Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Minister Vande Lanotte boos om ‘stemmingmakerij' netbeheerders (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170651)

alfa16vjtd 28 april 2012 10:14

Minister Vande Lanotte boos om ‘stemmingmakerij' netbeheerders

http://standaard.be/artikel/detail.a...kelid=7G3PDBNB

Pot ketel?

De minister verwijt de stroommaatschappijen waaraan hij zichzelf schuldig maakt.

Citaat:

De netbeheerders Eandis en Infrax waarschuwen voor een bruuske stijging van uw energiefactuur vanaf 2015. ‘Een gevolg van de bevriezing van de energieprijzen', zegt Eandisvoorzitter Geert Versnick (Open VLD). ‘Dit is de mensen nodeloos schrik aanjagen', reageert Economieminister Johan Vande Lanotte (SP.A).

Henri1 28 april 2012 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6101227)

Pot ketel?

De minister verwijt de stroommaatschappijen waaraan hij zichzelf schuldig maakt.

Tis nooit goed.
Met de N-VA was dat allemaal anders ?

alfa16vjtd 28 april 2012 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6101232)
Tis nooit goed.
Met de N-VA was dat allemaal anders ?

Dat is het punt niet. Het punt is dat VDL het enkel doet voor de komende verkiezingen en dan durft hij nog zijn eigen bedoelingen te projecteren naar een ander. Net na de verkiezingen is er immers weer vrij spel. En dan verwijt men NVA populistisch te zijn,.... zie vorige verkiezingen. Pensioen gaat omhoog gaan,.....

Raven 28 april 2012 13:27

Johan VDL moet de OPEC verbieden hun prijzen te laten stijgen, en zou beter ook wat olie bijschijten om zo het aanbod te verhogen (wat de prijs zelfs kan laten zakken).

giserke 28 april 2012 13:29

Liberale schurk Geert Versnick zal er alles aan doen om zijn zakken te vullen.

Boduo 28 april 2012 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6101227)

Pot ketel?

Indien VDL het boek van Geert Noels had gelezen dan wist hij vóór die paljassen dat de energieprijzen vanaf 2015 véél zullen stijgen, wat er ook gebeurt.

:evil:

4x10E6 28 april 2012 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 6101464)
Indien VDL het boek van Geert Noels had gelezen dan wist hij vóór die paljassen dat de energieprijzen vanaf 2015 véél zullen stijgen, wat er ook gebeurt.

Hoe jij kan weten of iemand, in dit geval Joahn Vandelanotte, al dan niet 'het' boek van Geert Noels gelezen heeft, ontgaat me.

Boduo 28 april 2012 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6101484)
Hoe jij kan weten of iemand, in dit geval Joahn Vandelanotte, al dan niet 'het' boek van Geert Noels gelezen heeft, ontgaat me.

Hoe kan het zijn dat jij niet goed kan lezen ?
Er staat wel: "Indien..."
Ik zeg NIET dat ik weet dat...
Heb jij dat boek gelezen ?

:-P

matthias999 28 april 2012 14:58

Binnekort is aan al je levensbehoeften voldoen een grote luxe.

brother paul 28 april 2012 17:53

dat ventje zou beter eens zijn marketing machine gebruiken om iets te vertellen over inhoudelijke dingen en realisaties ipv ik ben boos hier, en hij vecht tegen de energiereuzen etc

ik heb zo de indruk dat hij gewoon zichzelf continu in de spotlight wil zetten

alfa16vjtd 29 april 2012 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 6101854)
dat ventje zou beter eens zijn marketing machine gebruiken om iets te vertellen over inhoudelijke dingen en realisaties ipv ik ben boos hier, en hij vecht tegen de energiereuzen etc

ik heb zo de indruk dat hij gewoon zichzelf continu in de spotlight wil zetten

Het is perfect gekozen door hem om de prijzen te blokkeren tijdens de verkiezingsjaren.

brother paul 29 april 2012 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd (Bericht 6102758)
Het is perfect gekozen door hem om de prijzen te blokkeren tijdens de verkiezingsjaren.

Alle dwaze sossen lopen natuurlijk in de marketing met hun ogen open

jean luc 29 april 2012 21:33

Eerst de consument informeren over de kost in hun factuur ter wille van zijn electrawinds en hun uitleg geven over het rendement hiervan ten koste van...
Het zou hem iets geloofwaardiger maken.

born2bewild 29 april 2012 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6101484)

(A=>B) <=>(!B => !A)

born2bewild 29 april 2012 22:50

Gelukkig hebben we het zilverfonds aan dat ventje te danken

Den Bal 1 mei 2012 21:17

VDL is hypocriet.

De distrbutienetbedrijven werken tegen kostprijs voor de netbeheerders. De Netbeheerders zijn de gemeenten. In het verleden zijn een aantal beslissingen genomen in de Vlaamse regering door ministers van SP.A.
Groenestroomcertificaten (20 jaar gegarandeerd) , isolatiesubsidie, e.d.m.
Deze subsidies en de kosten voor onderhoud van de netten maar ook voor de openbare dienstverlening, sociale leverancier en de installatie van (door Europa verplichte) slimme meters en slimme netten komen in deze netprijzen. Als je dan de prijzen bevriest is het logisch dat in 2015 de prijzen sterk zullen stijgen.

Boduo 2 mei 2012 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal (Bericht 6107139)
De distrbutienetbedrijven werken tegen kostprijs voor de netbeheerders. De Netbeheerders zijn de gemeenten. In het verleden zijn een aantal beslissingen genomen in de Vlaamse regering door ministers van SP.A.
Groenestroomcertificaten (20 jaar gegarandeerd) , isolatiesubsidie, e.d.m.
Deze subsidies en de kosten voor onderhoud van de netten maar ook voor de openbare dienstverlening, sociale leverancier en de installatie van (door Europa verplichte) slimme meters en slimme netten komen in deze netprijzen. Als je dan de prijzen bevriest is het logisch dat in 2015 de prijzen sterk zullen stijgen.

Sowieso stijgen de prijzen in 2015.
Tip: lees het boek van Geert Noels.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be