Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Only in Brussels: Man die buschauffeur De Lijn bedreigde, blijkt flik in burger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170355)

De schoofzak 21 april 2012 17:49

Only in Brussels: Man die buschauffeur De Lijn bedreigde, blijkt flik in burger

Ge moet echt eerst het verhaal lezen. (onderaan)

Want de titel zou je op een verkeerd been zetten.

De titel is dus:
Man die buschauffeur De Lijn bedreigde, blijkt politieagent in burger

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120421_068

Wie spreekt de waarheid: de flik of de buschauffeur ?

De flik bleek in ieder geval niet alleen te zijn, vb. alleen op weg naar zijn werk of zo ...

Heeft de buschauffeur aan zijn centrale gemeld: er is iemand die zich voordoet als flik, hij 'toont' zijn machien of hij 'bedreigt' me met zijn machien ... en hij doet niet meer dan de bus controleren en stapt af ...

Maar ja, staken is te plezant om eerst even over na te denken zeker ?

Grappig alleszins: hoe meer flikken de mivb en de lijn moeten komen helpen, hoe meer revolvers op de chauffeurs gericht kunnen worden.

Spreken die mensen niet tegen mekaar ?

tekst voor als links niet zou werken morgen:

Citaat:

SINT-JANS-MOLENBEEK - De man die donderdagnamiddag een buschauffeur van de Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn zou bedreigd hebben in Sint-Jans-Molenbeek, was eigenlijk een politie-inspecteur in burger. Dat meldt de lokale politie van Brussel West zaterdag. De agent was op zoek naar een verdachte en kon zich op geen enkele andere manier legitimeren, aldus de politie.

Het incident waarbij een reiziger een gratis rit eiste met een pistool, gaf vrijdag aanleiding tot een spontane staking bij De Lijn Vlaams-Brabant, maar het blijkt nu om een spijtig misverstand te gaan.
'De sectie drugs van de lokale recherche hield donderdagnamiddag een schaduwactie in het kader van de drugproblematiek rond het metrostation Ribeaucourt in Molenbeek', zegt commissaris Johan Berckmans, woordvoerder van de politie Brussel West (Jette/Ganshoren/Koekelberg/Sint-Agatha-Berchem/Sint-Jans-Molenbeek).

'Eén verdachte ging plots op de loop in de richting van Brussel, waarop verschillende politievoertuigen hem achtervolgden. Ze raakten het spoor bijster aan het metrostation IJzer en toen op dat moment een bus van De Lijn voorbijreed, had één van de rechercheurs het idee de bus te controleren.'

Die inspecteur stapte de bus op, maar had geen politiearmband of politiekaart bij. 'Die lagen nog in de auto. Onze man heeft aan de chauffeur gezegd dat hij een politieman was en op zoek was naar een verdachte. De chauffeur bleef echter aandringen dat hij zou betalen, waarop de inspecteur zijn dienstwapen heeft getoond om de discussie te beëindigen. Nadat hij de bus doorzocht had, is de inspecteur afgestapt.'

Volgens de politie is de buschauffeur nooit bedreigd geweest.

DucDEnghien 21 april 2012 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6091536)
Ge moet echt eerst het verhaal lezen. (onderaan)

Want de titel zou je op een verkeerd been zetten.

De titel is dus:
Man die buschauffeur De Lijn bedreigde, blijkt politieagent in burger

Wie spreekt de waarheid: de flik of de buschauffeur ?

De flik bleek in ieder geval niet alleen te zijn, vb. alleen op weg naar zijn werk of zo ...

Heeft de buschauffeur aan zijn centrale gemeld: er is iemand die zich voordoet als flik, hij 'toont' zijn machien of hij 'bedreigt' me met zijn machien ... en hij doet niet meer dan de bus controleren en stapt af ...

Maar ja, staken is te plezant om eerst even over na te denken zeker ?

Grappig alleszins: hoe meer flikken de mivb en de lijn moeten komen helpen, hoe meer revolvers op de chauffeurs gericht kunnen worden.

Spreken die mensen niet tegen mekaar ?

tekst voor als links niet zou werken morgen:

De chauffeur deed zijn werk, hij vroeg een klant te betalen. De agent was in fout en nonchalant, hij had zijn identificatiebewijs in de wagen laten slingeren.

Raf 21 april 2012 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 6091552)
De chauffeur deed zijn werk, hij vroeg een klant te betalen. De agent was in fout en nonchalant, hij had zijn identificatiebewijs in de wagen laten slingeren.

Inderdaad. Het is om van te kotsen dat de topicstarter de "schuld" bij de chauffeur probeert te leggen.

De schoofzak 21 april 2012 19:07

Citaat:

De chauffeur moet zijn werk doen, en een vervoerbewijs of centen vragen. Akkoord. Ik verwijt hem dit niet.

