Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   facebook (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170792)

duveltje382 2 mei 2012 12:29

facebook

Ik vind dat de uitvinding van deze eeuw

Wat mooi zeg

Wat vinden jullie hier van

Pietje 2 mei 2012 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 6108005)

Wat mooi zeg

deze eeuw is dan ook nog maar twaalf jaar oud.

Karasi 2 mei 2012 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6108009)

:lol:touché-coulé

duveltje382 2 mei 2012 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 6108009)

12 jaar is niet niets hé Pietje

en 1.000.000.000 gebruikers ;-)

De schoofzak 2 mei 2012 16:18

Citaat:

Wat mooi zeg

Ik heb het meer voor de gps (zelfs al dateert die ook eigenlijk van vorige eeuw).

cookie monster 2 mei 2012 17:30

Citaat:

Wat mooi zeg

neee dank u !!!!

NieuwNoors 2 mei 2012 18:59

Citaat:

Wat mooi zeg

Wat ik van zo'n smoelboekje vind?
Niks eigenlijk want heb/wil dat niet. Net zoals ik geen I-phone, geen Tablet dinges en ook geen P.C. heb. Enkel een oude, 6-de handse laptop.:-)
Smoelboekje interesseert mij niks; ik zie in mijn omgeving genoeg. Koppels die naast elkaar leven, die niet meer communiceren met elkaar maar urenlang op facebook vertoeven, elke dag weer opnieuw terwijl "de kids" zichzelf maar bezig moeten houden. Neen; dank u.
Neemt niet weg dat ik dat een ander niet gun. Ze doen maar, doch ikzelf heb daar geen nood aan.

Rudy 2 mei 2012 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6108789)
Wat ik van zo'n smoelboekje vind?
Niks eigenlijk want heb/wil dat niet. Net zoals ik geen I-phone, geen Tablet dinges en ook geen P.C. heb. Enkel een oude, 6-de handse laptop.:-)
Smoelboekje interesseert mij niks; ik zie in mijn omgeving genoeg. Koppels die naast elkaar leven, die niet meer communiceren met elkaar maar urenlang op facebook vertoeven, elke dag weer opnieuw terwijl "de kids" zichzelf maar bezig moeten houden. Neen; dank u.
Neemt niet weg dat ik dat een ander niet gun. Ze doen maar, doch ikzelf heb daar geen nood aan.

Zolang het geen passie of verslaving wordt zie ik geen probleem. Via fb kan je al eens een uit het oog verloren kennis terugvinden. En een tablet pc vind ik best handig.

Munglik 2 mei 2012 19:09

Ik heb eens een account aangemaakt maar kon de moeite niet opbrengen om actief te blijven.

NieuwNoors 2 mei 2012 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6108801)
Zolang het geen passie of verslaving wordt zie ik geen probleem. Via fb kan je al eens een uit het oog verloren kennis terugvinden. En een tablet pc vind ik best handig.

Ik ben het wel met je eens se.:-)
Maar.....MAAR (in hoofdletters): dikwijls wordt het een verslaving. Vooral bij jonge koppels. Spijtig bij mijn eigen dochter.:-(
Kom je daar binnen, zit ze daar te 'face-booken' aan haar bureautje en 1,5m daarnaast zit de echtgenoot net hetzelfde te doen. Allebei op hun eigen eilandje. Avond na avond. Die 2 jonge mensen zeggen geen woord tegen elkaar, vind jij dat ok?
Iedereen doet wat hij/zij wil maar ik vind het maar een triestige bedoening. Zogezegd 100 vrienden op facebook maar een eenzaam leventje als je't mij vraagt. Allee, toch voor de verslaafden wel.

Nietzsche 2 mei 2012 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 6108966)
Maar.....MAAR (in hoofdletters): dikwijls wordt het een verslaving. Vooral bij jonge koppels. Spijtig bij mijn eigen dochter.:-(
Kom je daar binnen, zit ze daar te 'face-booken' aan haar bureautje en 1,5m daarnaast zit de echtgenoot net hetzelfde te doen. Allebei op hun eigen eilandje. Avond na avond. Die 2 jonge mensen zeggen geen woord tegen elkaar, vind jij dat ok?
Iedereen doet wat hij/zij wil maar ik vind het maar een triestige bedoening. Zogezegd 100 vrienden op facebook maar een eenzaam leventje als je't mij vraagt. Allee, toch voor de verslaafden wel.

