Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Telenet is voor losers zoals ik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=171201)

C2C 14 mei 2012 16:36

Telenet is voor losers zoals ik

Telenet is echt een verschrikkelijk bedrijf.

Toen wij nog Chello hadden in Leuven, hadden we onbeperkte download-mogelijkheden. Bij Telenet kost dat zakken geld.

Vandaag lees ik dat ik mijn miserabel quotum bij Telenet helemaal heb opgebruikt. Ik kan dus enkel nog surfen aan verlaagde snelheid. Tot het eind van de maand, stel u voor...

Blijkbaar heb ik teveel Nacho Vidal gedownload - maar da's een ander onderwerp.

Ik zal nu, uit goede gewoonte, de klantendienst van Telenet terroriseren en verwijzen naar dat prehistorische Chello-tijdperk. En vervolgens eisen dat ik zonder bijbetalen ongelimiteerd mag downloaden. Dat is me al elke keer gelukt. Want indertijd werden wij *gedwongen* om van Chello naar Telenet over te stappen.

Zijn er nog mensen uit Leuven in ditzelfde geval?

En ook al geprobeerd om gratis ongelimiteerd te kunnen surfen. Proberen, want dat lukt. Verwijzen naar uw oud Chello-contract.

giserke 14 mei 2012 17:02

Ruik ik hier een illegale downloader?

roger verhiest 14 mei 2012 17:03

Wat zijn de alternatieven ? Zou het mogelijk zijn om bv.in Nederland klant te worden van een provider & dan hier te downloaden ?

Johan Bollen 14 mei 2012 17:07

Is dat een privaat monopolie of kan je anderen kiezen (wat op zich nog niet betekend da ter geen prijsafspraken gemaakt kunnen worden)? Ik zie die winsten liever publiek eigenlijk wanneer het om diensten gaat waar geen of amper concurrentie mogelijk is en door iedereen gebruikt worden.

Rudy 14 mei 2012 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 6125607)
Wat zijn de alternatieven ? Zou het mogelijk zijn om bv.in Nederland klant te worden van een provider & dan hier te downloaden ?

Met facturatieadres in België ?

Johan Bollen 14 mei 2012 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 6125611)
wat op zich nog niet betekend da ter geen prijsafspraken gemaakt kunnen worden)?

:oops:

C2C 14 mei 2012 21:51

Citaat:

Interessante vraag. Ga dat eens nakijken. Want Telenet sucks.

C2C 14 mei 2012 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6125604)
Ruik ik hier een illegale downloader?

Nee, in principe zegt de wet dat je films mag downloaden zolang je die daarna niet verder deelt met anderen. Voor privé-gebruik mag dat dus. Verspreiden mag niet.

Maar Nacho Vidal-films verspreiden is dan ook wel het laatste dat ik zal doen. :-)

Figy 14 mei 2012 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6125581)

Toen wij nog Chello hadden in Leuven, hadden we onbeperkte download-mogelijkheden. Bij Telenet kost dat zakken geld.

Vandaag lees ik dat ik mijn miserabel quotum bij Telenet helemaal heb opgebruikt. Ik kan dus enkel nog surfen aan verlaagde snelheid. Tot het eind van de maand, stel u voor...

Ik zal nu, uit goede gewoonte, de klantendienst van Telenet terroriseren en verwijzen naar dat prehistorische Chello-tijdperk. En vervolgens eisen dat ik zonder bijbetalen ongelimiteerd mag downloaden. Dat is me al elke keer gelukt. Want indertijd werden wij *gedwongen* om van Chello naar Telenet over te stappen.

En ook al geprobeerd om gratis ongelimiteerd te kunnen surfen. Proberen, want dat lukt. Verwijzen naar uw oud Chello-contract.

Wat het Chello sprookje betreft is het vrij simpel: nieuw bedrijf = nieuwe voorwaarden. Staan de voorwaarden u niet aan dan kan je altijd opzeggen.

Goedwetend dat je gebonden bent aan verbruikslimieten bleef je dus grootschalig downloaden. Er is geen sprake van een technisch probleem of dat Telenet ergens in de fout ging. Ik zie dus geen enkele reden waarom Telenet voor u qua verbruikslimiet een uitzondering zou maken. Dat zou oneerlijk zijn naar andere Telenet-klanten toe.

Dat is gewoon mijn visie hierover, dus voel u nu niet aangevallen. Ik begrijp ook wel dat uw postings gestimuleerd zijn door impulsiviteit en frustratie.

Koenraad Noël 14 mei 2012 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6125984)
Nee, in principe zegt de wet dat je films mag downloaden zolang je die daarna niet verder deelt met anderen. Voor privé-gebruik mag dat dus. Verspreiden mag niet.

Maar Nacho Vidal-films verspreiden is dan ook wel het laatste dat ik zal doen. :-)

Peer-to-peer houdt in dat je ook deelt. Je uploadt dus als je een torrent downloadt.

Figy 14 mei 2012 23:39

Citaat:

Alleszins niet via de kabel, Telenet is eigenaar van de kabel in Vlaanderen.

Vito 15 mei 2012 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 6125581)

De andere ISP's zijn geen haar beter. Belgacom is even dieverig en haar wit product, waarbij je onbeperkt mag surfen, Scarlet, ligt om de haverklap uit.

vlijmscherp 15 mei 2012 07:53

ik kom dus nooit aan die downloadlimiet, hoogstens aan 10%, hoe doen jullie dat??

SDG 15 mei 2012 08:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6126198)
ik kom dus nooit aan die downloadlimiet, hoogstens aan 10%, hoe doen jullie dat??

TV-uitzendingen in HD binnenhalen. :-)

vlijmscherp 15 mei 2012 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6126201)
TV-uitzendingen in HD binnenhalen. :-)

ik kijk soms met Yelo op mijn tablet en dan geraak ik soms eens aan 2% op een dag.....

SDG 15 mei 2012 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6126207)
ik kijk soms met Yelo op mijn tablet en dan geraak ik soms eens aan 2% op een dag.....

Voorbeeldje: afgelopen weekend F1 in Barcelona. Alle vrije trainingen, de kwalificaties, de race zelf, alle voor- en nabeschouwingen + de GP2 en GP3; alles in 720p binnengetrokken. In totaal zo'n 40 GB op drie dagen tijd...

vlijmscherp 15 mei 2012 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6126212)
Voorbeeldje: afgelopen weekend F1 in Barcelona. Alle vrije trainingen, de kwalificaties, de race zelf, alle voor- en nabeschouwingen + de GP2 en GP3; alles in 720p binnengetrokken. In totaal zo'n 40 GB op drie dagen tijd...

hebben ze dat niet op VT4 uitgezonden? ;-)

SDG 15 mei 2012 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 6126218)
hebben ze dat niet op VT4 uitgezonden? ;-)

Maar allee, wie kijkt er nu naar VT4... :roll:

Echte fans kijken naar de BBC of Sky. ;-)

Txiki 15 mei 2012 08:30

Is er nu ergens één TV-programma dat de moeite waard is om te downloaden?

vlijmscherp 15 mei 2012 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6126224)
Maar allee, wie kijkt er nu naar VT4... :roll:

Echte fans kijken naar de BBC of Sky. ;-)

allé, dat is toch dienen Wauters die commentaar geeft??? 8O

ma goed, de moment dat ik de sportzenders van Telenet erbij neem, en dus elke dag naar een basketbalmatch kan kijken, zal ik dat ook voorhebben....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be