Maar nu kreeg de chauffeur een heel bijzondere situatie voor zijn neus: een flik zonder geld op stap (raar !), zonder paske (raar !), met vermoedelijk (hypothese) toch een verhaal (ik ben aan 't werk en ik moet uw buske controleren ... kijk eens hier, mijne schoonste revolver ...).
Die flik controleert de bus en stapt af.

Dat lijkt toch een heel ander verhaal dan een 'crimineel' die onbetaald wil opstappen en daarvoor een pistool richt op de buschauffeur ??

De buschauffeur blijkt daar zo op te reageren dat er een ganse dag gestaakt wordt in de regio Halle Vilvoorde.

Laat me duidelijk zijn: de flik is ook niet proper (zelfs niet als het verlopen is zoals de flikkenversie in de krant staat), voor hem geldt evenzeer:
"only in Brussels".

Maar even duidelijk: de stakingsbereidheid lag er wel vingerdik op.

Charlie don't Surf 21 april 2012 19:39

Is that you John Wayne , is this me?

Nietzsche 21 april 2012 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6091613)
Inderdaad. Het is om van te kotsen dat de topicstarter de "schuld" bij de chauffeur probeert te leggen.

Naja om van te kotsen, is wat overdreven hé.
We gaan niet over-emtioneel doen!

artisjok 21 april 2012 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6091656)
De chauffeur moet zijn werk doen, en een vervoerbewijs of centen vragen. Akkoord. Ik verwijt hem dit niet.

Maar nu kreeg de chauffeur een heel bijzondere situatie voor zijn neus: een flik zonder geld op stap (raar !), zonder paske (raar !), met vermoedelijk (hypothese) toch een verhaal (ik ben aan 't werk en ik moet uw buske controleren ... kijk eens hier, mijne schoonste revolver ...).
Die flik controleert de bus en stapt af.

Dat lijkt toch een heel ander verhaal dan een 'crimineel' die onbetaald wil opstappen en daarvoor een pistool richt op de buschauffeur ??

De buschauffeur blijkt daar zo op te reageren dat er een ganse dag gestaakt wordt in de regio Halle Vilvoorde.

Laat me duidelijk zijn: de flik is ook niet proper (zelfs niet als het verlopen is zoals de flikkenversie in de krant staat), voor hem geldt evenzeer:
"only in Brussels".

Maar even duidelijk: de stakingsbereidheid lag er wel vingerdik op.

Om het even welke vent met een wapen kan beweren dat hij flik is.

Hoe is het mogelijk, een politieagent (in burger), die zijn identificatiebewijs vergeet in de auto.

cookie monster 21 april 2012 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6091536)

Die inspecteur stapte de bus op, maar had geen politiearmband of politiekaart bij. 'Die lagen nog in de auto. Onze man heeft aan de chauffeur gezegd dat hij een politieman was en op zoek was naar een verdachte. De chauffeur bleef echter aandringen dat hij zou betalen, waarop de inspecteur zijn dienstwapen heeft getoond om de discussie te beëindigen. Nadat hij de bus doorzocht had, is de inspecteur afgestapt.'

Die inspecteur stapte de bus op, maar had geen politiearmband of politiekaart bij.
kan iedreeen !!
'Die lagen nog in de auto.
uitvlucht ??
waarop de inspecteur zijn dienstwapen heeft getoond om de discussie te beëindigen.
gezelllig !!

De schoofzak 21 april 2012 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6091754)

Hoe is het mogelijk, een politieagent (in burger), die zijn identificatiebewijs vergeet in de auto.

Dat dacht ik ook.

En als die flik een beetje getikt is, dan zie ik hem in staat om zotte dinges te doen en de buschauffeur te bedreigen ...

Maar in de omstandigheden zoals beschreven, ga ik er maar van uit dat die flik niet "bedreigde", en toch minstens iets van een andere uitleg gaf ??

Maar ik ga geen conclusies meer trekken.
Eens afwachten of er nog details van naar boven komen.
'k Zou hier misschien toch nog in mijn bloot gat moeten staan.

De basisconclusie blijft wel bestaan: only in Brussels.

Tempest 21 april 2012 20:29

De agent vroeg NIET om een gratis rit (hij stapte af).

Kortom de Lijn heeft wel degelijk schuld. Dat de agent zijn badge heeft vergeten geeft de chauffeur geen recht om te liegen en te bedriegen (en als direct gevolg van zijn leugen een staking veroorzaken)

artisjok 21 april 2012 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6091795)
Dat dacht ik ook.

En als die flik een beetje getikt is, dan zie ik hem in staat om zotte dinges te doen en de buschauffeur te bedreigen ...

Maar in de omstandigheden zoals beschreven, ga ik er maar van uit dat die flik niet "bedreigde", en toch minstens iets van een andere uitleg gaf ??

Maar ik ga geen conclusies meer trekken.
Eens afwachten of er nog details van naar boven komen.
'k Zou hier misschien toch nog in mijn bloot gat moeten staan.

De basisconclusie blijft wel bestaan: only in Brussels.