Dat is wel erg triest inderdaad.

kameleon 2 mei 2012 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Munglik (Bericht 6108803)
Ik heb eens een account aangemaakt maar kon de moeite niet opbrengen om actief te blijven.

Amaai, dan zijt gij Lady Gaga nog niet, die krijgt miljoenen berichtjes per dag en die kan da wel, ma Lady Gaga is dan ook een superwijf he :rofl::P:P:rofl:

Munglik 2 mei 2012 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 6109094)
Amaai, dan zijt gij Lady Gaga nog niet, die krijgt miljoenen berichtjes per dag en die kan da wel, ma Lady Gaga is dan ook een superwijf he :rofl::P:P:rofl:

Lijkt me een heel leuk leven. :roll:

Rudy 2 mei 2012 21:21

Citaat:

Toegegeven, van dergelijke situaties ken ik geen voorbeelden. Beetje zielig eigenlijk. Hoewel, je kan je afvragen of uren samen naar de tv staren gezelliger is, en daar wordt minder moeilijk over gedaan. Er zijn nog andere gelijkaardige voorbeelden.

kameleon 3 mei 2012 06:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6109164)
Toegegeven, van dergelijke situaties ken ik geen voorbeelden. Beetje zielig eigenlijk. Hoewel, je kan je afvragen of uren samen naar de tv staren gezelliger is, en daar wordt minder moeilijk over gedaan. Er zijn nog andere gelijkaardige voorbeelden.

Voor de TV ligt men meestal nog in elkaars armen.....hoop ik.

1207 3 mei 2012 13:12

Citaat:

Kom je daar binnen, zit ze daar te 'face-booken' aan haar bureautje en 1,5m daarnaast zit de echtgenoot net hetzelfde te doen. Allebei op hun eigen eilandje. Avond na avond. Die 2 jonge mensen zeggen geen woord tegen elkaar, vind jij dat ok? .

En wat is het verschil met het oudere koppel dat 's avonds de klara opzet en elk hun boek lezen?

HRobin 3 mei 2012 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 6108801)

Even het Pukkelpop-drama oprakelen: toen hebben facebook & twitter toch een sociaal nut getoond.
Hoe snel het verhaal rondging dat iemand ok was en vragen of iemand al iets gehoord had van die of die.
Kan misschien onnozel klinken.
Die avond ben ik mijn zoon en zijn vriendin gaan oppikken en op de terugweg waren ze bezig met fb & twitter om te laten weten dat zij al in orde waren. En de berichten lezen dat die of die ook liet weten dat het met hen ok was.
Het is voor hen vooral een extra manier om te communiceren.

andy.v 3 mei 2012 15:13

Citaat:

Wat mooi zeg

Facebook is de applicatie die op termijn de wereld aan de kloten zal helpen (excuseert u mij voor het taalgebruik). Blijkbaar is FB al verantwoordelijk voor 1/3 van de echtscheidingen en dat is nog maar het begin.

Tel er nog eens de zelfmoorden bij van tieners die via Facebook verstoten worden, nog zo'n briljant resultaat van die uitvinding...

andy.v 3 mei 2012 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 6109995)
Even het Pukkelpop-drama oprakelen: toen hebben facebook & twitter toch een sociaal nut getoond.
Hoe snel het verhaal rondging dat iemand ok was en vragen of iemand al iets gehoord had van die of die.
Kan misschien onnozel klinken.
Die avond ben ik mijn zoon en zijn vriendin gaan oppikken en op de terugweg waren ze bezig met fb & twitter om te laten weten dat zij al in orde waren. En de berichten lezen dat die of die ook liet weten dat het met hen ok was.
Het is voor hen vooral een extra manier om te communiceren.

Facebook k�*n nuttig zijn als je het als communicatiemiddel gebruikt. Maar dat wordt slechts in heeeeeel uitzonderlijke gevallen gedaan.

andy.v 3 mei 2012 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 6109941)
En wat is het verschil met het oudere koppel dat 's avonds de klara opzet en elk hun boek lezen?

Een boek lezen doe je alleen, daar heb je geen "vrienden" (zie je de quotes?) voor nodig. En als je partner even wil praten, dan leg je je boek neer. Probeer maar eens iemand te storen als hij aan het "Facebooken" is...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be