![]() |
belastingen betalen op btw voor bedrijfsvoertuigen?
Ik heb de nieuwe richtlijnen voor de berekening van bedrijfswagens eens bekeken.
http://www.minfin.fgov.be/portail2/n...rijfswagen.pdf - Blijkbaar is het nu ook al de normaalste zaak van de wereld om belastingen op bealstingen te heffen. De " werkelijke"waarde van een bedrijfswagen bestaat niet alleen uit nooit betaalde optie's die moeten bijgerekend worden, maar ook op de btw die er op is betaald. Maakt de btw dan ook deel uit van de bedrijfswagen? - Voor specifieke bedrijfsvoertuigen (lees gelinkt aan de staat zoals politie, brandweer,...) is deze regeling niet van toepassing. Wat dan met al die ministerie (van waterwegen, milieu,..)autootjes die je met de regelmaat van de klok ziet rondrijden? - Wanneer gaan ambtenaren belast worden op het voordeel in natura voor het gratis gebruik van het openbaar vervoer?8-) Prangende vragen die in de "poel der verderf" ofte onze overheid onbeantwoord zullen blijven. Ik neem de proef op de som en stel deze vragen aan de overheid, hopende dat ik toch een antwoord krijg voor deze maatregelen weer wijzigen. |
Belastingen op belastingen..... nice
|
Ik lees vooral dat ze nu een 'minimum' van € 1200 per jaar hebben ingevoerd.
Blijkbaar was het de eerste keer zo dat een aantal voertuigen hier duidelijk onder vielen en ze zich in de vingers gesneden hadden. Onvoorstelbaar hoe men regels hier verbuigt om toch maar geld binnen te rijven. |
Citaat:
Een voordeel van alle aard is geen belasting, maar een grondslag. Er wordt m.a.w. geen belasting geheven op een belasting. |
Citaat:
Soit, uiteindelijk maakt het niet veel uit hoor. Als ze de btw niet meetellen dan verhogen ze gewoon de coefficient om het voordeel van alle aard de hoogte in te sturen. Allemaal zo moeilijk niet met de PS aan het roer. |
Citaat:
Ongelooflijk hoe creatief de staat is in de semantische shuffle in verband met belastingen: zo hebben wij belastingen, taksen, bijdragen, sociale premies, sociale zekerheid, voorheffingen, bijpassingen, accijnzen, BTW, enz enz enz....allemaal belastingen maar met een andere naam....en de Vlaming laat zich maar naaien, neuken, poepen, pakken, vogelen, verkrachten, enz...allemaal verschillende benamingen van hetzelfde... Nog één kleine opmerking: ik vind het maar niet meer dan juist dat een wagen ook BTW in wordt berekend. Als intellectueel beroep mag je namelijk de BTW niet terugtrekken en dat zou voor die gozers dan een discriminatie zijn hé....;-) |
Citaat:
3 jaar terug moest ik een band op m'n auto vervangen. Op de prijs betaalde ik BTW. Op de BTW betaalde ik "taks" , een ander woordje voor belasting. Ik informeerde bij de ombudsman. Als antwoord kreeg ik een dossier van 8 pagina's waarin te lezen stond dat deze "taks" 100 % gewettigd was. :-P |
Citaat:
Akkoord dat het wel zo is wanneer we puur naar de centen kijken. |
Citaat:
|
Citaat:
Spijtig genoeg heb ik dat klotedossier al in de vuilnisbak gegooid Ik herinner me wel nog dat ik eerst uitleg vroeg a. d. FOD Financiën. Daar zonden ze me van het kastje naar de muur. Dan kwam ik terecht bij "Infolijn" v. d. BTW. Daar was het van Kaïfas naar Pilatus. Ze hebben in die "diensten" wel een fantasie zonder grenzen en de grootste paraplu's van Brussel. Grrr. :x :x :x |
di rupo zijn zwaantjes moeten toch ergens van betaald worden
|
Citaat:
;-) |
Toch leuk nietwaar, een overheid die ons lang alle kanten bezeikt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
één zaak staat vast ......""BETALEN"" zal ++ U ++!!!!!!!
|
di rupo heeft ook cashflow nodig voor zijn schmink
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be