![]() |
Corrupte domme flik mag vrolijk terug aan het werk
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dit is volgens de statistieken de wens van bijna 40% van de bevolking in het Vlaamse gewest. Dan moeten ze niet reclameren, maar de gevolgen dragen van hun (bekrompen-navelstaarders-) keuzes. |
Een mooi voorbeeld tot welke absurde situaties taalwetgeving kan leiden.
De rangorde en belangrijkheid der dingen zou eens herbekeken moeten worden. Taalwetgeving gaat nu blijkbaar boven ontslag om dringende redenen van een bewezen crimineel. |
procedures zijn er om gevolgd te worden. Plain and simpel
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat komt omdat deze koekoeksstaat een rechtssysteem heeft dat een kopie is van dat uit "La France". En dat is vooral gekenmerkt door: procedure, procedure en nog eens procedure. Niet te verwonderen, la Belgique is een creatuur van Franstaligen ... |
Citaat:
|
Ze zullen wel een andere manier vinden om hem buiten te krijgen. In de praktijk kan die niet meer functioneren binnen de politie.
|
Citaat:
Wat die taalgrenzen betreft, ze zijn er en dat is een héél goede zaak. Overigens als ik het goed begrijp gaat het niet om een gebruik van de verkeerde taal. Alleen omdat de opsteller niet over het gepaste brevet beschikte. |
Citaat:
Terwijl die taalgrens er natuurlijk niets mee te maken heeft. Ook de taalwetgeving heeft hier niks mee te maken. Het is puur een interne procedurefout van de flikken zelf. Hun probleem dus. Niet dat van de taalgrens en de taalwetgeving. |
Dit probleem heeft niet zozeer iets te maken met talen en dergelijke, maar meer met incompetente zakken die reglementen & wetten opstellen die té absurd voor woorden zijn.
Absurdistan indeed |
Citaat:
|
Citaat:
- een Nederlandstalige flik moet ontslagen worden door een Nederlandstalige politiedirecteur - een Franstalige flik moet ontslagen worden door een Franstalige politiedirecteur. Eenvoudige procedure toch? |
Citaat:
In het "normale leven" kan ik ontslagen worden door een chinees, mocht dat miojn baas zijn, in de veronderstelling dat hij mijn ontslagdocumenten in mijn taal opstelt. In absurdistan zijn we zover gekomen dat het blijkbaar wel mogelijk is om te werken onder een baas die niet de nodige taaldocumenten heeft, en dat is dan een geruststelling om niet ontslagen te kunnen worden, zelf niet als ja als misdadiger veroordeeld werd. Leg dat nu eens uit aan gelijk wie die de absurditeiten op deze voorschoot nog niet als "verworven" en " normaal" beschouwd |
zulke feiten zullen altijd voorkomen, en zijn heel moeilijk te vermijden. Tenzij je wil pleiten voor een overheid die zijn eigen procedures mag naast zich neerleggen ? Ik vind net als iedereen dat die flik moet ontslagen worden. Maar dat de idioot van een officier die een dergelijke procedure fout maakte hier wel de hoofdschuldige is, en niet het systeem zelf.
Procedures zijn er o.a. om burgers/werknemers/ambtenaren te beschermen tegen willekeur. De prijs voor die bescherming is dat ze in gelukkig zeldzame voorvallen op een aberrante manier kunnen afgedwongen worden. Enkele maanden geleden hadden we de show over de onterecht onslagen werkman in antwerpen die terug door de stad in dienst diende genomen te worden. Dat gebeurde. En nu ligt hij terug buiten. Ik denk dat het hier net zo zal gaan. Die smijten ze binnenkort terug aan de deur, hopelijk ditmaal via de juiste procedure. |
Citaat:
zou die rechter niet beter de criminele flik veroordelen ipv de baas die hem terecht ontslaat |
Citaat:
Uiteraard maakt die procedure deel uit van de taalwetgeving. Moet je dan de hele taalwetgeving in vraag gaan stellen, omdat er ne pippo de procedure niet gevolgd heeft? |
Citaat:
Maar hebt ge er geen bedenkingen bij als die tot straffeloosheid leiden ? |
Citaat:
2. als ze correct opgevolgd werd, was die flik gewoon ontslagen geweest, na zijn veroordeling |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be