Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Beke doet een belofte!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171180)

omaplop 13 mei 2012 16:16

Beke doet een belofte!!

Op het nieuws hoor ik van de familiedag van de CD&V.

Beke verkondigt daar met bravoure( voor zover hij die heeft) dat men van het kindergeld moet afblijven.

Heb ik het verkeerd voor , maar ik dacht dat daar zelfs nog geen sprake van geweest is!!

Heeft hij echt dan niets anders te vertellen dan zich te verzetten tegen een niet-bestaande vijand??

fonne 13 mei 2012 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 6124547)

Beke verkondigt daar met bravoure( voor zover hij die heeft) dat men van het kindergeld moet afblijven.

Heb ik het verkeerd voor , maar ik dacht dat daar zelfs nog geen sprake van geweest is!!

Heeft hij echt dan niets anders te vertellen dan zich te verzetten tegen een niet-bestaande vijand??

Heeft hij erbij gezegd dat dit ook geldt voor de aanvullende Vlaamse kinderbijslag? Anders weten we weer wat er ons te wachten staat in 2013.

E. Gidius 13 mei 2012 16:27

Citaat:

hurricane 13 mei 2012 16:51

Beke en beloften. Goeie grap.
Maareuh ....weet die meer ?
De partij die nu aan het kindergeld komt, speelt met stemmen ;-)

lombas 13 mei 2012 16:55

Waarom zou je kindergeld nodig hebben?

E. Gidius 13 mei 2012 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6124568)

Om de CD&V toe te laten periodiek te schreeuwen dat er niet mag aan geraakt worden.

lombas 13 mei 2012 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 6124573)
Om de CD&V toe te laten periodiek te schreeuwen dat er niet mag aan geraakt worden.

Fair deal.

roger verhiest 13 mei 2012 17:19

In de Chinese Volksrepubliek moet men betalen voor het recht om kinderen te hebben.

Meuh 13 mei 2012 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6124568)

Ik vind ook dat ze dat beter steken in het organiseren van kinderopvang en scholen. Als je kinderen wil moet je er maar zelf voor betalen; betaalbare kinderopvang vind ik dan wel belangrijk.

gertc 13 mei 2012 18:44

Citaat:

Ik dacht trouwens dat de eerstvolgende verkiezingen de gemeenteraadsverkiezingen waren. En dat die verkiezingen dus vooral om lokale problemen moesten draaien. Als je je wilt profileren als gezinspartij zijn er wel een stuk of 10 punten die je naar voor kunt schuiven waar de gemeenten voor bevoegd zijn - maar kinderbijslag hoort daar zeker niet bij.

Of weet Beke meer, en komen er toch nog federale verkiezingen?

Xenophon 13 mei 2012 18:59

Arme Beke.

peter1962 13 mei 2012 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 6124652)
Ik dacht trouwens dat de eerstvolgende verkiezingen de gemeenteraadsverkiezingen waren. En dat die verkiezingen dus vooral om lokale problemen moesten draaien. Als je je wilt profileren als gezinspartij zijn er wel een stuk of 10 punten die je naar voor kunt schuiven waar de gemeenten voor bevoegd zijn - maar kinderbijslag hoort daar zeker niet bij.

Of weet Beke meer, en komen er toch nog federale verkiezingen?

Fout gedacht, volgens n-va. Het gaat om Di Rupo. :mrgreen:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...0055417257.htm

Bobke 13 mei 2012 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 6124651)
Ik vind ook dat ze dat beter steken in het organiseren van kinderopvang en scholen. Als je kinderen wil moet je er maar zelf voor betalen; betaalbare kinderopvang vind ik dan wel belangrijk.

Op voorwaarde dat deze opvang voorbehouden wordt voor werkende ouders.
Plaatsen laten innemen door kinderen van werkloze zwartwerkers zou moeten voorkomen worden.

peter1962 13 mei 2012 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6124683)
Plaatsen laten innemen door kinderen van werkloze zwartwerkers zou moeten voorkomen worden.

:lol: ik denk niet dat je deze categorie kunt terugvinden in de kruispuntbank van de sociale zekerheid. Hoe wil je die wilde quote van jou in de praktijk organiseren ? Heb jij een lijst van zwartwerkers ?

Meuh 13 mei 2012 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6124686)
:lol: ik denk niet dat je deze categorie kunt terugvinden in de kruispuntbank van de sociale zekerheid. Hoe wil je die wilde quote van jou in de praktijk organiseren ? Heb jij een lijst van zwartwerkers ?

Uiteraard voorbehouden voor werkende mensen!
En een lijst van zwartwerkers is er natuurlijk niet, maar ze zien wel wie werkt en wie niet he.

Xenophon 13 mei 2012 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 6124683)

Waarom het onderscheid? Als er betaald wordt dan heeft er toch niemand smoelen over te trekken?

matthias999 13 mei 2012 19:49

Beke die een belofte doet is hetzelfde als een een gek die beweert dat men een vliegende koe heeft gezien.

Meuh 13 mei 2012 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6124700)
Waarom het onderscheid? Als er betaald wordt dan heeft er toch niemand smoelen over te trekken?

Aangezien het nu al zeer moeilijk is om opvang te krijgen. Ik vind dan ook dat die moet gaan naar mensen die het echt nodig hebben en dat zijn in dit geval degenen die werken (of herscholers).
Plus, zoals het nu gaat en het berekend wordt op het inkomen is het voor niet-werkenden wel heel makkelijk om af en toe hun kinderen te "droppen" voor hun eigen plezier. Voor het geld dat zij ervoor betalen krijgen de kinderen dan ook nog eens 2 maaltijden!!!

Bobke 13 mei 2012 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6124686)

Maar wel de werklozen.
Dan heb je er ook de zwartwerkers bij.

Xenophon 13 mei 2012 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Meuh (Bericht 6124710)
Aangezien het nu al zeer moeilijk is om opvang te krijgen. Ik vind dan ook dat die moet gaan naar mensen die het echt nodig hebben en dat zijn in dit geval degenen die werken (of herscholers).
Plus, zoals het nu gaat en het berekend wordt op het inkomen is het voor niet-werkenden wel heel makkelijk om af en toe hun kinderen te "droppen" voor hun eigen plezier. Voor het geld dat zij ervoor betalen krijgen de kinderen dan ook nog eens 2 maaltijden!!!

Je mag daar dan over denken hoe je wil, als iedereen betaald dan is daar toch niets verkeerd mee?

Willen we echt een maatschappij waar de ene mens meer waard is dan de andere naargelang ofdat hij het geluk heeft van een vaste job te hebben?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be