Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Canvas wordt omgevormd (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170366)

Cynara Cardunculus 22 april 2012 09:24

Canvas wordt omgevormd

Citaat:

Wat er met Canvas gaat gebeuren, bleef tot nog toe geheim. Op dit tweede net komt er alvast meer ruimte voor duiding, sport en evenementen. Er zouden ook specifieke programma's komen voor doelgroepen, zoals bijvoorbeeld de anderstaligen in ons land.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120422_025

Canvas was de zender die ik voornamelijk bekeek.
Niet voor de sport
niet voor de evenementen (wat dat dan ook moge zijn)
en zeker niet voor de specifieke programma's voor anderstaligen (wat dat dan ook moge zijn).

Krijg ik nu mijn bijdrage voor de Vlaamse belastingszenders terug aub? Kan ik wat video's huren en een schotelantenne van kopen.

Raf 22 april 2012 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6092294)
Krijg ik nu mijn bijdrage voor de Vlaamse belastingszenders terug aub?

Nee.

Karel Martel B 22 april 2012 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 6092301)
Nee.

Inderdaad, moesten enkel de mensen die de VRT appreciëren betalen, er zouden nogal wat ambtenaren op straat komen te staan.

Koenraad Noël 22 april 2012 09:45

Anderstaligen...? :|

Pericles 22 april 2012 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6092327)
Inderdaad, moesten enkel de mensen die de VRT appreciëren betalen, er zouden nogal wat ambtenaren op straat komen te staan.

Stel je voor , dan moeten ze echt werk gaan zoeken.
Tomaten kweken op het werk is er dan niet meer bij.
Echt waar mensen , ik heb zo een ambtenaar gekend , die had een hele plantage tomaten op zijn bureau. Het hele jaar door kon hij oogsten. :-D

Pericles 22 april 2012 10:07

Met de VRT is het zo een beetje als met de vroegere SABENA.
Van de helft van het personeel is niet geweten wat ze daar eigenlijk precies doet. Ze weten het eigenlijk zelf ook niet , daarom beginnen ze maar tomaten te kweken of iets gelijkaardigs . Kwestie van iets om handen te hebben.
Hetzelfde is eigenlijk aan de hand bij het personeel van locale besturen . Een niet onbelangrijk deel heeft daar in feite geen werk en verveelt zich daar stierlijk.

SDG 22 april 2012 10:15

Dat van die specifieke programma's voor anderstaligen staat niet (meer) in het artikel?

Vlaanderen Boven 22 april 2012 14:37

Ketnet is weg, dus er komt nu meer ruimte voor andere dingen. Ik snap het probleem niet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6092386)
Dat van die specifieke programma's voor anderstaligen staat niet (meer) in het artikel?

Jammer, dat vond ik net een heel goed initiatief indien correct aangepakt.

fonne 22 april 2012 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6092342)

De heruitzending van "hier spreekt men Nederlands";-)

Cynara Cardunculus 22 april 2012 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6092806)
De heruitzending van "hier spreekt men Nederlands";-)

In d�*t geval ben ik voorstander.
Als het echter ondertitelde programma's in arabisch en turks is, vind ik dat ze zoiets niet op een openbare zender moeten programmeren, maar in de eigen islamitische zendtijd.

Mosasaurus 22 april 2012 18:34

Citaat:

Niet voor de sport
en zeker niet voor de specifieke programma's voor anderstaligen (wat dat dan ook moge zijn).

Daar stonden we allemaal op te wachten

Krijg ik nu mijn bijdrage voor de Vlaamse belastingszenders terug aub? Kan ik wat video's huren en een schotelantenne van kopen.

Max van Dietschland 22 april 2012 19:41

De uitbreiding van het Canvas aanbod vind ik een goede zaak. Op de andere Vlaamse zenders is er meestal nog veel minder te zien.

Xenophon 22 april 2012 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6093240)
De uitbreiding van het Canvas aanbod vind ik een goede zaak. Op de andere Vlaamse zenders is er meestal nog veel minder te zien.

Typisch Vlaams, we zijn blij met de minst slechte, want de anderen zijn nog slechter...

Cynara Cardunculus 22 april 2012 19:58

--

Cynara Cardunculus 22 april 2012 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus (Bericht 6093118)
---

uw bijdrage toont de hoogte van uw IQ denk ik

patrickve 22 april 2012 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 6092380)
Met de VRT is het zo een beetje als met de vroegere SABENA.
Van de helft van het personeel is niet geweten wat ze daar eigenlijk precies doet. Ze weten het eigenlijk zelf ook niet , daarom beginnen ze maar tomaten te kweken of iets gelijkaardigs . Kwestie van iets om handen te hebben.
Hetzelfde is eigenlijk aan de hand bij het personeel van locale besturen . Een niet onbelangrijk deel heeft daar in feite geen werk en verveelt zich daar stierlijk.

Heb ik een beetje overal gezien waar men op staatsfondsen werkt. Niet eens de schuld van die werknemers. Het systeem is gewoon zo.

Vito 23 april 2012 08:15

Citaat:

Niet voor de sport

Goed nieuws. Kijk- en luistergeld is afgeschaft.

metten 23 april 2012 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël (Bericht 6092342)

Jawel hoor! http://www.demorgen.be/dm/nl/2909/tv...uwe-naam.dhtml regels 11, 12, 13.

Vlaanderen Boven 23 april 2012 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 6092807)
Als het echter ondertitelde programma's in arabisch en turks is, vind ik dat ze zoiets niet op een openbare zender moeten programmeren, maar in de eigen islamitische zendtijd.

Ik had dat verstaan als 'programma's die anderstaligen helpen met hun Nederlands'. Als het inderdaad zoiets wordt als op de Nederlandse openbare omroep, vind ik ook dat ze het meteen terug mogen afvoeren.

Karel Martel B 23 april 2012 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 6093360)
Heb ik een beetje overal gezien waar men op staatsfondsen werkt. Niet eens de schuld van die werknemers. Het systeem is gewoon zo.

Legaal hebben ze geen schuld, dat is correct. Ethisch is een heel andere zaak.

Vind je het kunnen dat iemand een hele hoop belastinggeld krijgt om louter te vegeteren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be