![]() |
Hoeveel keer rukt u
aardappelen uit de grond?
Heeft u een moestuin? Heeft u al eens uw eigen groenten geplant en gegeten? |
Als kleine jongen rooide ik regelmatig aardappels bij mijn grootouders. Ik hoop in de toekomst een moestuintje te kunnen onderhouden, maar mijn eigen vingers zijn niet zo groen.
|
Vorig jaar voor de eerste keer een moestuin aangelegd.
Onverwacht succes met goede sla, broccoli, wortelen, prei, courgetten, selectie kruiden en ui als resultaat. Dit jaar de oppervlakte van de moestuin verdubbeld en momenteel staan er al sla, bloemkool, wortelen en radijzen op te schieten. Komen er nog bij; courgetten, ui, pompoenen, tomaten, broccoli en nog wat andere groentes waarvan er al een deel uitgezaaid zijn en nu staan op te schieten onder glas. Als complete noob als het over groenten gaat vond ik het resultaat van vorig jaar verrassend goed. Buiten het onkruid wieden had ik niet te veel werk aan de tuin en alles groeide als vanzelf. En de groentes smaken echt wel beter dan die uit de winkel. Vooral de sla was super, lekker knapperige dikke bladeren met echt smaak. Ook de wortelen smaakten veeel beter naar wortel dan de winkelexemplaren. |
Hoeveel tijd steek je daar in per week? (puur uit interesse, zou dat nooit doen denk ik)
|
Citaat:
In't begin van't jaar moet je natuurlijk alles klaarmaken, omspitten enzo. Dan heb je wat werk met zaaien, verpotten en uitplanten. Als alles eenmaal aan't groeien is blijft het voornamelijk bij onkruid wieden. Tijdens de groei schat ik de geinvesteerde tijd op een half uurtje per dag. Het klaarmaken van de tuin na de winter vergt een weekendje. Het zaaien en verpotten enzo pakweg 1 dag. |
Over de aardappel gesproken, iemand enig idee wat de beste frietaardappel is?
|
Citaat:
Dat heb ik al te veel gedaan :D. En dan overvolle pataatenmanden heel het veld af te sleuren en dan de wagen opsteken om dan op de wagen te kruipen en dat dan uit te kappen. Ik ga de mijne wel halen in de delhaize nu, is zelfs goedkoper. |
Wij hebben altijd kleine tomaatjes op ons terras staan.
|
Vorig jaar de eerste keer tomaten en paprika's in de tuin gezet.
Speciale grond: €20 Plantjes: +- €2 per stuk, paprika's iets duurder dacht ik Tijd: zeker twee, drie maanden elke avond mooi water gaan geven: time is € Regenen gemakkelijk stuk en waren op een mum van tijd rot voor rijp. Geef mij maar een pakje trostomaten uit de Delhaize ofzo. Komt steeds goekoper uit, tenzij je natuurlijk met je handen in de aarde wil zitten en wil leren over de groentjes en de bijtjes. |
Citaat:
![]() |
Citaat:
![]() |
Citaat:
Wie anders? Hou je niet van tuinieren, ga dan op het internet op blote mannenkonten zitten geilen eh, maar laat mensen die daar wel plezier in vinden een beetje gerust. Ik begin die aandachtshoerderij van jou meer dan irritant te vinden. En ik vrees dat ik de enige niet ben. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Ik denk dat u meer bezig bent met uzelf af te rukken dan met groententeelt of biologie. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be