![]() |
1,3 miljoen allochtonen stemplichtig bij gemeenteraadsverkiezingen
1,3 miljoen allochtonen stemplichtig bij gemeenteraadsverkiezingen
Volgens berekeningen van socioloog Jan Hertogen zullen circa 1,3 miljoen allochtonen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Ze hebben stemplicht omdat ze Belg zijn geworden (1,1 miljoen) of omdat ze zich zullen inschrijven voor de verkiezingen (0,2 miljoen). Dat schrijft Het Belang van Limburg dinsdag. Dit houdt in dat 16,7 procent van de stemplichtigen in oktober oorspronkelijk van vreemde afkomst zal zijn. Maar er zijn grote verschillen tussen de regio’s en tussen de steden: Vlaams gewest 9,8 procent, Waals gewest 18,1 procent, Brussels gewest 62,3 procent, Antwerpen 36,3 procent, Gent 25,8 procent en Mechelen 22,8 procent. Van de Turken is ondertussen 89,2 procent stemplichtig. Bij de Marokkanen is dat 88,4 procent, bij de Italianen 75,4 procent, bij de Fransen 56,2 procent en bij de Nederlanders 47,8 procent. Van de 575.000 vreemdelingen die niet zullen deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen, komen er zo’n 100.000 van buiten de Europese Unie en circa 475.000 van binnen de Europese Unie, van wie 95.000 Fransen en 93.300 Nederlanders. http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120508_024 --------------------------- Dit gaat dus in hoofdzaak over "belgen". Eindelijk zien we eens de cijfers. Waarom Brussel nog tweetalig Nl/Fr is, is me een raadsel. Beter ware het FR/Arabisch. |
Citaat:
Citaat:
|
Reden genoeg om voor partijen als VB te stemmen.
|
Citaat:
De Nederlanders betalen dikwijls geen belastingen omdat ze in Nederland werken. |
zit veel links kiesvee tussen
|
Citaat:
Er is namelijk sprake van: Citaat:
Citaat:
Leuk om zo je land te zien koloniseren. Iemand nog in het leger geweest bij de posters? "Voor volk en vaderland" en van die dingen moeten leren? |
Citaat:
Jan Hertogen is een zéér serieus te nemen statisticus. Citaat:
Ik heb hier vaak genoeg gepost dat Brussel nog 27 % autochtone Belgen herbergt en dat dit percentage elk jaar met 1 % daalt. Ook heb je allerlei statistieken op dit forum kunnen lezen over grote Vlaamse steden. En ook had je kunnen lezen dat Vlaanderen tussen 2050 en 2060 een migranten-meerderheid heeft. Wat snap je daar niet aan? |
[quote=Cynara Cardunculus;6117403]Ik neem aan dat dezen zich tot op heden nog niet hebben laten registreren?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Mooi, meer van dat. Ik hoop vooral dat er in Antwerpen veel Nederlanders komen wonen en stemmen. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Meer dan de helft "dankzij" Verhofstadt, die ze dan nog eens stemrecht gegeven heeft ook.
Die man moet in de gevangenis. |
Er is hier niemand stemplichtig. Genen auto en genen allo. Opkomstplichtig ja.
|
Citaat:
|
Citaat:
Als ze geen stemplicht hebben zijn het "vreemdelingen" Pietje. Jij hebt je dus ook lekker laten vangen door het "stemrecht voor allochtonen" zeker? Want ocharme Mohammed die hier al veertig jaar woont moet toch kunnen stemmen? wel Mohammed die hier al veertig jaar woont én allang bipatride belg is geworden kon al heel de tijd stemmen. Alleen: nu mogen zijn nonkels en tantes en grootooms en zijn grootvaders en grootmoeder en schoonzuster die hier even op bezoek komen, dus OOK stemmen! maar ze zijn het niet verplicht. |
Citaat:
Wat onderzoek naar mijn verleden leverde Italiaanse en/of Spaanse vermenging op (zo'n 120jaar terug) wat waarschijnlijk mijn donkere haarkleur (allez vroeger, want nu is het grijs) en licht-donkere huidskleur uitlegt. Misschien ben ik dan ook nog altijd "allochtoon". |
Citaat:
Stemplicht moet afgeschaft worden, punt. |
Citaat:
Het is dus geen ziekte waarvan je kan genezen. In sé ben ikzelf ook allochtoon omdat mijn oma origineel Nederlandse was, maar door huwelijk Belg werd. Ik krijg daar echter geen extra subsidies voor, dus vergeet ik het gewoonlijk. toch eens op gaan letten of dat iets kan opbrengen wegens discriminatie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be