Ja, ik wil best geloven, dat die flik de chauffeur niet bedreigd heeft.
Maar als je flik bent en je kan je niet legitimeren, dan haal je je wapen toch niet uit!

Stel je in de plaats van de chauffeur.
Een man stapt op. Beweert dat hij politieagent is, maar kan zich niet legitimeren.
Na wet heen en weer gebabbel, haalt hij zijn wapen boven, om zich te legitimeren!
Dan mag die chauffeur zich niet bedreigd voelen. Je zou voor minder.

born2bewild 21 april 2012 20:55

Tijd om die hoge muur te beginnen oprichten

Aligator 21 april 2012 21:19

Citaat:

Een chauffeur moet rijden, d�*t is zijn werk.
Controleren of iemand betaalt of niet, is werk van controleurs.
Misschien zouden er minder gewelddadige voorvallen zijn op bussen als de chauffeurs zich met hun eigen zaken bemoeiden.

artisjok 21 april 2012 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6091847)
Misschien zouden er minder gewelddadige voorvallen zijn op bussen als de chauffeurs zich met hun eigen zaken bemoeiden.

Meen je dit nu? Neem je nooit de bus? Of bedoel je dat er op iedere bus een controleur moet komen?

Aligator 21 april 2012 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6091613)

Jij kotst nogal vlug blijkbaar ? Is dit nu allemaal ZO erg ? Een vervelend chauffeurtje , en een onnozel flikske dat graag zijn mooi revolverke laat bewonderen...

De schoofzak 21 april 2012 21:28

In de frut ( http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...itieagent.aspx ) staat dit:

Citaat:

Die inspecteur stapte de bus op, maar had geen politiearmband of politiekaart bij. "Die lagen nog in de auto. Onze man heeft aan de chauffeur gezegd dat hij een politieman was en op zoek was naar een verdachte. De chauffeur bleef echter aandringen dat hij zou betalen, waarop de inspecteur zijn dienstwapen heeft getoond om de discussie te beëindigen. Nadat hij de bus doorzocht had, is de inspecteur afgestapt."

Volgens de politie is de buschauffeur nooit bedreigd geweest en gaat het om een spijtig misverstand.
Nu moet ge toch in uwe jonge tijd gene soldaat geweest zijn, om te weten hoe je bedreigend overkomt met een vuurwapen, of hoe je 'toont' dat je iets hebt dat wel eens van een flik kan zijn.

Mijn probleem blijft draaien om de stakingsbereidheid. Of stakingsgretigheid.
Let op, ik vind het enigszins positief, want de gewone mens in Brussel kan de politiek niet overtuigen dat het al te lang en teveel de spuigaten uitloopt;
de enige die hun stem kunnen laten horen zijn zij, en dan nog maar via zo'n acties.

(ze zouden hun stem ook kunnen laten horen in 't kieskotteke, maar ja .... hun stakingshonger drijft hen naar de andere kant ...)

Aligator 21 april 2012 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 6091754)

Wat is daar zo ongelofelijk aan ? Vergeet jij nooit niks ? Het enige dat een flik nooit mag vergeten, dat zijn nu juist zijn wapens, en zijn handboeien. D�*t is belangrijk, niet een stuk papier met wat lettertjes op, dat iedereen thuis zelf kan drukken, indien hij een behoorlijke printer heeft staan...
Om het even welke vent kan een identificatiebewijs drukken...
http://www.polfed-fedpol.be/org/org_equipement_nl.php

De schoofzak 21 april 2012 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6091847)

Kent gij het verschil tussen een bus en een trein ?
Want de machinist moeit zich niet met het kaartje,
maar een buschauffeur ...
(en er is dan nog een verschil met een vliegtuig: de hair-hostessen daar controleren alleen uw zitplaatseken)

Aligator 21 april 2012 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 6091789)
Die inspecteur stapte de bus op, maar had geen politiearmband of politiekaart bij.
kan iedreeen !!
'Die lagen nog in de auto.
uitvlucht ??
waarop de inspecteur zijn dienstwapen heeft getoond om de discussie te beëindigen.
gezelllig !!

Die chauffeur heeft eigenlijk nog geluk dat hij geen proces aan zijn been heeft voor het " bemoeilijken van een politieactie door een agent in functie " !

De schoofzak 21 april 2012 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aligator (Bericht 6091864)
Wat is daar zo ongelofelijk aan ? Vergeet jij nooit niks ? Het enige dat een flik nooit mag vergeten, dat zijn nu juist zijn wapens, en zijn handboeien. D�*t is belangrijk, niet een stuk papier met wat lettertjes op, dat iedereen thuis zelf kan drukken, indien hij een behoorlijke printer heeft staan...
Om het even welke vent kan een identificatiebewijs drukken...
http://www.polfed-fedpol.be/org/org_equipement_nl.php

Ik vind dat nog meer overtuiging in het volgende:
iets of wat een rode vakbondsman weet het direct: "Il sent le flic".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be