![]() |
Ik vindt veel taalfouten op dit forum
Ik wil geen wereldverbeteraar zijn, ik verbouw maniok, maïs en rijst in Congo, maar da's heel beperkt.
Laat anderen de wereld verbeteren. Maar kleine dingen mogen toch gezegd worden: het aantal mensen dat hier verschrikkelijk slecht schrijft, is niet te tellen. Taalfouten alom. En erge fouten. Is dit een trend? De Facebook-generatie? De SMS-grammatica? Is correct schrijven nog nuttig? |
Het is toch wat hé.
|
Citaat:
Vooral als je 'n draad start met; " Ik vindT" :-D |
Is die tweecee nog ni afgebolt?
|
Ik gebruik graag bombastische, dure woorden, die nergens elders te vinden zijn. Zelfs niet of bijna niet op internet. Om mijn tegenstanders op stang te jagen. Daardoor maak ik soms een foutje. Convoluteren, bv, een term uit de Fourrier-analyse. Van convolutie afgeleid. Het moest convolueren zijn... Hebben mijn tegenstanders weer van een rondje slappe lach genoten...:-(Dat was weer zo'n heerlijk te vreten Smosty-broodje:-()
Convolueren staat ook niet in de dikke van dale online, die ik me aangeschaft heb om in de toekomst zulke afgang te vermijden...:-( Op fora moet er niet correct geschreven worden, iedereen naar eigen kunnen en interesse.En nog veel minder moeten deelnemers gestalkt worden door zelfuitgeroepen forum-correctoren. Het heeft lang genoeg geduurd voor mod daartegen waarschuwingen begon uit te delen. |
Citaat:
Dat we geen dure woordjes gebruiken als we niet weten hoe ze te schrijven? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ge hebt ons wel snel gemist. |
Citaat:
AfgebolD. |
Citaat:
|
Ach, Bobke en Ratatosk, wees niet te hard. Ik kan enige diversiteit op dit forum wel appreciëren.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb convuluteren wel degelijk opgezocht. En niet gevonden. En het risico voor mij genomen. Het was dan ook 40 jaar geleden, dat ik nog Fourrier-analyse terminologie gebruikte, de enige context, waarin dat woord voorkomt. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zouden wij ons moeten iets aantrekken van de oekazen verordend door een wereldvreemde taalcommissie? |
Citaat:
Tik eens Fourrier-analyse in, en lees de tekst tussen de integraal&differentiaalrekening. |
Ik maak veel typefouten, mag dat wel ?
|
Citaat:
Niets, op forum |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be