Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Corrupte domme flik mag vrolijk terug aan het werk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170058)

giserke 16 april 2012 09:33

Corrupte domme flik mag vrolijk terug aan het werk

Zo gaat dit met dat gespuis. :x

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120416_001

Bobke 16 april 2012 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6082580)

De kloof tussen burger en gerecht zal weer wat breder worden.

pajoske 16 april 2012 09:47

Citaat:

Zijn ontslag is volgens de Raad van State nietig omdat de directeur die hem zijn C4 gaf een fout taalbrevet had.
Ik heb altijd beweerd dat grenzen vooral nuttig zijn voor wie er misbruik van wil maken. Of dat nu een taalgrens is, eenl landsgrens of een bevoegdheidsgrens.

Maar dit is volgens de statistieken de wens van bijna 40% van de bevolking in het Vlaamse gewest. Dan moeten ze niet reclameren, maar de gevolgen dragen van hun (bekrompen-navelstaarders-) keuzes.

spherelike 16 april 2012 09:47

Een mooi voorbeeld tot welke absurde situaties taalwetgeving kan leiden.
De rangorde en belangrijkheid der dingen zou eens herbekeken moeten worden.
Taalwetgeving gaat nu blijkbaar boven ontslag om dringende redenen van een bewezen crimineel.

morte-vivante 16 april 2012 10:23

procedures zijn er om gevolgd te worden. Plain and simpel

pajoske 16 april 2012 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 6082624)

Dan is het misschien tijd om die procedures in vraag te stellen.

quercus 16 april 2012 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6082580)

Only in Belgium!8O

Dat komt omdat deze koekoeksstaat een rechtssysteem heeft dat een kopie is van dat uit "La France". En dat is vooral gekenmerkt door: procedure, procedure en nog eens procedure.

Niet te verwonderen, la Belgique is een creatuur van Franstaligen ...

pajoske 16 april 2012 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 6082660)
Only in Belgium!8O

Dat komt omdat deze koekoeksstaat een rechtssysteem heeft dat een kopie is van dat uit "La France". En dat is vooral gekenmerkt door: procedure, procedure en nog eens procedure.

Niet te verwonderen, la Belgique is een creatuur van Franstaligen ...

Heeft Frankrijk taalgrenzen?

andy.v 16 april 2012 10:53

Ze zullen wel een andere manier vinden om hem buiten te krijgen. In de praktijk kan die niet meer functioneren binnen de politie.

quercus 16 april 2012 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6082662)
Heeft Frankrijk taalgrenzen?

Neen, maar toch is hun rechtssysteem gekenmerkt door de mogelijkheid van eindeloos gerokken procedures en eindeloos gerokken "recht op pleidooien". M.a.w. typisch Frans, veel blablabla...

Wat die taalgrenzen betreft, ze zijn er en dat is een héél goede zaak. Overigens als ik het goed begrijp gaat het niet om een gebruik van de verkeerde taal. Alleen omdat de opsteller niet over het gepaste brevet beschikte.

Txiki 16 april 2012 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6082593)
Ik heb altijd beweerd dat grenzen vooral nuttig zijn voor wie er misbruik van wil maken. Of dat nu een taalgrens is, eenl landsgrens of een bevoegdheidsgrens.

Maar dit is volgens de statistieken de wens van bijna 40% van de bevolking in het Vlaamse gewest. Dan moeten ze niet reclameren, maar de gevolgen dragen van hun (bekrompen-navelstaarders-) keuzes.

Toegegeven, de manier waarop je subtiel de link maakt met de taalgrens, is knap.

Terwijl die taalgrens er natuurlijk niets mee te maken heeft. Ook de taalwetgeving heeft hier niks mee te maken. Het is puur een interne procedurefout van de flikken zelf. Hun probleem dus. Niet dat van de taalgrens en de taalwetgeving.

Amon_Re 16 april 2012 11:11

Dit probleem heeft niet zozeer iets te maken met talen en dergelijke, maar meer met incompetente zakken die reglementen & wetten opstellen die té absurd voor woorden zijn.

Absurdistan indeed

Txiki 16 april 2012 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 6082659)
Dan is het misschien tijd om die procedures in vraag te stellen.

Omdat procedures bedoeld zijn om opgevolgd te worden, moeten ze in vraag gesteld worden? Wat een logica. Men moet ze inderdaad gewoon opvolgen.

Txiki 16 april 2012 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 6082688)
Dit probleem heeft niet zozeer iets te maken met talen en dergelijke, maar meer met incompetente zakken die reglementen & wetten opstellen die té absurd voor woorden zijn.

