![]() |
stemmen bij volmacht
zouden zij die een volmacht hebben wel doen wat oudje zegt?
|
Ik vind het een vrij belachelijk systeem.
|
Citaat:
|
In de praktijk spreek je hier in 90% van de gevallen over je eigen ouders. Voor mij is die vraag overbodig : uiteraarrd respecteer je hun keuze.
Zo zal ik in oktober vermoedelijk met volmacht stemmen, en een bolletje moeten kleuren op een cd&v lijst. Voor mij is het risico op spontaneous auto combustion dan zeer groot, maar toch zal ik dat doen. It's a hell of a job, but someone has to do it. |
Ik heb zo mogen stemmen voor ... mijn schoonmoeder (en mijn chef voor haar vader).
Ik respecteerde haar keuze, maar nondeAllah, ik vergiste me toch zeker .... daar heb ik nu nog altijd spijt van. |
Citaat:
Ik heb elk jaar een volmacht en organiseer ze voor onze oudere leden en of leden met een al dan niet tijdelijke handicap of ziekte en waar dat nodig is. Dat maakt het makkelijk natuurlijk want nagenoeg al onze volmachten zijn voor onze eigen partij. Nagenoeg... Want er zijn natuurlijk ook wel hier en daar oudere familieleden. En wat mij betreft is het simpel. Je krijgt een volmacht en het vertrouwen van een persoon om in zijn naam te stemmen zoals hij dat wenst. Hoe laag moet je niet zijn om gegeven en aanvaard vertrouwen te beschamen? Ergo, zelfs al vraagt die persoon om voor de, in mijn ogen, verachtelijkste en laagste politieke partij of politicus te stemmen. Dat is zijn keuze en die is heilig. Bijkomende ben ik een democraat en de wens van de kiezer niet respecteren is in mijn ogen dan ook de grootst mogelijke politieke zonde. Ik denk te mogen stellen dat een volmacht in mijn handen perfect veilig is... |
Citaat:
Meestal weet degene waar u de volmacht van krijgt welke uw politieke voorkeur is. |
hoeveel van die volmachten zijn er ?
|
Citaat:
iedere mens krijgt er maximum één. Ge kunt er echt niet meer 'verzamelen'. |
Citaat:
De waarheid is echter dat je met een volmacht alle rechten op het bolletje afstaat. Als ik een volmacht zou geven, zoek ik iemand die hetzelfde stemt als mij om deze zinloze vraag overbodig te maken. |
Citaat:
|
Uiteraard volg je de wens van degene die je een volmacht geeft. Hoe idioot je die mening ook mag vinden.
Dat heeft niks met politiek te maken maar met beleefdheid en vertrouwenswaardigheid. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Tweemaal N-VA waarschijnlijk.
|
bij ons kwam het op enkele stemmen aan om het meeste voorkeurstemmen te hebben om burgemeester te worden , soms kunnen 100 volmachtstemmen het verschil maken
|
Citaat:
Voor mij is de keuze dan ook gemakkelijk. De enige partij die voluit voor Vlaanderen kiest met een oog op de toekomst én een Europese en globale visie... en die zich ook daadwerkelijk houdt aan haar standpunten... VB dus... Mijn trouw en stem gaat naar een ideaal. Niet naar één of andere politieke ballerina die op een gegeven tijdstip hoge ogen gooit. Dat verstandig groen vindt ik tussen haakjes ook terug binnen het VB. |
Citaat:
|
Citaat:
|
soms kunnen 5 stemmen het verschil maken
zeker als je de volmacht gebruikt in een andere gemeente dan waar je zelf woont |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be