Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bourgeois en erfgoed: problematisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170103)

Tommm 17 april 2012 09:44

Bourgeois en erfgoed: problematisch

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=9P3OPDJF
Na een huilerig rekenwonder, een geilaard, een dieetgoeroe telt de trotse NVA nu ook een eigengereide aso die iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Ze zijn goed bezig, daar bij de NVA. :lol:

Tommm 17 april 2012 10:58

Ik hoop dat de NVA bij de gemeenteraadsverkiezingen in veel plaatsen aan de macht komen zodat ze ook lokaal hun incompetentie kunnen aantonen.

De schoofzak 17 april 2012 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6084191)
Ik hoop dat de NVA bij de gemeenteraadsverkiezingen in veel plaatsen aan de macht komen zodat ze ook lokaal hun incompetentie kunnen aantonen.

Om jouw hoop te doen uitkomen, kom je misschien straks helpen folders bussen, affiches plakken en zo van die folkloristische dinges ?

Tommm 17 april 2012 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6084198)
Om jouw hoop te doen uitkomen, kom je misschien straks helpen folders bussen, affiches plakken en zo van die folkloristische dinges ?

Nee hoor, ik blijf liever aan de zijlijn lachen met die ontroerend incompetente klungels.

Amon_Re 17 april 2012 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6084107)
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=9P3OPDJF
Na een huilerig rekenwonder, een geilaard, een dieetgoeroe telt de trotse NVA nu ook een eigengereide aso die iedereen tegen zich in het harnas jaagt. Ze zijn goed bezig, daar bij de NVA. :lol:

Citaat:

Bourgeois laat in een eerste reactie weten het ontslag te ‘betreuren'. Hij wijst erop dat het erfgoeddecreet nog in volle ontwerpfase zit en noemt de inhoudelijke kritiek van de vier ‘vederlicht, weinig onderbouwd en onterecht'.

De minister vindt ook dat de voorzitters met voorstellen moeten komen, in plaats van ontslag te nemen. ‘Maar dat doen ze niet', klinkt het. ‘Spijtig.'
Lijkt me klaar & duidelijk.

Txiki 17 april 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6084204)
Nee hoor, ik blijf liever aan de zijlijn lachen met die ontroerend incompetente klungels.

Voor iets anders ontbreek jij dan ook de nodige competenties. Dat heb je hier al meer dan voldoende bewezen.

Liederik 17 april 2012 11:27

Ik vind dat terecht. Bourgeois is zelf veel ouder dan het erfgoed waarover die commissie mag adviseren.

Tommm 17 april 2012 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6084233)
Voor iets anders ontbreek jij dan ook de nodige competenties. Dat heb je hier al meer dan voldoende bewezen.

*ontbreekt het je aan
Taalvaardigheid kunnen we alvast beschouwen als niet behorend tot jouw "competentiepakket".

Liederik 17 april 2012 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6084107)
eigengereide aso die iedereen tegen zich in het harnas jaagt.

Vette Pois(s)on 17 april 2012 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6084204)

Veel plezier daar aan de zijlijn :-)

De schoofzak 17 april 2012 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6084241)
*ontbreekt het je aan
Taalvaardigheid kunnen we alvast beschouwen als niet behorend tot jouw "competentiepakket".

Zou je dan ook een verbindingsstreepje en een punt in jouw onderschrift willen toevoegen?

En bij de weg, echte managementsgoeroes laten het woord competentiepakket systematisch volgen door "die je in je rugzakje meeneemt".

Ik krijg er de kramp van in mijn teelballen.

Txiki 17 april 2012 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6084241)
*ontbreekt het je aan

Klopt. 8-)

the_dude 17 april 2012 13:07

allez, we hebben 1 pro en 1 contra bourgeois thread.

Nu nog een discussiethread waar het over de inhoud van het probleem gaat aub.

Tommm 17 april 2012 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6084274)
Zou je dan ook een verbindingsstreepje en een punt in jouw onderschrift willen toevoegen?

En bij de weg, echte managementsgoeroes laten het woord competentiepakket systematisch volgen door "die je in je rugzakje meeneemt".

Ik krijg er de kramp van in mijn teelballen.

Te veel informatie!

giserke 17 april 2012 13:42

Citaat:

Tommm en intellectuele eerlijkheid: problematisch

De schoofzak 17 april 2012 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6084371)
Te veel informatie!

Ik stel wel voor dat we menselijk blijven zo onder mekaar.

Aan iemand die erge pijn lijdt, zeg je minstens dat je hem beterschap wenst.

Tsss .. waar is het fatsoen gebleven ?

fonne 17 april 2012 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6084191)

Dat zou natuurlijk wel eens kunnen tegenvallen. En bereid je maar voor op een grote reeks corruptieschandalen als N-VA eens diep in de boekhouding mag kijken:twisted:

mkb 17 april 2012 19:35

Geert gaat eigenhandig het teveel aan ambtenaren oplossen door ze buiten te pesten. :cheer:

fonne 17 april 2012 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 6084364)
allez, we hebben 1 pro en 1 contra bourgeois thread.

Nu nog een discussiethread waar het over de inhoud van het probleem gaat aub.

De inhoud is heel simpel. In het nieuwe erfgoeddecreet wordt een deel van de bevoegdheid over erfgoed, en daarmee ook een deel van het geld, doorgeschoven naar de gemeenten. En dat betekent dat de commissie minder greep heeft op wat er op gebied van erfgoed gebeurt. De commissie claimt gewoon een monopolie op ons erfgoed, en het geld dat er aan verkwanseld wordt. Goed dat mensen met zo'n gedachtengoed opstappen.

fonne 17 april 2012 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mkb (Bericht 6084841)
Geert gaat eigenhandig het teveel aan ambtenaren oplossen door ze buiten te pesten. :cheer:

Gewoon werk geven volstaat:-)

Maar de commissieleden die ontslag namen zijn geen ambtenaren natuurlijk. Dat zijn postjespakkers die naast hun twee of drie voltijdse jobs er nog effe gauw een paar voorzitterschappen van commissies bijpakken. Voorzitster Anne Mie Draye cumuleert een directeurschap aan de univ van Limburg met een paar gastdocentschappen aan andere universiteiten en een post van plaatsvervangend rechter. Oh ja en tussen de soep en de patatten speelt ze wat met ons belastingsgeld bestemd voor de bescherming van het erfgoed.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be