Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Oplossing voor lelijke plaatsen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170170)

Bovenbuur 19 april 2012 10:25

Oplossing voor lelijke plaatsen

Welkom bij de Werkgroep Lelijke Plaatsen. Als je dit leest ben je een onderdeel van een nieuwe denktank die creatieve oplossingen aandraagt voor een belangrijk probleem: het bestaan van lelijke plaatsen. Het doel is niet om een zo duur en inefficient mogelijke manier te vinden om de stad te slopen (al is dit als gedachtenoefening zeker toegestaan), maar om een manier te vinden om de plaatsen te revitaliseren en de grote leegstand die meestal deels oorzaak en deels gevolg is van de lelijkheid terug te dringen.

Voor het beruchte oogzeer Luik heb ik feitelijk zelf al eens een oplossing gegeven. Je bouwt iets ten zuiden ervan een nieuwe grotere top op de Ardennen, en hoppa, het hele zuiden van de stad kan aan goedkope hostels en fietsenmakers verkocht worden.

Voor de lelijkheidshoofdstad van Nederland, Lelystad, had ik een andere oplossing in gedachten. Lelystad moet een partytown worden naar het model van Siófok. Dronken mensen maakt het toch niet meer uit of een stad lelijk is, en de locatie biedt wel een aantal andere voordelen. Zo kan er in het relatief schone water van het IJsselmeer gezwommen worden terwijl alle jongeren die een dagje willen zeilen het Markermeer op gestuurd worden. Door de aanwezigheid van een bootbestendige dijk tussen de twee meren worden ongelukken voorkomen. Verder bevindt de stad zich op dagreisafstand van de Ooostvaardersplassen (natuur), de Batavia (geschiedenis), Amsterdam (cultuur, drugs), en Walibi (adrenaline), samen met de eerder genoemde watersport de perfecte mix voor verveelde buitenlandse jongeren die al een week niks anders doen dan zuipen. In de zomer kan je ook prima festivals organiseren in de omringende weilanden. Bij een festivalterrein hoort natuurlijk een kampeerplaats, maar als je mensen genoeg waarschuwt voor het Nederlandse weer kunnen ook de hostels hieraan goed verdienen.

En, wat is uw oplossing voor kernen van lelijkheid? Rotterdam nogmaals bombarderen? Heel Wallonië tot hoofdstad van de wereld benoemen? U vraagt, wij fantaseren. Tegen lelijkheid, op de barricade!

vrijevlaming 19 april 2012 10:28

Koenraad Noël 19 april 2012 10:31

Façadebouw door neotraditionalistische architecten?

De meerderheid van nieuwbouw voor gewone mensen lijkt mij vrij traditioneel, ik snap niet waarom de regering dan per se anders wilt doen...

Karasi 19 april 2012 10:56

Gewoonweg alle lelijke mensen verhuizen naar West-Vlaanderen.
Probleem opgelost.

giserke 19 april 2012 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karasi (Bericht 6087258)
Probleem opgelost.

En de achterlijke debielen die denken grappig te zijn, verhuizen we naar Wallonie.

vrijevlaming 19 april 2012 11:32

Citaat:

Probleem opgelost.

you wanna step outside?

Karasi 19 april 2012 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6087319)
you wanna step outside?

you want beef?

vlijmscherp 19 april 2012 12:40

Citaat:

Probleem opgelost.

ah, ik dacht dat die daar al zaten?

Karasi 19 april 2012 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6087263)
En de achterlijke debielen die denken grappig te zijn, verhuizen we naar Wallonie.

Byebye Ben Crabbé!

Schelfie 19 april 2012 15:38

Allezinds de bouw van nieuwe "Spaanse Villa's" in belgië verbieden en de reeds bestaande stante pede afbreken.

morte-vivante 19 april 2012 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 6087711)
Allezinds de bouw van nieuwe "Spaanse Villa's" in belgië verbieden en de reeds bestaande stante pede afbreken.

en de fermettekes. En die pastoriestijl... En...

;-)

maddox 19 april 2012 16:07

Le Corbusier oproepen, en die terug zijn ding laten doen met moderne technieken.

Scherven A. Mok 19 april 2012 16:32

Overal klimop planten.

Txiki 19 april 2012 22:34

Citaat:

Probleem opgelost.

Ken je het verschil tussen de woorden "mensen" en "plaatsen" niet?

Karasi 19 april 2012 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6088767)
Ken je het verschil tussen de woorden "mensen" en "plaatsen" niet?

*zucht* kerel. Zet me aub op uw negeerlijst.

Txiki 20 april 2012 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karasi (Bericht 6088839)

'k Zou niet weten waarom.

Zeg, Karasi, het is hier k&k, he, een beetje ontspannen en een beetje lachen en zeveren, ken je dat?

giserke 20 april 2012 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karasi (Bericht 6088839)

Uw rilatine vergeten?

nihao 20 april 2012 09:35

Zijn de opnames van Oh Oh Lelystadt al begonnen ?

Bovenbuur 20 april 2012 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 6089149)
Zijn de opnames van Oh Oh Lelystadt al begonnen ?

Daar beginnen ze denk ik mee als ze klaar zijn met Fort metro van Charleroi Boyard. Tenzij iemand nog een beter plan voor die stad heeft?

Derk de Tweede 27 april 2012 19:19

Amsterdam. :evil:
http://www.youtube.com/watch?v=WwlNPhn64TA

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be