![]() |
Verkiezingen Wallonië 2012
Iemand ook maar het kleinste beetje geïnteresseerd?
|
Nee, niet echt.
|
De West-Vlaamse verkiezingen laten me overigens eveneens koud.
|
Ik wiest niet eens dat het verkiezingen waren. :oops:
|
Citaat:
MR in Waals-Brabant, PS in de rest. ;-) |
Niet echt. Maar ik denk ook niet dat er zich grote aardverschuivingen gaan voordoen. Het huidige patroon gaat waarschijnlijk bevestigd worden: Waals-Brabant overduidelijk MR, Luxemburg vooral cdH en de rest voornamelijk PS.
|
Citaat:
|
Citaat:
zowat elke "waalse" politieke partij is gelijktijdig regeringspartij, wat maakt dat er zich geen enkele partij zal op beroepen dat een stem aan hen eveneens een kritische stem tegen de zittende federale regering is. In Vlaanderen daarentegen wordt de "nationaal federale " kaart volop getrokken en vertelt men dat de oppositionele stem tegelijk een sterk signaal is om de komedie van de "staatshervormingen" onverminderd voort te zetten ten nadele van de echt dringende problemen van deze tijd (die laat men dan volledig liggen voor de EU) |
Citaat:
|
Mij interesseert dat wel. De focus van gemeenteraadsverkiezingen ligt vanzelfsprekend in het eigen dorp. Maar uit gemeenteraadsverkiezingen kan soms wel wat afgeleid worden. Ik ga binnen een paar maanden dus eens kijken welke lokale lijsten er in Wallonië eventueel zijn, hoeveel en waarvoor ze staan.
Dat is altijd interessant. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() of ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
:-D |
Citaat:
![]() Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be