![]() |
Kinderen moeten op school onrein vlees eten"
http://www.hbvl.be/limburg/houthalen...lees-eten.aspx
Voor als de klink niet werkt: Citaat:
Hier staat tegenover dat verschillende scholen nog alleen Halalvlees serveren. - Hoe zit het daar met de hygiene? - Hoe zit het daar met de discriminatie (mag een niet-moslim slachten)? Het kan zijn dat de één of andere mierenneuker vindt dat dit in een verkeerd subforum staat. |
vanaf nu zijn die kippen officieel halal geslacht.
Bij KB. Opgelost. :lol: |
Yep
|
Katholieke school verplicht moslim om niet-halal-kip te eten!!!!! schande!
Citaat:
Ik ben zeer benieuwd wat het CGKR hierop gaat vertellen. Wat is het volgende? dat mijnheer de vrome moslim die zijn kinderen naar deze katholieke school stuurt, diezelfde school gaat verbieden om een kerstboom te zetten en kerstmis te vieren? Of zouden ze eisen dat moslimkindjes gewoon 10/10 krijgen voor elke les die ze volgens hun boekje weigeren te volgen/onderschrijven? 10/10 voor het weigeren van het leren van de evolutieleer? 10/10 voor het weigeren van turnlessen, zwemlessen etc.... |
Citaat:
|
Ik maak uit de tekst op dat het kind in kwestie de keuze had om, op basis van zijn geloof, te weigeren. Dat ze dan op dat onderdeel nul krijgt vind ik niet meer dan normaal. Op datgene wat je weigert te doen kan je nu eenmaal geen punten krijgen, ongeacht wat de reden mag zijn. Om de gevolgen van die keuze te sturen bestaan er ook mogelijkheden. Delibereren bvb.
Zo denk ik dat iemand die geen benen heeft niet gebuisd zal worden omdat hij weigert mee estafette te lopen. Of je op een katholieke school rekening moet houden met andere geloven? Volgens mij niet. Andersgelovigen zijn welkom maar weten ook bij het inschrijven dat ze in een katholieke school terechtkomen met al wat daaraan verbonden is... In een neutrale (overheidsschool bvb) is dat wat anders. Wie zich daar inschrijft mag er van uit gaan dat zijn kind niet lastig gevallen wordt met welk geloof dan ook. Wanneer je daar, zoals Moureaux dat gedaan heeft in Molenbeek, hallalvoeding verplicht en geen alternatief voorziet... die verplicht dus onder andere de Christelijke leerlingen om tegen hun allerhoogste en heiligste gebod te verstoten. Het hoogste van de tien geboden. 'BOVENAL' bemin één God! In welke zin zou dat gebod minder waardevol zijn dan de islamitische voorschriften? Een mooi voorbeeld van discriminatie trouwens. Één geloofsgroep, namelijk die van Moureaux zelf, wordt hier boven alle andere verheven in een instituut dat wettelijk gezien totaal egalitair dient te zijn... En geen haai die er naar kraait. |
Dubbele draad ;-)
Andere is terug te vinden in Maatschappij & samenleving. |
|
http://www.vandaag.be/entertainment/...lees-eten.html
Ik ben zeer benieuwd wat het CGKR hierop gaat vertellen. Wat is het volgende? dat mijnheer de vrome moslim die zijn kinderen naar deze katholieke school stuurt, diezelfde school gaat verbieden om een kerstboom te zetten en kerstmis te vieren? Of zouden ze eisen dat moslimkindjes gewoon 10/10 krijgen voor elke les die ze volgens hun boekje weigeren te volgen/onderschrijven? 10/10 voor het weigeren van het leren van de evolutieleer? 10/10 voor het weigeren van turnlessen, zwemlessen etc.... Het verbaast me in feite dat het "R" woord nog niet gevallen is. |
Citaat:
En ze kreeg wel degelijk een keuze. Deelnemen zoals iedereen of 0 op dat onderdeel. Wie om welke reden dan ook weigert een test af te leggen en daar geen aanvaardbare reden voor kan opgeven (ik denk dat de sharia als reden in een katholieke school niet echt daar onder valt...) krijgt nu eenmaal een dikke nul. En terecht... |
Ik vraag me af of dat ze vegetariërs ook buizen.
|
Citaat:
maar die kip enkel weigeren omdat ze niet met zekerheid door iemand van het eigen volk is geslacht (alle kippen worden onverdoofd geslacht) is een pak discriminerender dan te zeggen dat men per definitie geen vlees eet; Een overtuigde vegetarier loopt daar dan ook niet voor naar het CGKR, maar aanvaard het feit dat hij voor het lesgedeelte "proeven" gebuisd zal zijn. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Kippen worden sowieso niet verdoofd, alleen moet halal kip door een moslim worden geslacht en per slachtlijn prevelen ze dan een gemeenschappelijk gebed. Of dacht je dat ze per kip "allah hakkenbar" zouden roepen? dan zijn ze wel uitgeteld na één uurtje. Het is toch niet zo dat de juf hen verplichtte om varkensvlees te nuttigen zeker? |
Citaat:
Maar een eerste waarschuwing geven is beter dan meteen de leerling buizen, toch? |
Citaat:
Het ging over het proeven van KIP begot, niet over het verplicht vreten van varkenspoten. |
al een geluk dat het geen varkensvlees is.
|
Moeten de katholieke scholen, die zo vriendelijk zijn om kinderen van allerlei gezindten te willen onderwijzen, zich nu gaan aanpassen aan elke religie die door die kinderen wordt aangehangen?
Want in dat geval vraag ik me wel af waar mensen die hun kinderen effektief een katholieke opvoeding willen geven, dan nog terechtkunnen? In de islamitische scholen alwaar ze zullen leren hoe varkenshutsepot klaar te maken? |
Citaat:
|
Citaat:
Te zot voor woorden. De term alleen al "onrein". :roll: En wat met al die atheistische en katholieke kindjes die verplicht halaleten krijgen in sommige stedelijke scholen? Zijn dat dan slachtoffers van islamracisme? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be