![]() |
De Wever "verplettert" Janssens in peiling
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120505_005
Weinig commentaar mogelijk: amaaai Citaat:
|
Benieuwd of de N-Va die eventuele 'overwinning' gemeentelijk wél zal kunnen verzilveren....
N-Va is een polariserende partij. Je bent er voor of er tegen. Anderen klitten daarom makkelijk samen tegen N-Va. In Antwerpen hebben ze bovendien al heel lang ervaring met monsterverbonden tegen een partij die incontournable lijkt. |
Dit is goed, maar zeker ook slecht nieuws.
Het verwonderd me wel, dat HLN niet schrijft: "N-VA volgt Vlaams Blok op" Dit zou een meer toepasselijke titel zijn. Omdat het VB ooit hetzelfde deed in de peilingen. De hamvraag bij zo'n monsterscore is, kan een N-VA hiermee de maatschappelijke problemen van de Antwerpenaars oplossen. Ik vrees ervoor, men verwacht van deze partij terug 'de tuin van eden'. Als moest blijken dat Bart Dewever niet de messias is, zal men binnen 6 jaar weer een andere zoeken. Kortom, zo'n verkiezingsuitslag...zou "te" zijn. En dat is nooit goed. |
Citaat:
|
Citaat:
Het verschil zal zeer rap merkbaar zijn. |
Citaat:
Een paar dagen euforie, en dan over tot de orde van de dag. De 'incontournables' en de 'imbuvables' in hun respectieve hok, de cordon-sleutel er op, en de -tigste regenboog-coalitie bestuurt Antwerpen. |
Citaat:
Je kan wel de grootste partij in een kot steken. Of misschien twee middelgroten. Maar geen twee die tesamen een meerderheid hebben. Edit: het zou al een groot succes zijn, mocht de nva in Antwerpen ernstig kunnen wegen op het beleid; het zou al een reusachtig succes zijn, mocht de nva één stem meer hebben dan de stadslijst. Maar wat die peiling nu zegt .... dat slaat toch alles. Alles !! |
Citaat:
|
Wat mij opvalt is dat NVA met deze score gewoon een partner kan kiezen. Ipv met de stadslijst samen te moeten gaan, kan hij ook de OVLD kiezen als danspartner.
CD&V die wanhopig zich aan de SPA vastklampt is er daarmee aan voor de moeite. Zullen ze de stadslijst verbreken en toch afzonderlijk opkomen? |
Het is evident dat Bart De Wever burgemeester moet worden.
Zo kan hij eindelijk eens tonen wat hij bestuurlijk waard is. De kiezer zal zo beter kunnen evalueren in 2014 of het realistisch is te geloven in zij die de hemel op aarde beloven. |
Citaat:
|
Tijd voor iets anders dan een marketingmanager aan het hoofd van de stad
Het heeft nu lang genoeg geduurd Correct? |
Hoewel ik het mijn partij helemaal gun heb ik toch steeds zoiets van "huidje, beertje..."
|
Gelukkig heeft men nu nog voldoende tijd om de "nodige" maatregelen te treffen.
En als Barman en C° niet volstaan, kan er nog altijd een diskette "verkeerd" verstuurd worden zoals in 2006. |
Citaat:
Overtuig ons. Meld hier zeer precies wat, waar en wanneer de nva zulke beloften gedaan heeft, of doet. Het is belangrijk ! |
Citaat:
|
Citaat:
Het is maar een peiling. En dus, het enige wat we daarmee nu kunnen aanvangen, is de 'anderen' wat jennen. Dat is niet heel proper, maar toch een klein beetje plezant. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar daar geloof ik geen barst van. Citaat:
Citaat:
Jullie geloven blijkbaar nog in het fabeltje van demokratische verkiezingen. Mooi hoor, maar jammer genoeg beslist de partikratie wie er effectief de macht uitoefent.... N-Va zit net als het VB in een cordon, subtieler, niet eens openlijk uitgesproken, en net daarom zo effectief In realiteit zijn jullie de paria's waar eigenlijk niemand wil mee gezien worden in een bestuur. Voel toch die weerzin, voel die gêne: niemand van de traditionele partijen wenst jullie, net zoals ze het VB niet wensen. |
Citaat:
Gooi optie die niet zomaar weg. Als er iemand wil over wedden, en hij geeft er een mooie prijs voor: doen! |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be