![]() |
Hoe kunnen we de overvallen op juweliers stoppen ?
In Brussel en in Den Haag en op meerdere plekken zijn juweliers beroofd en hebben daarbij het leven gelaten.
Cameratoezicht heeft slechts weinig effect, daders deinzen nergens voor terug. Een juwelier die een dwarslaesie overhield en bepaalde groepen niet meer in zijn zaak wil zien kon rekenen op weinig bijval en zelfs geen schadevergpeding. Moeten juweliers zich dan gaan bewapenen ? http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-Brussel.dhtml http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuw...-in-belgie.xml De juwelier is het zat. http://www.trouw.nl/tr/nl/5116/Filos...echt-zat.dhtml |
Citaat:
|
Mensen terug hun recht op wapenbezit geven.
Want als seconden tellen, zijn de flikken maar een kwartier veraf. |
Citaat:
Maar de maatschappij moet ook aan een andere oplossing denken. Allen hoe ? |
Citaat:
Of paspoortscans aan de ingang (privacy totaal opheffen) |
Citaat:
Ik ben klassiek libertariër / anarchist en houdt het non-agressie principe heilig. Maar ik ben geen pacifist. Bedreig je mij, dan draag je de gevolgen. Een maatschappelijke oplossing is het milieu dat criminaliteit creëert oplossen. Hier zijn grote stappen voor nodig echter. |
Mensen zijn een product van hun genen en omgeving (milieu). Met genen zit je vast, maar gelukkig zijn er in vergelijking weinig eigenschappen die puur genetisch zijn. En milieu kunnen we veranderen.
Verschillende criminaliteit kunnen we op verschillende manieren voorkomen. De grootste factor die we kunnen beïnvloeden is opleiding en opvoeding. |
Citaat:
Paspoortscan....een lachtertje voor juweeldieven (valse identiteitskaarten worden simpel gemaakt) Camerabewaking daar lachen de juweeldieven ook mee. Enige oplossing is meer 'zichtbaar' blauw op straat en pitbulls. |
Citaat:
Als de tweeduizend jaar durende uitbanning van het instinctieve en onbewuste gedrag door de RKK daar niets aan heeft kunnen veranderen - of alleszins maar ten dele, dan betwijfel ik of dat opleiding en opvoeding daar veel gaat toe bijdragen. |
Citaat:
Aangezien het steeds erger wordt lost het stellen van de vraag blijkbaar niets op. Geen wonder dat steeds meer mensen het heft in eigen handen nemen. |
Citaat:
Citaat:
De RKK hield ook ondertussen zelf een oneerlijk systeem, feodaliteit, in stand, dat ongelijkheid en armoede creëerde. Misdaad is nog altijd het sterkst gecorreleerd met armoede (enfin, 'mainstream' misdaad, je hebt ook nog bankieren e.d.). Criminaliteit met enkel strenger strafrecht aanpakken, zonder rekening te houden met de oorzaak, is zoals water hozen van je boot zonder dat iemand tracht het lek te dichten. |
Citaat:
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety." Benjamin Franklin Hou die blauwe idioten in uniform maar mooi thuis. |
Citaat:
Een goede vriendin (verkoopster van antieke juwelen) van me zijn is een tijd geleden overdag overvallen geweest, de dieven gingen zéér agressief te werk en rara er was toen nergens blauw te zien. Vergeet niet dat juweeldieven altijd eerst 'verkenners' op pad sturen. |
Citaat:
Ik denk dat een holster rond de heup van een onverspelbare juwelier meer dieven afschrikt dan zo'n voorspelbare blauwe rakker met een bierpens die zijn wapen niet mag afvuren tenzij er op hem geschoten wordt (toch, dat laatste is maar goed ook). Het gaat hier ten slotte over Plod of agent Suikerbuik, niet Shaft of Sonny Crockett |
Citaat:
|
De juwelier een wapen/pistool/geweer geven is goed, maar hij of zij moet wel de ballen hebben om de trekker over te halen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu, zijn ouders beroemen zich erop dat hij een goede opvoeding genoten heeft, hij kent dus de begrippen "goed" en "slecht." Maar niet alleen dat, hij heeft flink wat jaren opleiding gekregen ook. Hij werkt bij de spoorweg waar hij een degelijk loon ontvangt, dus van noodzaak kan geen sprake zijn. Wat blijft er dan over? Onbewuste drang en gelegenheid volledig los van noodzaak. |
Citaat:
Maar bon, juweeldieven gaan enorm snel te werk, van een .38 of 9mm dat rond de heup van een verkoper hangt gaan die dieven niet lopen, ze zijn tenslotte op alles voorbereid. |
Citaat:
Een sluisdeur dat helpt. Een kogelvrij loket dat helpt. Zulke zaken. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be