Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Welke cdv'er liegt er nu ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170236)

UFSIA 20 april 2012 01:50

Welke cdv'er liegt er nu ?

Beke verklaarde gisterenavond dat "de geruchten" omtrent P. Van den Driessche bij zijn partij bekend waren en hij daarom destijds geen plaats op de lijst aangeboden kreeg.

De Brugse burgemeester ( zelfde partij ) verklaarde in december nog dat P. Van den Driessche een aanbod van CDV had gekregen, maar ook bij andere partijen "geshopt" had en dan een beter aanbod van nva had aangenomen voor de komende verkiezingen.

Wie van hen sprak de waarheid ? ( of logen ze allebei ? :p )

hmm wat ik me ook afvraag ... indien Moons in december het nodig vond om met slijk te gooien richting P. Van den Driessche ... oh sorry ... "het shoppen binnen de politiek wilde aanklagen" ... waarom heeft hij toen de geruchten die volgens Beke toen al binnen cdv bekend waren niet in een colere opgerakeld ?

mvg. Sint Ignacius

subocaj 20 april 2012 07:28

Wie liegt er niet in de politiek, zou een betere vraag zijn.

subocaj 20 april 2012 07:30

Politiek = het leugen paleis.

Boduo 20 april 2012 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 6088930)
Beke verklaarde gisterenavond dat "de geruchten" omtrent P. Van den Driessche bij zijn partij bekend waren en hij daarom destijds geen plaats op de lijst aangeboden kreeg.

De Brugse burgemeester ( zelfde partij ) verklaarde in december nog dat P. Van den Driessche een aanbod van CDV had gekregen, maar ook bij andere partijen "geshopt" had en dan een beter aanbod van nva had aangenomen voor de komende verkiezingen.

hmm wat ik me ook afvraag ... indien Moons in december het nodig vond om met slijk te gooien richting P. Van den Driessche ... oh sorry ... "het shoppen binnen de politiek wilde aanklagen" ... waarom heeft hij toen de geruchten die volgens Beke toen al binnen cdv bekend waren niet in een colere opgerakeld ?

mvg. Sint Ignacius

Geen plaats op de lijst ?
Was PVDD geen lijstduwer voor cd&v in 2010 ?

:roll:

mkb 20 april 2012 07:45

Een leugenaar zijn is een corollarium van een CD&V'er zijn.

Txiki 20 april 2012 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6089029)
Geen plaats op de lijst ?
Was PVDD geen lijstduwer voor cd&v in 2010 ?

:roll:

Dat was hij zeker en vast:

KANDIDATEN:
1 - LETERME Yves
2 - MUYLLE Nathalie
3 - DE CLERCK Stefaan
4 - BOGAERT Hendrik
5 - GOUTRY Luc
6 - DEMARÉ Rita
7 - CLAEYS Krista
8 - BYTTEBIER Vincent
9 - DUJARDIN Davine
10 - LARIDON Lies
11 - DELVA Nathalie
12 - POLLENTIER Tom
13 - MATTON - SPINCEMAILLE Eliane
14 - BEYAERT Rita
15 - VERSTREKEN Johan
16 - VAN DEN DRIESSCHE Pol

OPLVOLGERS:
1 - DESEYN Roel
2 - SLEGERS Bercy
3 - MYLLE Gerda
4 - DEREEPER Ignace
5 - DE VOS Filiep
6 - DEWAELE Carine
7 - ENGELRELST Veronique
8 - DECORTE Guido
9 - CREVITS Hilde
------------------------------------------------------------

bron: http://www.elections.fgov.be/fileadm...vlaanderen.pdf

giserke 20 april 2012 08:50

Zo te zien komt het demarche van CD&V recht in hun eigen gezicht terecht.

demonen 20 april 2012 08:57

Ik heb de hele saga niet goed gevolgd.
Over wat gaat het eigenlijk? Over de buitenechtelijke relatie van Leterme?
Over de Gemeentelijke Holding?
Arco?
Dexia?
Help!

Txiki 20 april 2012 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6089103)

Zoals steeds.

Txiki 20 april 2012 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 6089109)
Ik heb de hele saga niet goed gevolgd.
Over wat gaat het eigenlijk? Over de buitenechtelijke relatie van Leterme?
Over de Gemeentelijke Holding?
Arco?
Dexia?
Help!

Het gaat over "Help!".

De schoofzak 20 april 2012 09:01

Bwa, een lijstduwer mag al wat meer rokkenjager zijn dan een lijsttrekker natuurlijk.

Zeker als hij de bisschop van Brugge goed kent.

De schoofzak 20 april 2012 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6089103)

Het ergerlijke is: het komt niet in hun eigen gezicht terecht. Het komt terecht in de handen van de pers, die het handig kunnen ontmijnen door er niet op in te gaan ....

Txiki 20 april 2012 09:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6089121)
Het ergerlijke is: het komt niet in hun eigen gezicht terecht. Het komt terecht in de handen van de pers, die het handig kunnen ontmijnen door er niet op in te gaan ....

Klopt.

Inno 20 april 2012 09:17

Welke cdv'er liegt er niet?

Steben 20 april 2012 09:24

welke cdv'er liegt er .....

In de jaren 80 hadden ze er al lang een commodore 64 spelleke van gemaakt : "Chayve"

ViveLaBelgique 20 april 2012 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA (Bericht 6088930)

mvg. Sint Ignacius

Wat wil je ? Dat CD&V Pol Vandendriessche zou zwart gemaakt hebben omdat hij naar een andere partij is geshopd ?

Het is niet omdat hij een aanbod van CD&V heeft gekregen dat alles in kannen en kruiken was. Dat blijkt ook uit de verklaringen van Wouter Beke. Ze konden Pol Vandendriessche moeilijk een slechte C4 meegeven want dat zou mogelijk een inbreuk zijn in zijn privacy. Mogelijk ook niet gezien de ernst van de feiten maar het is te begrijpen dat CD&V hier zich niet wou bezighouden. Zulke zaken als man's reputatie worden mondeling besproken. Bij de top via discrete telefoontjes of gesprekken en bij de werkmassa via het roddelcircuit.

jogo 20 april 2012 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6089124)
Klopt.

idd. een complot van de gehele pers en zelfs in eigen partij zijn er die tegen PVDD zijn, t'is erg.

subocaj 20 april 2012 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 6089132)

Die overgelopen zijn naar N-VA?;-)

De schoofzak 20 april 2012 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 6089132)

Ik heb er geen probleem mee om toe te geven dat bewezen is dat Leterme een korte periode in zijn premierschap niet gelogen heeft. Zelfs niet per twiet of per sms.

Namelijk toen hij onder algemene narcose gebracht was om geopereerd te worden aan zijn slikdarm.

Traianvsdecivs 20 april 2012 10:14

vermeende feiten van voor 2000
lijstrekker cd&v in 2010
enkele maanden voor verkiezingen komt alles uit in 2012 en bevestigd beke de reputatie

ik zie een aantal gelijkenissen met dsk:

-reputatie reeds lang bekend in gesloten kring
-komt uit omwille van politieke doeleinden in aanloop naar verkiezingen

In ernstigheid van de feiten is elke vergelijking in mijn ogen (voorlopig) onterecht.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be