Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Negatieve berichtgeving (https://forum.politics.be/showthread.php?t=170903)

andy.v 5 mei 2012 10:36

Negatieve berichtgeving

Valt het jullie ook op dat elk journaal tegenwoordig enkel en alleen gevuld is met negatieve berichten? Overval hier, gezinsmoord daar, maandenlang alle details geven over juridische steekspellen, puur negatieve berichtgeving over de politiek, ...

Je zou beginnen denken dat er niets positief meer gebeurt tegenwoordig.

Ik weet het wel, mensen lezen en horen graag slecht nieuws en klagen is de nieuwe hype. Zo denkt men het zelf wat beter te hebben dan de anderen (dit is tegenwoordig het belangrijkste, beter en rijker zijn dan een andere).

Neem nu dit (super :) ) forum en ga eens door de threads. Altijd maar negatieve berichten over teveel belastingen, slechte politiek, kritiek op verkeersmaatregelen, etc.

Ik besef trouwens dat deze thread ook niet bijster positief is..is wat ironisch...

Een mens zou er depressief van worden ... :-(

kameleon 5 mei 2012 14:23

Je wilt toch niet dat we er als relaxte jannekes en miekes op het werk gaan bijzitten, denkend dat we voor de rest van ons leven gerust kunnen zijn ? Angst zaaien, stress creëeren en hard werken ga je doen.

De schoofzak 5 mei 2012 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andy.v (Bericht 6113302)
...
Ik besef trouwens dat deze thread ook niet bijster positief is..is wat ironisch...

Nou moe, dat is eigenlijk ook maar wat gezaag van jou hoor.

Ge kunt zo in een groot warenhuis rondlopen en tot de bevinding komen dat "alles kost geld, het enige wat hier gebeurt, is dat ik armer word ...."

Dus als je leest in je krantje dat er gisteren een ongeval gebeurd is in je dorp, dan interpreteer je maar meteen dat er vele straten waren, die gevrijwaard bleven van ongevallen.

Xenophon 5 mei 2012 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6114022)
Nou moe, dat is eigenlijk ook maar wat gezaag van jou hoor.

Ge kunt zo in een groot warenhuis rondlopen en tot de bevinding komen dat "alles kost geld, het enige wat hier gebeurt, is dat ik armer word ...."

Dus als je leest in je krantje dat er gisteren een ongeval gebeurd is in je dorp, dan interpreteer je maar meteen dat er vele straten waren, die gevrijwaard bleven van ongevallen.

Inderdaad schoofzak, het glas is halfvol. :)

Dat het glas halfvol is met tranen maakt niets uit.

Cynara Cardunculus 5 mei 2012 19:05

Citaat:

Valt het jullie ook op dat elk journaal tegenwoordig enkel en alleen gevuld is met negatieve berichten? Overval hier, gezinsmoord daar, maandenlang alle details geven over juridische steekspellen, puur negatieve berichtgeving over de politiek, ...

Ik weet het wel, mensen lezen en horen graag slecht nieuws en klagen is de nieuwe hype. Zo denkt men het zelf wat beter te hebben dan de anderen (dit is tegenwoordig het belangrijkste, beter en rijker zijn dan een andere).

Neem nu dit (super :) ) forum en ga eens door de threads. Altijd maar negatieve berichten over teveel belastingen, slechte politiek, kritiek op verkeersmaatregelen, etc.

tja, de juichende meldingen over de verrijking en de verrijkers zijn zo'n beetje saai geworden natuurlijk.

smosty 5 mei 2012 19:05

Iedere dag iemand interviewen die geen auto bezit en waarom. Dat zou positieve berichtgeving zijn.

AsGardSGO 7 mei 2012 18:46

Citaat:

Het is uiteraard alvast dubbel: De media maakt ons bang door negatieve berichtgeving en manipulatie waardoor die wereld vol angst, polarisatie en afgusnt enkel maar groeit en men het niet allemaal meer hoeft te orchestreren maar nog enkel verslaggeven. Op de saus die ze er dan weer over gieten niet meegerekend.
Anderzijds worden we afstandelijker en vijandiger tov elkaar en wat "anders" is en maken we onze eigen en andere levens tot een hel.
Kortom zolang we niet bereid zijn deze vicieuze cirkel te doorbreken voeden we de negatieve spiraal en sleuren we onszelf er dieper en dieper in.

andy.v 8 mei 2012 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 6113687)
Je wilt toch niet dat we er als relaxte jannekes en miekes op het werk gaan bijzitten, denkend dat we voor de rest van ons leven gerust kunnen zijn ? Angst zaaien, stress creëeren en hard werken ga je doen.

Gaan angst/stress en hard werken dan samen? Kun je niet hard werken zonder te stressen en er plezier aan te beleven?

De post gaat trouwens niet over het dagelijks leven, waar over hoe de media tegenwoordig naar voren komt met zijn berichtgeving.

santos 8 mei 2012 13:53

ik las anders in de gazet dat in 2020 sexspeeltjes even populair zullen zijn dan smartphones.
Dat is toch goe nieuws.

andy.v 8 mei 2012 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 6117768)
ik las anders in de gazet dat in 2020 sexspeeltjes even populair zullen zijn dan smartphones.
Dat is toch goe nieuws.

In 2020 zullen sexspeeltjes ook dienst kunnen doen als smartphone (of omgekeerd) :lol:

kameleon 8 mei 2012 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andy.v (Bericht 6117756)
Gaan angst/stress en hard werken dan samen? Kun je niet hard werken zonder te stressen en er plezier aan te beleven?

Zou jij gaan werken indien het niet nodig was ? Ik denk het niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be