Absurdistan indeed

Maar alé, het is toch eenvoudig:

- een Nederlandstalige flik moet ontslagen worden door een Nederlandstalige politiedirecteur

- een Franstalige flik moet ontslagen worden door een Franstalige politiedirecteur.

Eenvoudige procedure toch?

spherelike 16 april 2012 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6082687)
Toegegeven, de manier waarop je subtiel de link maakt met de taalgrens, is knap.

Terwijl die taalgrens er natuurlijk niets mee te maken heeft. Ook de taalwetgeving heeft hier niks mee te maken. Het is puur een interne procedurefout van de flikken zelf. Hun probleem dus. Niet dat van de taalgrens en de taalwetgeving.

Kan je dan eens haarfijn aangeven welke procedure er niet gevolgd werd, en van waar die procedure komt, als het dan toch de taalwetgeving niet is?

In het "normale leven" kan ik ontslagen worden door een chinees, mocht dat miojn baas zijn, in de veronderstelling dat hij mijn ontslagdocumenten in mijn taal opstelt.
In absurdistan zijn we zover gekomen dat het blijkbaar wel mogelijk is om te werken onder een baas die niet de nodige taaldocumenten heeft, en dat is dan een geruststelling om niet ontslagen te kunnen worden, zelf niet als ja als misdadiger veroordeeld werd.
Leg dat nu eens uit aan gelijk wie die de absurditeiten op deze voorschoot nog niet als "verworven" en " normaal" beschouwd

peter1962 16 april 2012 11:20

zulke feiten zullen altijd voorkomen, en zijn heel moeilijk te vermijden. Tenzij je wil pleiten voor een overheid die zijn eigen procedures mag naast zich neerleggen ? Ik vind net als iedereen dat die flik moet ontslagen worden. Maar dat de idioot van een officier die een dergelijke procedure fout maakte hier wel de hoofdschuldige is, en niet het systeem zelf.
Procedures zijn er o.a. om burgers/werknemers/ambtenaren te beschermen tegen willekeur. De prijs voor die bescherming is dat ze in gelukkig zeldzame voorvallen op een aberrante manier kunnen afgedwongen worden.
Enkele maanden geleden hadden we de show over de onterecht onslagen werkman in antwerpen die terug door de stad in dienst diende genomen te worden. Dat gebeurde. En nu ligt hij terug buiten.
Ik denk dat het hier net zo zal gaan. Die smijten ze binnenkort terug aan de deur, hopelijk ditmaal via de juiste procedure.

1207 16 april 2012 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6082709)
Procedures zijn er o.a. om burgers/werknemers/ambtenaren te beschermen tegen willekeur. .

klopt, maar

zou die rechter niet beter de criminele flik veroordelen ipv de baas die hem terecht ontslaat

Txiki 16 april 2012 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spherelike (Bericht 6082703)
Kan je dan eens haarfijn aangeven welke procedure er niet gevolgd werd, en van waar die procedure komt, als het dan toch de taalwetgeving niet is?

In het "normale leven" kan ik ontslagen worden door een chinees, mocht dat miojn baas zijn, in de veronderstelling dat hij mijn ontslagdocumenten in mijn taal opstelt.
In absurdistan zijn we zover gekomen dat het blijkbaar wel mogelijk is om te werken onder een baas die niet de nodige taaldocumenten heeft, en dat is dan een geruststelling om niet ontslagen te kunnen worden, zelf niet als ja als misdadiger veroordeeld werd.
Leg dat nu eens uit aan gelijk wie die de absurditeiten op deze voorschoot nog niet als "verworven" en " normaal" beschouwd

Het gaat erover dat je een heel huis niet moet afbreken omdat één baksteen wat scheef gemetseld is geweest.

Uiteraard maakt die procedure deel uit van de taalwetgeving. Moet je dan de hele taalwetgeving in vraag gaan stellen, omdat er ne pippo de procedure niet gevolgd heeft?

Bobke 16 april 2012 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 6082624)

Klopt.
Maar hebt ge er geen bedenkingen bij als die tot straffeloosheid leiden ?

morte-vivante 16 april 2012 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6082727)
Klopt.
Maar hebt ge er geen bedenkingen bij als die tot straffeloosheid leiden ?

1. bij mijn weten is die flik veroordeeld geworden voor wat hij had uitgevreten
2. als ze correct opgevolgd werd, was die flik gewoon ontslagen geweest, na zijn veroordeling

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be