landen in cassablanca, deel afzetten, doorvliegen naar Ankarra, deel afzetten. Het jammerlijke van alle feiten is dat de slachtoffers telkens onschuldige gewone mensen zijn. Het schorem is slim genoeg om niet aan de dierbaren van onze linkiewinkie politici te raken. Belgie heeft meer politie dan de andere beneluxlanden. Ligt niet aan onze politie hoor, is gewoon door onze politiek en onze wereldvreemde rechters.
|
Het is wel duidelijk dat onze cipiers ook mentaal een soort mietjes geworden zijn.
Het verwachtingspatroon van onze cipiers is misschien ook verkeerd van bij het begin.In een gevangenis MOGEN cipiers beslist geen sociaal werker zijn!Zij moeten de "meanest gang" zijn in de gevangenis,of de andere "gangs" (onder de gevangenen)lopen gewoon over hen heen... Ik verwacht cipiers die MIJ,burger,beschermen tegen reeds veroordeeld geboefte.Dat mag een beetje een speciaal soort mensen zijn! Misschien leren van het Amerikaans gevangeniswezen? De meeste Amerikaanse cipiers zijn niet bepaald atleten,maar ze HEERSEN in hun gevangenissen! Zo een paar ferme zwarte madammen zouden misschien die lastige jonge mannetjes in onze gevangenissen beter onder de duim houden dan die sukkels van nu :oops: |
@kelt, je verwijst blijkbaar graag naar Amerika. Je moet er dan ook alles bij zeggen. Volgens de wetgeving ginds mogen politie en cipiers ook duidelijk veel meer, en zelden worden ze in het nadeel gesteld door rechtelijke uitspraken. De politici en rechters hebben alle autoriteit die cipiers en politie zouden moeten hebben ontnomen. En ik kan het weten, mijn vader was een rijkswachter, jaren 70-80, toen waren ze nog iemand in het dorp. Is nu veranderd in de slechte zin, en niet door de schuld van de politieman zelf maar door de linkse politiek hier. Denk daar maar eens over na
|
Citaat:
Een ander aspect dat mij in die emo-cultuur opvalt is dat er een sterk modefenomeen of hype in zit. Neem nu het verschijnsel van de "knuffelbeertjes". Een oude man zijnde, kan ik u verzekeren dat ik in mijn jonge tijd zoiets nooit gekend heb. Een beer of beertje was voor een baby of een dreumes die dat ding graag als gezelschap had om te kunnen inslapen. Idem voor de "stille optochten", de witte ballonnen enz. Ik krijg zo de indruk dat het tegenwoordig zeer goed staat wanneer je van je (doorgaans oprechte) emotie een show maakt. |
Citaat:
|
Citaat:
:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=y5Yei7oG40k |
Citaat:
Kerel van MIVB krijgt klop > Staking Kerel van NMBS krijgt klop > Staking Mannen van NMBS moet 500 meter verhuizen > Staking Wie wilt het lijstje verder aanvullen? |
Citaat:
Als Bart beslist de onafhankelijk op die manier af te dwingen zouden er wel eens meer slachtoffers kunnen vallen dan voorzien...Met al die frituuroliën weet je wel;-) |
Citaat:
Frituur 't Draakske brandt af : NVA-mars met witte balonnen Bus De Lijn met klapband : staking bij Goodyear Schlagerfestival Ethias-arena afgelast : kruispunten ring Hasselt bezet Bar op 'Chaussée d' Amour' gesloten : klanten lossen condoompjes met Helium Jackie Lafon verlaat Familie : Ijzerwake afgelast |
Citaat:
Ga in Texas wonen Pipo:twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De busramp enkele weken terug en de emoties daarrond waren dan waarschijnlijk een complot om de geloofwaardigheid te verhogen? Idem voor Pukkelpop, maar in dat geval kan er nog beargumenteerd worden dat het werk werd neergelegd. Ik ben het ermee eens dat er een cultuur ontwikkeld lijkt te zijn waarbij er een competitie ontstaat 'om het emotioneelst'. En dat heeft zeker negatieve gevolgen. Maar beweren dat het een middel zou zijn om minder te hoeven werken is er wel zwaar over. |
Citaat:
Het is meer dan duidelijk: om het eender welke scheet in een gevangenis is voldoende om een staking te ontketenen. In feite is het nogal tragikomisch. Ze zijn er niet in geslaagd om te beletten dat gevangenen gaan lopen. Bijgevolg gefaald in hun opdracht. Ze staan er dus bij voor pietje snot. Dus ...ze staken.8-) In het Journaal kwam er een ABVVer (of ACWer) aan het woord. De man zegt dat hij kwaad is. En op wie? Op Annemie Turtelboom. Tja, ze moeten de schuld toch aan iemand geven nietwaar? |
Citaat:
Er zijn wel degelijk collega's aangeslagen wanneer iemand gegijzeld of gedood wordt, en ook als er iets dergelijks gebeurt met iemand die geen directe collega is, maar die wel dezelfde functie uitoefent, kan een mens aardig verschieten. Wat hebt u in gedachten? Mensen verbieden emoties te hebben? Ik en jij kunnen daar misschien beter mee omgaan, maar ik hoop dat je je toch wel kan inleven in zij die dat minder kunnen. Het enige wat ik jammer vind, is dat je vreemd aangekeken wordt als je niet zo uitbundig emoties toont, en zo gedwongen wordt solidair te zijn voor het imago. Dat probleem is NIET politiek op te lossen. Daar is een mentaliteitswijziging voor nodig, apolitiek. |
Citaat:
Ik wacht tot dat ook die politiemensen het werk eens neerleggen. Bij voorkeur samen met enkele andere beroepen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be