Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   1 mei (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170655)

4x10E6 28 april 2012 13:34

1 mei

Ik wens alle leden van dit forum een prachtig 1 mei weekend toe. geniet van het weer, geniet ervan samen met jouw naasten en gedenk hen die ervoor zorgden dat wij 1 mei vieren kunnen. Kom de straat op dinsdag, laat je smoel zien en neem deel aan één van de vele 1 mei activiteiten.

Boduo 28 april 2012 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6101458)
Ik wens alle leden van dit forum een prachtig 1 mei weekend toe. geniet van het weer, geniet ervan samen met jouw naasten en gedenk hen die ervoor zorgden dat wij 1 mei vieren kunnen. Kom de straat op dinsdag, laat je smoel zien en neem deel aan één van de vele 1 mei activiteiten.

In Blankenberge hebben ze een speciale visie: "Dit jaar valt het eerste weekend van mei in april"

:roll: 8O :roll:

Carnivore 28 april 2012 13:55

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=24

De schoofzak 28 april 2012 16:21

Citaat:

Wil jij nu echt dat ik op die 1 mei vieringen een paar mensen ga overtuigen om op 14 oktober op de N-VA te stemmen ?

Zo neen, wat moet ik daar dan gaan doen ? Een liedje mee neuriën ?

Robinus V 28 april 2012 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6101740)
Wil jij nu echt dat ik op die 1 mei vieringen een paar mensen ga overtuigen om op 14 oktober op de N-VA te stemmen ?

Zo neen, wat moet ik daar dan gaan doen ? Een liedje mee neuriën ?

"Ah, jij bent voorstander van de sociale verworvenheden van werknemers? Dan heb ik een goed stemadvies voor u: de partij die deze verworvenheden het meest radicaal wilt terugdringen." :lol:

Karel Martel B 28 april 2012 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6101743)
de partij die deze verworvenheden het meest radicaal wilt terugdringen

Of wat in normale huishoudens "de tering naar de nering zetten" heet.

De schoofzak 28 april 2012 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6101743)
"Ah, jij bent voorstander van de sociale verworvenheden van werknemers? Dan heb ik een goed stemadvies voor u: de partij die deze verworvenheden het meest radicaal wilt terugdringen." :lol:

Ah ik ben voorstander om de sociale verworvenheden betaalbaar te houden voor mijn kinderen en kleinkinderen.

Ah ik zou het voorbeeld van Griekenland of Spanje kunnen nemen.

Ah ik waardeer erg iedereen die werkt, spaart, onderneemt en bijdraagt. Want het zijn zij die heel de sociale zekerheid schragen.

Ah dat had gij niet gedacht hé.

Robinus V 28 april 2012 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6101766)
Ah ik ben voorstander om de sociale verworvenheden betaalbaar te houden voor mijn kinderen en kleinkinderen.

Ah ik zou het voorbeeld van Griekenland of Spanje kunnen nemen.

Ah ik waardeer erg iedereen die werkt, spaart, onderneemt en bijdraagt. Want het zijn zij die heel de sociale zekerheid schragen.

Ah dat had gij niet gedacht hé.

Als je de sociale zekerheid betaalbaar zou houden op een andere manier dan door ze af te breken, dan zou je nog geloofwaardig overkomen.

stuyckp 28 april 2012 20:10

shit ik ben van wacht op 1 mei.
Buiten komen is er niet bij.

fonne 28 april 2012 20:15

Citaat:

Ga jij hier echt naar toe?
1 Mei viering Antwerpen

fonne 28 april 2012 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 6101771)
Als je de sociale zekerheid betaalbaar zou houden op een andere manier dan door ze af te breken, dan zou je nog geloofwaardig overkomen.

Het zou natuurlijk helpen als elke bevolkingsgroep het even zuinig aan zou doen.

Waal kost 110 euro meer dan Vlaming.

De schoofzak 29 april 2012 06:49

Citaat:

Als jij eens mocht beseffen dat voor elke eurocent die uitgegeven wordt in de sociale zekerheid, er iemand is die voor die eurocent heeft moeten werken.

4x10E6 29 april 2012 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp (Bericht 6102107)
shit ik ben van wacht op 1 mei.
Buiten komen is er niet bij.

Fantastisch toch dat jij van wacht mag en kan zijn op 1 mei. Reden te over voor jou dus om aan hen te denken die ervoor zorgden dat er zoiets is als 'van wacht zijn' en dat men 'van wacht' kan zijn. Anders waren we immers allen aan het trawakken, dag en nacht. Dank ook dat jij waakt over ons als we aan het slampieteren gaan, reuze solidair van jou. Ik had het niet in jou vermoed, Pé Stuyck. Waar waak jij overigens over? Andermans duiten vermoed ik.

Henri1 29 april 2012 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B (Bericht 6101765)
Of wat in normale huishoudens "de tering naar de nering zetten" heet.

De burger leeft niet boven zijn stand.

Henri1 29 april 2012 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 6102120)
Ga jij hier echt naar toe?
1 Mei viering Antwerpen

Hier is meer ambiance.

http://www.fgtb-liege.be/actu.php?contenu=agenda&id=342

Henri1 29 april 2012 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6102797)
Als jij eens mocht beseffen dat voor elke eurocent die uitgegeven wordt in de sociale zekerheid, er iemand is die voor die eurocent heeft moeten werken.

Ikke ikke ikke en de rest kan stikken ?

lombas 29 april 2012 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6102882)
Ikke ikke ikke en de rest kan stikken ?

Handen omhoog en geef al je geld af?

WetIsWet 29 april 2012 09:34

Citaat:

Probeer mij eens uit te leggen hoe je de sociale zekerheid in zijn huidige vorm kan behouden wanneer iedereen het er over eens is dat de basis die ze moet dragen alsmaar smaller wordt en kom aub niet af met van die fictieve maatregels zoals een vermogenstaks of een bankentaks, want het eerste is virtueel en leidt simpelweg tot vermogensvlucht en het tweede is een bijkomende belasting die via de banken bij de burgers geind wordt.

WetIsWet 29 april 2012 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 6102880)

En, daar mag je met de Belgische heremensen verbroederen!

stuyckp 29 april 2012 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 6102870)
Fantastisch toch dat jij van wacht mag en kan zijn op 1 mei. Reden te over voor jou dus om aan hen te denken die ervoor zorgden dat er zoiets is als 'van wacht zijn' en dat men 'van wacht' kan zijn. Anders waren we immers allen aan het trawakken, dag en nacht. Dank ook dat jij waakt over ons als we aan het slampieteren gaan, reuze solidair van jou. Ik had het niet in jou vermoed, Pé Stuyck. Waar waak jij overigens over? Andermans duiten vermoed ik.

Dank u voor uw zoveelste neerbuigende bijdrage.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be