freespirit |
8 mei 2012 18:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
(Bericht 6111736)
Men heeft dat al eens gedaan met geallieerde bommen. Vele kinderen lieten daarbij het leven.
De officiele versie gebaart nog altijd van een vergissing.
Er is echter ook een versie waarin een, betaalde of beloonde, tipgever annex spion van de gealliëerden een Duitse commandopost in de school in kwestie verzon en een geallieerde bevelstructuur die van wat 'collateral damage' niet wakker lag.
Feit is dat het tientallen jaren duurde voor de geallieerden officieel Mortsel als oorlogsslachtoffer erkenden en er verontschuldigingen kwamen.
Dat was in dezelfde periode dat men in Engeland 'Bomber Harris' een standbeeld gaf. U weet wel. De bevelhebber die aanzette tot het bewust bombarderen van burgers om de Duitsers te treffen...
Dus denk even na voor je zulke idiote voorstellen doet...
Kan je misschien ook even aangeven waarom je vindt dat er wéér kinderen moeten sterven in Mortsel?
|
Ik sluit me bij deze reactie volledig aan ! Hoewel ik het verkeersbeleid te Morstel en de gehele zuidrand van Antwerpen een totale mislukking vind van verkeerd gemaakte (politieke) keuzes en ondeskundigheid, keur ik de titel en de teneur van deze draadstarter volledig af.
Een beetje meer respect graag voor de nabestaande Mortselaars (en familie) van dit gruwelijke bombardement, dat in mijn ogen een zware oorlogsmisdaad van de geallieerde zijde was. Maar in die tijd gaven ze de sigarenrokende en arrogante papzak Churchill standbeelden, nu zou hij ongetwijfeld voor het Internationaal Strafhof in Den Haag moeten verschijnen voor misdaden tegen de menselijkheid.
Ten gronde van deze thread wil ik er overigens op wijzen dat de mening van de bevolking van Mortsel geenszins een afspiegeling is van deze van het schepencollege van de doldwaze mina genaamd Ingrid Pira. Deze groene fundamentaliste is kunnen herkozen worden doordat de rechterzijde in 2006 zich liever bezighield met elkaar stokken in de wielen te steken en doordat een uitgekookte Pira als een sluwe vos een kartel tussen Groen en SP.a wist te bewerkstelligen. Als uittredend burgemeester werd ze natuurlijk lijststrekker en de partij haalde een kwart van de stemmen. Omdat de rechterzijde en oppositie te verspinterd bleek, kon zij opnieuw aan zet komen en nog eens zes jaar Morstel verknoeien met een geitenwollensokken pocobeleid. Dus de Morstelaars hebben het nu zelf in handen, indien de oppositie zich eendrachtig opstelt en duidelijk ingaat tegen dit onrealistische linkse college, dan worden er binnenkort vele problemen opgelost.
Op zich zou dit een zeer interessante draad kunnen zijn, helaas verknoeit de draadstarter het met ongepaste metaforen te gebruiken (uit onwetendheid of gebrek aan diplomatie ?) en worden we hier afgeleid van de grond van de zaak, namelijk de verkeerschaos in Piragrad en ruime omgeving.
|