Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Ronnie O'Sullivan! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171009)

vrijevlaming 7 mei 2012 20:44

Ronnie O'Sullivan!

:cheer:

Everytime 7 mei 2012 21:01

De Britse "Raymond Ceulemans".

Txiki 7 mei 2012 21:04

Wie?

Zucht 7 mei 2012 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6116976)
Wie?

De Serge Reding van het biljart !

Txiki 7 mei 2012 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6116986)
De Serge Reding van het biljart !

De wie van den biljart?

Zucht 7 mei 2012 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6116989)
De wie van den biljart?

Mohventtoh, Serge Reding was de Gaston Roelandts van het gewichtheffen, en Ceulemans is dus de Reding van de biljart.

Txiki 7 mei 2012 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6116999)
Mohventtoh, Serge Reding was de Gaston Roelandts van het gewichtheffen, en Ceulemans is dus de Reding van de biljart.

En wie is dan Ronnie dingskes?

Zucht 7 mei 2012 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 6117005)
En wie is dan Ronnie dingskes?

Geen idee. Ook een biljarter zeker ? Tenzij het een gewichtheffer of loper is. Of misschien wel een klootschieter. Dat is pas een mooie sport.

vrijevlaming 7 mei 2012 21:52

kersvers wereldkampioen.
The rocket!

Everytime 7 mei 2012 21:53

Familie met Gilbert?
http://www.youtube.com/watch?v=EoxSHYfwXeA

vrijevlaming 7 mei 2012 22:11

DebianFox 7 mei 2012 22:27

Leuke finale en zo'n lekker ding als scheidsrechter :)

Zelf zou ik graag wat meer biljart willen spelen, al heb ik mij vrij recent een tapbiljart (golfbiljart) aangeschaft voor mijn zolder.

Maar ik zou eventueel nog een carambole tafel willen. Speelt hier iemand biljart?

cookie monster 8 mei 2012 02:16

1 biljard , stort opmijn reknr: 069-696969-69 , aub :-D

vrijevlaming 8 mei 2012 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 6117121)
Leuke finale en zo'n lekker ding als scheidsrechter :)

Zelf zou ik graag wat meer biljart willen spelen, al heb ik mij vrij recent een tapbiljart (golfbiljart) aangeschaft voor mijn zolder.

Maar ik zou eventueel nog een carambole tafel willen. Speelt hier iemand biljart?

tapbiljart, daar wordt soms nogal meewarig over gedaan, maar das verdomme moeilijk. Altijd zeer beheerst schieten en zo

Liederik 8 mei 2012 08:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 6117011)
Geen idee. Ook een biljarter zeker ? Tenzij het een gewichtheffer of loper is. Of misschien wel een klootschieter. Dat is pas een mooie sport.

Klootschieten in de duinen!

DebianFox 8 mei 2012 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6117342)
tapbiljart, daar wordt soms nogal meewarig over gedaan, maar das verdomme moeilijk. Altijd zeer beheerst schieten en zo

En tapbiljart is ook veel tactischer dan bijvoorbeeld pool. Je moet ook altijd continu geconcentreerd, zeer beheerst spelen en je kan heel wat
trickshots
doen.

De zuiverste en moeilijkste vorm van biljart is carambole volgens mij. En uiteraard heeft snooker ook terecht heel wat prestige.

Pool is voor mij dan weer de gemakkelijkste en meest inhoudsloze vorm van biljart. Weinig tactiek, grote pockets en op amateurniveau zijn er veel mensen die puur op geluk spelen. Ik heb al vaak gezien dat een bal eigenlijk aanvankelijk gemist werd maar door de kracht ervan in de diagonaal overstaande pocket verdwijnt.:evil:

vrijevlaming 8 mei 2012 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 6117407)
En tapbiljart is ook veel tactischer dan bijvoorbeeld pool. Je moet ook altijd continu geconcentreerd, zeer beheerst spelen en je kan heel wat
trickshots
doen.

De zuiverste en moeilijkste vorm van biljart is carambole volgens mij. En uiteraard heeft snooker ook terecht heel wat prestige.

Pool is voor mij dan weer de gemakkelijkste en meest inhoudsloze vorm van biljart. Weinig tactiek, grote pockets en op amateurniveau zijn er veel mensen die puur op geluk spelen. Ik heb al vaak gezien dat een bal eigenlijk aanvankelijk gemist werd maar door de kracht ervan in de diagonaal overstaande pocket verdwijnt.:evil:

3 banden is nog moeilijker dan carambole hoor

DebianFox 8 mei 2012 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 6117415)
3 banden is nog moeilijker dan carambole hoor

Klopt. Ik vind het trouwens jammer dat biljart zo weinig media-aandacht krijgt. Het koppelt tactiek aan techniek. Ik speel nu al een half jaar biljart en ik kan nog steeds niet picqueren of masseren en ook de trekstoot lukt me maar "half".

fox 8 mei 2012 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 6117407)
trickshots
doen.

Eigenlijk is dat niet zo erg aangezien de beurt dan naar de tegenstander gaat. Je moet namelijk altijd op voorhand de pocket callen waar de bal gaat ingaan. Indien dit niet het geval is, is je beurt over.

Maar goed, geef mij maar nine ball in plaats van eight ball.

The Rocket is zelf trouwens eens de eight ball toer opgegaan maar dat werd niet zo een succes. Ik heb de indruk dat het tactische en technische aspect van pool hier wat onderschat wordt omwille van het cafeniveau dat we kennen.

http://www.internationalpooltour.com...an_Ronnie.aspx.

SDG 8 mei 2012 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 6117419)
Klopt. Ik vind het trouwens jammer dat biljart zo weinig media-aandacht krijgt. Het koppelt tactiek aan techniek. Ik speel nu al een half jaar biljart en ik kan nog steeds niet picqueren of masseren en ook de trekstoot lukt me maar "half".

...en dan kan het zo gebeuren dat mensen hier cheer-draadjes openen over iemand die de helft van de forumbezoekers van toeten noch blazen kennen. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be