Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Waarom zou Nederland natuur moeten compenseren voor het uitdiepen van de Westerscheld (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170343)

Turkse Nederlander 21 april 2012 13:47

Waarom zou Nederland natuur moeten compenseren voor het uitdiepen van de Westerscheld

Belgie heeft als enige profijt van het uitdiepen van de Westerschelde. Waarom zou Nederland dan natuur moeten compenseren? Als Belgie zo graag wil dat de Westerschelde uitgediept wordt, dan zou Belgie al de natuurschade moeten compenseren. Dat is naar mijn mening meer dan logisch. Onze leiders hebben dit werkelijk belabberd onderhandeld.

Klarekijk 21 april 2012 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 6091128)
Belgie heeft als enige profijt van het uitdiepen van de Westerschelde. Waarom zou Nederland dan natuur moeten compenseren? Als Belgie zo graag wil dat de Westerschelde uitgediept wordt, dan zou Belgie al de natuurschade moeten compenseren. Dat is naar mijn mening meer dan logisch. Onze leiders hebben dit werkelijk belabberd onderhandeld.

Beste Turkse vriend , als onze Belgische klootzakken het al niet weten met hun intelegent onderhandelings vermogen , is het heel terecht dat jij aan die onzin niet uit kan .

Ik heb hier al 100 keer gevraagt , of er iemand enig idee heeft hoeveel tol België moet betalen aan de Nederlanders om de westerschelde uberhoud te mogen gebruiken en uitdiepen ? of dacht je at de Nederlanders die schelde en de Antwerpse haven haar expantie en concurentie ten aanzien van Rotterdam zo maar kado geven ?

Koning Albert I wou het Kanaal Gent terneuzen niet Hé . die wou dat kanaal in de andere richting , Van zeebrugge tot Antwerpen , als verlengde van het Albert kanaal . en dat om niet altijd de hielen te moeten likken van Nederland .

Maar Ja de Antwerpenaren waren met hun dikke nek liever trouw aan de Nederlandse omkopers dan aan hun eigen Koning .

Derk de Tweede 21 april 2012 14:08

Citaat:

Die 16,8 miljard moet hoe dan ook terugverdiend worden.
Desnoods sluiten we de Westerschelde helemaal af.

Zeno! 21 april 2012 14:13

Ja, doe dat ja.

speurneus 21 april 2012 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 6091165)
Die 16,8 miljard moet hoe dan ook terugverdiend worden.
Desnoods sluiten we de Westerschelde helemaal af.

Je doet maar want met de boetes, die jullie wegens het niet nakomen van de ondertekende verplichtingen, zullen moeten betalen zal Vlaanderen mooi weer kunnen spelen.:-D

Hollander 21 april 2012 14:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 6091186)
Je doet maar want met de boetes, die jullie wegens het niet nakomen van de ondertekende verplichtingen, zullen moeten betalen zal Vlaanderen mooi weer kunnen spelen.:-D

Verplichtingen gelden voor jullie alleen als wij het zijn die ze moeten nakomen.

Dat steekt mij wel een beetje.

Henri1 21 april 2012 14:32

Citaat:

Omdat het contractueel overeenkomen is.
Dat is op zich reden genoeg.

Henri1 21 april 2012 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6091188)
Verplichtingen gelden voor jullie alleen als wij het zijn die ze moeten nakomen.

Er steekt u wel meer. 1830 bijvoorbeeld.

Hollander 21 april 2012 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6091193)
Er steekt u wel meer. 1830 bijvoorbeeld.

terecht.

Maar, op een dag komen we met de bajonetten vooruit terug voor de Bevrijding van Vlaanderen.

ViveLaBelgique 21 april 2012 14:37

Citaat:

Mij lijkt het meest logische dat België uitbreidt tot aan de moerdijk. Dan hebben ze zelf controle over de monding. Onze leiders hebben zich hier maar zwakjes getoond.

speurneus 21 april 2012 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6091188)

Welke verplichtingen heeft Vlaanderen dan misschien nagelaten te honoreren?

Henri1 21 april 2012 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 6091198)
terecht.

Maar, op een dag komen we met de bajonetten vooruit terug voor de Bevrijding van Vlaanderen.

We zijn er klaar voor.
FN Herstal ook.

Hollander 21 april 2012 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 6091207)
Welke verplichtingen heeft Vlaanderen dan misschien nagelaten te honoreren?

België heeft tot nog toe nagelaten geschikt hogesnelheidsspoor aan te leggen tussen Antwerpen en Brussel, net zoals bij ons van de grens tot Amsterdam dedicated HSL spoor ligt. Heeft tot nog toe nagelaten een treinstel extra daarvoor aan te schaffen. België heeft tot op heden nog niet de afgesproken geel-zwarte Benelux kentekenplaten ingevoerd. België lapt al schandalig lang het Stabiliteit en Groeipact aan de laars, feitelijk sinds de invoering al, terwijl dat met heel Europa is afgesproken. Laatste keer dat ik keek was dat nog steeds zo, want de staatsschuld is nog immer niet lager dan 60%.

En dan zouden wij ons koet-ke-koet aan alle afspraken moeten houden? Beetje dubbel, vind u niet?

Hollander 21 april 2012 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6091202)
Mij lijkt het meest logische dat België uitbreidt tot aan de moerdijk. Dan hebben ze zelf controle over de monding. Onze leiders hebben zich hier maar zwakjes getoond.

dat zou niet voor het eerst zijn dat uw leiders daar plannen voor maken.

Bolleke Wol 21 april 2012 20:14

Citaat:

De correcte vraag is: wordt er wel natuur gecompenseerd?
Het antwoord is: nee, integendeel, er wordt nog meer natuur om zeep geholpen.

Zwitser 21 april 2012 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 6091145)
Koning Albert I wou het Kanaal Gent terneuzen niet Hé . die wou dat kanaal in de andere richting , Van zeebrugge tot Antwerpen , als verlengde van het Albert kanaal . en dat om niet altijd de hielen te moeten likken van Nederland .

Het kanaal van Gent naar Terneuzen is aangelegd in 1827. Toen wist de grootvader van Albert nog niet eens dat hij ooit koning zou worden. Dat kanaal is er op initiatief van Willem I gekomen. Die kon het namelijk wel schelen dat Vlaanderen zich kon ontwikkelen. Dit in tegenstelling tot de latere Belgische regering.
Citaat:

Maar Ja de Antwerpenaren waren met hun dikke nek liever trouw aan de Nederlandse omkopers dan aan hun eigen Koning .
Voor Antwerpen en Vlaanderen was het beter geweest dat België nooit onafhankelijk geworden was. Waarom zou men in Antwerpen "trouw" moeten zijn aan het symbool van onderdrukking en minachting.

Spinoza 21 april 2012 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6091192)

Daarom is het beter in de toekomst geen contracten meer af te sluiten met de Belgen. Afspraken die er niet zijn kunnen ook niet gebroken worden.

Munglik 21 april 2012 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6091192)

2

Eberhard Leclerc 21 april 2012 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol (Bericht 6091781)
De correcte vraag is: wordt er wel natuur gecompenseerd?
Het antwoord is: nee, integendeel, er wordt nog meer natuur om zeep geholpen.

Daar had Wilders wel gelijk in inderdaad.

Maar goed, het zal dat één derde plannetje wel worden nu. Past naadloos in een laffe compromiscultuur.

Bolleke Wol 21 april 2012 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 6091202)

Als dat gebeurt ga ik persoonlijk de ganse Wetstraat opblazen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be