Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Milquet houdt vervlaamsing Brussel tegen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170168)

matthias999 19 april 2012 10:13

Milquet houdt vervlaamsing Brussel tegen

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=KJ3OTUGD

Citaat:

BRUSSEL - De N-VA verdenkt minister Joëlle Milquet ervan een mogelijke vervlaamsing van de hoofdstad tegen te houden.

Oppositiepartij N-VA maakte zich gisteren behoorlijk boos op Joëlle Milquet (CDH). De minister van Binnenlandse Zaken geeft het Rijksregister geen toestemming om de adressen van de vreemdelingen die in Brussel wonen automatisch door te geven aan Bon, het Brusselse Onthaalbureau voor anderstalige Nieuwkomers. Dat kan deze nieuwkomers vervolgens uitnodigen voor een (Nederlandse) inburgeringscursus. Volgens Milquet bestaat daarvoor geen wettelijke basis. Haar administratie adviseerde het tegendeel.

In tegenstelling tot de Franse Gemeenschap bestaat er in Vlaanderen een verplicht inburgeringsbeleid. In Brussel bestaat die verplichting niet, maar via Bon voert Vlaanderen in Brussel wel een beleid. Moeilijkheid blijft om die nieuwkomers aan te schrijven. Op Molenbeek en Schaarbeek na weigeren de Brusselse gemeenten om de adresgegevens door te geven.

Een rechtstreekse procedure tussen het Rijksregister en Bon kan deze klip omzeilen. Maar wat in Vlaanderen zonder problemen kan worden toegepast, blokkeert Milquet in de hoofdstad. Volgens N-VA-kamerid Theo Francken - die door Vlaams minister van Binnenlandse Zaken Geert Bourgeois (N-VA) werd gesommeerd om uit te zoeken waarom een en ander hapert - wil de minister op deze manier een mogelijke 'flamandisation' tegenhouden. Nochtans opent zo'n inburgeringscursus, die erg veel succes heeft in Vlaanderen, dikwijls de deur naar werk en integratie. De partij verdenkt er Milquet van - die erg actief is in de hoofdstad - om pas inschikkelijk te worden wanneer ook de Franse Gemeenschap een inburgeringscursus organiseert.

En toch maar van goede wil handelen zeker??

:roll:

Effect 19 april 2012 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6087168)

Gewoon een propagandastunt langs beide kanten. Kijk eens wat een goede vlaming ik ben <> kijk eens hoe een goede anti-N-VA'er ik ben. Had SP.a hetzelfde gevraagd aan Milquet was dit een non-issue geweest.

De schoofzak 19 april 2012 10:44

Niks propagandastunt.

Simpelweg racisme van madame Non.
Op de kap van mensen die willen integreren, willen werken, willen bijdragen aan onze maatschappij en willen vooruitgaan in het leven ...

Bolleke Wol 19 april 2012 10:56

'verdenkt' :D

SDG 19 april 2012 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6087201)
Gewoon een propagandastunt langs beide kanten. Kijk eens wat een goede vlaming ik ben <> kijk eens hoe een goede anti-N-VA'er ik ben. Had SP.a hetzelfde gevraagd aan Milquet was dit een non-issue geweest.

Alleen vraagt de SP.a zulke dingen niet, he?

Effect 19 april 2012 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6087310)
Alleen vraagt de SP.a zulke dingen niet, he?

Vanzelfsprekend. Wat nut heeft het om mensen te integreren als ge ze ook arm kunt houden.

Tommm 19 april 2012 12:14

Geeeuuuuuw, weer een mug waar jullie een olifant in willen zien...

vlijmscherp 19 april 2012 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6087415)

zelfs in Brusselse middens is dit geweten en wordt dit zelf naar buiten gebracht hoor. lees maar het opiniestuk van Delvaux in de standaard vandaag.

SDG 19 april 2012 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6087446)
zelfs in Brusselse middens is dit geweten en wordt dit zelf naar buiten gebracht hoor. lees maar het opiniestuk van Delvaux in de standaard vandaag.

Tja, als de N-VA er voorstander van is dat er meer mensen Nederlands kennen in Brussel moet dat wel iets slechts zijn, he? Het lijkt me dat dit soort mensen juist zelf doen wat ze denken te bestrijden.

Raf 19 april 2012 13:58

:cheer: Joëlle :cheer:

De Brabander 19 april 2012 14:03

Brussel is Brabants en Belgisch en moet dan ook helemaal niet "vervlaamsen".

Koenraad Noël 19 april 2012 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6087560)

En vernederlandsen?

speurneus 19 april 2012 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 (Bericht 6087168)

de vervlaamsing van Brusse tegenhouden als de de verfransing zo goed als een feit is,....hoe lachwekkend zijn die NVA erkes toch. lolabove::lolabove:

Effect 19 april 2012 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander (Bericht 6087560)

Brabants? Belgisch? Vlaams? Ik herinner me als klein kind dat ik mijn pa vroeg waar ze belgisch spraken. Nergens. Vlaams dan? Nergens. In Vlaanderen, Brussel inclusief, spreekt men Nederlands.

Als men Nederlands wil promoten in de hoofdstad van Vlaanderen, dan heeft mevrouw Mille Collines, excuseer mevrouw Milquet daar niets mee te maken.

De schoofzak 19 april 2012 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommm (Bericht 6087415)

Het zou properder zijn mocht je in je avator laten blijken wie "wij" zijn.

Als je tenminste proper wilt zijn.

Koenraad Noël 19 april 2012 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Effect (Bericht 6087590)
Brabants? Belgisch? Vlaams? Ik herinner me als klein kind dat ik mijn pa vroeg waar ze belgisch spraken. Nergens. Vlaams dan? Nergens. In Vlaanderen, Brussel inclusief, spreekt men Nederlands.

Als men Nederlands wil promoten in de hoofdstad van Vlaanderen, dan heeft mevrouw Mille Collines, excuseer mevrouw Milquet daar niets mee te maken.

²

Scherven A. Mok 19 april 2012 16:13

Het beste dat Brussel kan overkomen is dat het terug vernederlandst. Dom dat Milquet daar anders over denkt.

Koenraad Noël 19 april 2012 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6087797)
Het beste dat Brussel kan overkomen is dat het terug vernederlandst. Dom dat Milquet daar anders over denkt.

Of verengelsen. De tijd van Frans is voorbij.

Scherven A. Mok 19 april 2012 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6087801)
Of verengelsen. De tijd van Frans is voorbij.

Graag toch één van de drie landstalen hoor.

Koenraad Noël 19 april 2012 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 6087831)
Graag toch één van de drie landstalen hoor.

Ach, we verengelsen onze universiteiten nu al. :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be