![]() |
Gamification en het onderwijs
Gamification, het toepassen van concepten uit video games in contexten die normaal gezien niets te maken hebben met gaming. Door reclamemakers en ketens vaak gebruikt als klantenbindingsprogramma in vrij banale vorm, maar in bijvoorbeeld het onderwijs kan het een maatschappelijk nut hebben.
Het heeft in principe weinig te maken met educatieve computerspelletjes, voor wie het verkeerd begrijpt, maar deze spelletjes kunnen wel in zo'n systeem verwerkt worden. Het voornaamste doel is de kinderen aandachtiger te maken en te belonen voor extra inzet die niet per se aan punten gebonden is. Ook na schooltijd kan een goed uitgebouwd systeem de kinderen blijven engageren. Een voorbeeld van een goed uitgebouwd systeem, dat ook een betere uitleg geeft dan ik ooit kan doen: ClassRealm op Kickstarter Een ander systeem dat misschien iets té vrijgevig is: ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be